«Σέρβιρε» ανάπτυξη πέρυσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τον μητρικό της όμιλο Carlsberg, ενώ για φέτος διατηρεί την στρατηγική που εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες.
H εταιρεία εστιάζει σε ανάπτυξη στην κρύα αγορά, ενίσχυση του χαρτοφυλακίου και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης στις μπύρες χωρίς αλκοόλ, καθώς μέσω αυτής κατάφερε πέρυσι να καταγράψει βελτιωμένες επιδόσεις σε μια «απρόβλεπτη» χρονιά για την αγορά μπύρας.
Ισχυρά αποτελέσματα για το 2023
Ειδικότερα σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης 2023 που δημοσιεύθηκαν ο συνολικός τζίρος, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ενισχύθηκε κατά 6% στα 181,1 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας, ήτοι χωρίς τον ΕΦΚ, κατέγραψαν άνοδο 8% στα 129,6 εκατ. ευρώ έναντι 119,9 εκατ. ευρώ το 2022. Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται από την εταιρεία από την καλή ροή της τουριστικής κατανάλωσης.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα προ φόρων αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 32% περίπου σε 13,2 εκατ. ευρώ έναντι 10 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα η καθαρή κερδοφορία αυξήθηκε κατά 45,7% στα 10,2 εκατ. ευρώ έναντι 7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Κατά το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεως των 9,3 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της υποστήριξης του μηχανολογικού της εξοπλισμού.
Η χρηματοοικονομική διάρθρωση της εταιρείας βελτιώθηκε την περσινή χρήση κυρίως λόγω της αποπληρωμής μέρους του ενδοομιλικού δανείου κατά 17 εκατ. ευρώ και της αύξησης της καθαρής θέσης, ενώ τα ίδια κεφάλαια ενισχύθηκαν στα 32,9 εκατ ευρώ έναντι 22,7 εκατ. ευρώ το 2022. Παρόλα αυτά δεν προβλέπεται η διανομή μερίσματος από τα κέρδη της χρήσης.
Επένδυση στην κρύα αγορά
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, στρατηγική απόφαση της ζυθοποιίας αποτελεί από πέρυσι η «επένδυση» στην κρύα αγορά και η προσπάθεια να διευρυνθεί η παρουσία των σημάτων της εταιρείας στο κανάλι HoReCa, όπου οι προοπτικές ελέω και του τουριστικού ρεύματος είναι μεγάλες.
Σε ο,τι αφορά στην λιανική, η εταιρεία φέρεται ότι ρίχνει ταχύτητες, εστιάζοντας κυρίως στην μικρή λιανική όπου καταγράφονται σημαντικοί ρυθμοί ανάπτυξης σε σχέση με την οργανωμένη λιανική. Παράλληλα στο επίκεντρο της φετινής στρατηγικής τίθεται ο εμπλουτισμός και η ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου με premium προτάσεις μπίρας καθώς και με το σήμα «Νήσος» στο οποίο η Ολυμπιακή με συμμετοχή 35% αποτελεί μέτοχο μειοψηφίας από τις αρχές της φετινής χρονιάς. Παράλληλα τον φετινό Μάρτιο η εταιρεία εξαγόρασε το σήμα της Kaiser και της Henniger έναντι 4 εκατ ευρώ. Επίσης, υψηλά στην ατζέντα τίθεται και το πεδίο των non alcohol επιλογών μπίρας, όπου μέσω του σήματος FIX η εταιρεία επιδιώκει να διευρύνει ακόμα περαιτέρω την παρουσία της.
Επένδυση 10 εκατ. ευρώ φέτος
Σε επενδυτικό επίπεδο, το φετινό budget αναμένεται να προσεγγίσει τα 10 εκατ. ευρώ, που θα διατεθούν για εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, σε πάγια για την κρύα αγορά (ψυγεία, βαρέλια κτλ) και στην καινοτομία. Συνολικά στην τριετία 2024- 2026 η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ.