Skip to main content

Κυριακόπουλος: Ρεκόρ κερδοφορίας, αλλά… πτώση στο ταμπλό – Τι συμβαίνει στη Μοτοδυναμική

Επί προσωπικού: Ο CEO της Μοτοδυναμικής ετοιμάζεται για ακόμη ένα ρεκόρ κερδοφορίας

Με ικανοποίηση είδε ο Πάρης Κυριακόπουλος τις επιδόσεις της Μοτοδυναμικής στο γ’ τρίμηνο, οι οποίες θέτουν τις βάσεις για ακόμη μία χρονιά – ρεκόρ σε επίπεδο κερδοφορίας.

Κι αυτό, παρά τη μερική υστέρηση που είχε διαφανεί στο πρώτο μισό του 2024, αλλά και την σταθερή πρόκληση του υψηλού τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος φαίνεται ότι λειτουργεί ως «βραχνάς» στην πορεία της μετοχής.

Ο διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος βρίσκεται στα «ηνία» της επιχείρησης από τον Ιανουάριο του 2023, εκπροσωπώντας τη νέα γενιά της οικογένειας – βασικού μετόχου, «χτίζει» το επενδυτικό story, βασιζόμενος στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων Yamaha και Porsche, οι οποίες στο 9μηνο έφθασαν στα 70 και 33 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, καταγράφοντας άνοδο 17,9% και 29,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό, συνδυασμό με την αύξηση κατά 14% των εσόδων από τις ενοικιάσεις της πολύπαθους Sixt, οδηγεί τον τζίρο του Ομίλου στα 144 εκατ. ευρώ (+14%). Κάπως έτσι, τα λειτουργικά και τα καθαρά κέρδη θέτουν τροχιά για την επίτευξη νέων ρεκόρ στο 12μηνο του 2024.

Στα συν θα πρέπει να προστεθεί και η επιστροφή των εμπορικών δραστηριοτήτων σε θετικό κεφάλαιο κίνησης (+10,8 από -1,7 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2023).

Ο «βραχνάς» της μετοχής

Όμως, ο Πάρης Κυριακόπουλος, ο οποίος μην ξεχνάμε ότι είναι απόφοιτος του Harvard Business School, δεν βλέπει τα ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη να αντικατοπτρίζονται (προς το παρόν) στo ταμπλό του Χρηματιστηρίου.

Παρότι το πρόσημο από τις αρχές του 2023, όταν και ανέλαβε καθήκοντα CEO, παραμένει θετικό, η υστέρηση των τελευταίων μηνών είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, με την πτώση στο 10μήνο να ξεπερνά το -20%, φέρνοντας την κεφαλαιοποίηση σε επίπεδα κάτω των 80 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο discount, αν αναλογιστούμε ότι αντανακλά δείκτη πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E μόλις στο 7,5x.

H αιτία αυτής της αναντιστοιχίας ενδεχομένως σχετίζεται με τον υψηλό δανεισμό, καθώς το καθαρό χρέος στο 9μηνο ανήλθε σε σχεδόν 54 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άλμα 105% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, κυρίως λόγω των δανείων της Sixt. Αυτό σημαίνει ότι ο καθαρός δανεισμός/EBITDA υπολογίζεται στο 2x.

O Πάρης Κυριακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται εδώ και 11 χρόνια στην εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του, Οδυσσέας, ευελπιστεί ότι η πώληση μέρος του στόλου της Sixt στο δ’ τρίμηνο θα παράσχει σημαντικές «ανάσες». Άλλωστε, πρόκειται για μια τακτική, η οποία συνηθίζεται στις εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου.

Ενώ μην ξεχνάμε και τις ευκαιρίες που αναζητά ο CEO στην πολλά υποσχόμενη luxury ηλεκτροκίνηση, μέσω της προώθησης συγκεκριμένων μοντέλων, όπως το Porsche Macan.

Χρηματιστήριο: Ποιες μετοχές πλήγωσε ο «βαρύς» Οκτώβριος – Απώλειες έως 14% στα blue chips

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)