Skip to main content

Δημήτρης Βαλαχής στη «Ν»: Στρατηγική ηγετικής θέσης στη ΝΑ Ευρώπη από τον Όμιλο Fourlis

Συνεργασία με Foot Locker, ενισχυμένο επιχειρηματικό προφίλ και διπλασιασμός μεγέθους του Oμίλου στα αθλητικά είδη

Για τη στρατηγική και το πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου Fourlis που στόχο έχει την εδραίωσή του ως ο κορυφαίος όμιλος λιανικού εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω συνεργασιών με ανθρωποκεντρικά brands που υποστηρίζουν την καινοτομία, τη βιωσιμότητα, την ποιότητα και την προσιτή τιμή, μιλά στη «Ν» ο Δημήτρης Βαλαχής, CEO του Oμίλου Fourlis.

Εστιάζοντας στην πρόσφατη συνεργασία με τη Foot Locker τονίζει ότι σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα αφενός θα διπλασιαστεί το μέγεθος του Ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών και αφετέρου θα ανοίξει ο δρόμος για επέκταση σε νέες αγορές.

«Ο Όμιλος Fourlis έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης, έχοντας πάντα το βλέμμα στραμμένο σε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και επέκτασης. Η κουλτούρα ανάπτυξής μας βασίζεται σε αποφάσεις που έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τη δημιουργία πρόσθετης αξίας για όλους τους συνεργάτες μας, καθώς και για τον τελικό καταναλωτή. Επιθυμία μας είναι η συνεχής βελτίωση του δικτύου του Ομίλου και η επέκτασή του σε αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, αλλά και σε νέες. Σε αυτήν την κατεύθυνση, συνάψαμε πρόσφατα μια νέα συμφωνία licencing με τη Foot Locker, η οποία σηματοδοτεί μία στρατηγική κίνηση ανάπτυξης. Η Foot Locker έρχεται να προστεθεί στα γνωστά brands IKEA, INTERSPORT και HOLLAND & BARRETT, που λειτουργούμε μέσω συμφωνιών franchise και licensing στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία», τονίζει ο κ. Βαλαχής.

Σημαντικά ενισχυμένο επιχειρηματικό προφίλ

Εστιάζοντας στην πρόσφατη συνεργασία του Ομίλου Fourlis με την αλυσίδα Foot Locker επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη και επέκταση των δραστηριοτήτων του. «Ειδικότερα η συνεργασία με την Foot Locker διαφοροποιεί σημαντικά το επιχειρηματικό προφίλ του Ομίλου Fourlis, ενισχύοντας τη θέση του στην αγορά και διευρύνοντας το φάσμα των δραστηριοτήτων του. Μέσα από αυτή τη στρατηγική συνεργασία θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στον κλάδο των αθλητικών ειδών και παράλληλα θα εισχωρήσουμε σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική. Η Foot Locker έχει ηγετική θέση στην αγορά των sneakers και έρχεται να συμπληρώσει, την ηγετική θέση που κατέχει ο Όμιλος στον sports performance κλάδο  μέσω της Intersport. Μέσα από αυτά τα δύο brands, ο Όμιλος θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών στους καταναλωτές. Στόχος μας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι να διπλασιάσουμε το μέγεθος του Ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών», σημειώνει ο κ. Βαλαχής.

Εξηγεί λέγοντας πως  «μέσω της συμφωνίας licensing με την Foot Locker, σκοπεύουμε να αναπτύξουμε ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων σε 8 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και συγκεκριμένα στην Ελλάδα τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Αυτήν την στιγμή η Foot Locker έχει ήδη 3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία, τα οποία εξαγοράσαμε στο πλαίσιο της συμφωνίας. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε σταδιακά πάνω από 120 καταστήματα συνολικά στις 8 χώρες, περιλαμβανομένων φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, αξιοποιώντας την δυναμική ανάπτυξη της αγοράς αθλητικών ειδών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μάλιστα, ήδη δρομολογούμε τις επόμενες κινήσεις μας για την άμεση είσοδο μας στην αγορά της Βουλγαρίας, ενώ στο προσεχές διάστημα έχουμε προγραμματίσει και την ανάπτυξη καταστημάτων στην Ελλάδα, στη Ρουμανία και στην Κύπρο όπου έχουμε ήδη παρουσία μέσα από τα brands του Ομίλου. Εκτιμούμε ότι τον  1ο χρόνο θα λειτουργούμε περίπου 15-20 καταστήματα και κάθε χρόνο θα αναπτύσσουμε περίπου 10-15 καταστήματα».

Τα δεδομένα της αγοράς δείχνουν ότι η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026. Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς, με την Gen-Z να αποτελεί  το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.

Πλάνο ανάπτυξης

Σύμφωνα με συνολικό το πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου μέσα στο 2024 θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Πάτρα, στα μέσα του 2025 στο Ηράκλειο Κρήτης και το 2027 θα είναι σε λειτουργία άλλο ένα κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ελληνικό, ενώ εξετάζεται η επέκταση μέσω μικρότερων καταστημάτων σε επαρχιακές πόλεις. Η INTERSPORT έχει εγκαινιάσει μέσα στο 2024 μέχρι στιγμής 6 νέα καταστήματα και συγκεκριμένα 2 νέα καταστήματα στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου), 3 νέα καταστήματα στη Ρουμανία (Sibiu, Pitesti και SunPlaza) και 1 στη Βουλγαρία (VelikoTarnovo). Πλέον, το δίκτυο καταστημάτων INTERSPORT σήμερα αριθμεί 114 καταστήματα και συγκεκριμένα 61 καταστήματα στην Ελλάδα, διατηρώντας την πρώτη θέση στη χώρα μας με τα περισσότερα καταστήματα στην αγορά των αθλητικών ειδών, 36 στη Ρουμανία, 11 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο, ενώ δρομολογούνται κι άλλα για το υπόλοιπο του έτους. Σχετικά με την Holland & Barrett, μετά το άνοιγμα 4 νέων καταστημάτων μέσα στο 2024 ο Όμιλος αριθμεί συνολικά 10 καταστήματα, καθώς και το ταχέως αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα για πανελλαδική κάλυψη, και αυτό σε λιγότερο από 2 έτη λειτουργίας στην Ελλάδα. Η δημιουργία νέων καταστημάτων αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την ανάπτυξη με το μοντέλο Shop-in–Shop εντός των καταστημάτων ΑΒ, το οποίο προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και συμβάλει σημαντικά στην αναγνωρισιμότητα του brand. Ο Όμιλος προχωρά και σε σημαντικές επενδύσεις και στον κλάδο των υπηρεσιών Logistics, με σημαντικότερη τη συμφωνία με την Inter ΙΚΕΑ για τη δημιουργία του νέου διεθνούς DC στην Ελλάδα, όπου ο Όμιλος, μέσω της θυγατρικής του, Trade Logistics, θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργική διαχείριση του νέου DC. Αξιοποιώντας τη μεγάλη εμπειρία του στον κλάδο της λιανικής και την εξειδίκευση στις υπηρεσίες logistics, ο Όμιλος προχωρά δυναμικά στην υλοποίηση του πλάνου διεύρυνσής του τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Απαίτηση το customer service και το omnichannel

Ο κ. Βαλαχής επισημαίνει πως οι καταναλωτικές τάσεις στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος Fourlis διαμορφώνονται από έναν συνδυασμό τεχνολογικών εξελίξεων και νέων αξιών που υιοθετούν οι καταναλωτές. Η εμπειρία του πελάτη βρίσκεται στο επίκεντρο, με την άριστη εξυπηρέτηση και τη δημιουργία μοναδικών εμπειριών να αποτελούν κρίσιμα σημεία διαφοροποίησης. Το customer service δεν είναι απλώς θέμα καλής εξυπηρέτησης, αλλά δημιουργίας μιας συνολικής εμπειρίας που διαμορφώνει πιστούς και ενημερωμένους πελάτες. Η έννοια του “omnichannel” επίσης δεν είναι μια επιλογή, αλλά μια απαίτηση. Οι καταναλωτές θέλουν να ξεκινήσουν την έρευνά τους στο διαδίκτυο, να επισκεφθούν το κατάστημα για μια hands-on εμπειρία, και να ολοκληρώσουν την αγορά με τον τρόπο που τους εξυπηρετεί καλύτερα, είτε είναι ψηφιακός είτε φυσικός. Οι καταναλωτές προσδοκούν εύκολες, γρήγορες και εξατομικευμένες ψηφιακές λύσεις. Η ψηφιοποίηση παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγορά, με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών να βελτιώνει την εμπειρία αγορών. Οι καταναλωτές επιθυμούν απρόσκοπτη πλοήγηση, γρήγορη εξυπηρέτηση και προσωποποιημένες προτάσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Παράλληλα, το δίλημμα ποιότητας-τιμής έχει μετασχηματιστεί. Οι καταναλωτές αναζητούν υπεραξία σε προϊόντα που είναι ποιοτικά και οικονομικά συμφέροντα, ενώ παράλληλα θέλουν να γνωρίζουν ότι αγοράζουν από εταιρείες που υιοθετούν υπεύθυνες πρακτικές. Και συμπληρώνει λέγοντας πως «στον Όμιλο Fourlis, επενδύουμε συνεχώς σε αυτούς τους τομείς, διασφαλίζοντας ότι ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των πελατών μας και εξελισσόμαστε με τις σύγχρονες τάσεις. Καινοτομούμε διαρκώς, και μέσα από όλα μας τα brands εστιάζουμε στην πολυκαναλική μας παρουσία, επενδύοντας σε τεχνολογίες και αυτοματοποιήσεις που σχηματίζουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών, ενώ ταυτόχρονα χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μέσω των υπεύθυνων επιχειρηματικών μας πρακτικών».