Skip to main content

Γ. Καλπακίδης (Farcom) στο Naftemporiki TV: Με 20% ανάπτυξη έκλεισε το 2023 για την ελληνική βιομηχανία προϊόντων ομορφιάς

Η εταιρεία που μετράει 54 χρόνια στον κλάδο προϊόντων ομορφιάς, έχει τις τελευταίες δεκαετίες αναπτύξει πολύ τις εξαγωγικές της δραστηριότητες

Στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή «In Business» με τη Μαρία Σμιλίδου βρέθηκε ο Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας της εταιρείας προϊόντων ομορφιάς Farcom, Γιώργος Καλπακίδης, όπου μίλησε για την ανάπτυξη της εταιρείας και τις προσδοκίες του μέλλοντος.

Η εταιρεία που μετράει 54 χρόνια στον κλάδο προϊόντων ομορφιάς, έχει τις τελευταίες δεκαετίες αναπτύξει πολύ τις εξαγωγικές της δραστηριότητες. Συγκεκριμένα ο κύριος Καλπακίδης έκανε λόγο για εξαγωγές σε Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Βαλκάνια, Νοτιοανατολική Ασία, Βορειοανατολική Ευρώπη.

Είναι μια «οικογενειακή επιχείρηση», που δραστηριοποιείται στα προϊόντα περιποίησης μαλλιών και βαφής μαλλιών, «παρόλα αυτά», όπως αναφέρει ο ίδιος «έχουμε προϊόντα για το πρόσωπο, για τα χέρια και για την περιποίηση του σώματος».

Όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη της εταιρείας που είχε άνοδο 20% το 2023, ο κύριος Καλπακίδης σχολίασε πως «Έχουμε πολλά περιθώρια ανάπτυξης και στην Ελληνική αγορά. Η ανάπτυξη ήρθε και μέσα από τη γεωγραφική ανάπτυξη αλλά και από την ανάπτυξη προϊόντων και τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων».

Ο τζίρος ανήλθε στα 21 εκατομμύρια συνολικά, ενώ ήταν μια χρονιά πληθωριστική. Το 2024 που είναι μια χρονιά αποπληθωριστική, «κινείται με τα δικά της δεδομένα», σύμφωνα με τον ίδιο, «με την μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού που αναπληρώνεται εν μέρει από τις ενέσεις του τουρισμού».

Στην ερώτηση: «Πώς επηρεάζει ο πόλεμος τις εξαγωγές;», ο κύριος Καλπακίδης ανέφερε ότι η κατάσταση στην Ουκρανία όσον αφορά τις αγορές, έχει εξομαλυνθεί αρκετά, αλλά και στην «αγορά της Ρωσίας με τους περιορισμούς που υπήρχαν στις εξαγωγές» και τις «σημαντικές δυσκολίες που υπήρχαν σε αυτό το κομμάτι».

Όσον αφορά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, ο κύριος Καλπακίδης είπε ότι: «Παρακολουθούμε με επιφύλαξη και ενδιαφέρον τις εξελίξεις», ενώ επισήμανε ότι «έχουν παγώσει όλες οι εμπορικές δραστηριότητες».

Στο καυτό ζήτημα του ενεργιακού κόστους, ο κύριος Καλπακίδης δήλωσε ότι: «Συνεχίζει να μας επηρεάζει πάρα πολύ», και με το νέο εργοστάσιο – μια επένδυση 12 εκατομμύριων ευρώ –  «υπερπολλαπλασιάστηκαν τα κόστη λειτουργίας»

Από την άλλη, οι δανειακές υποχρεώσεις κινούνται «σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα. Πολύ χαμηλά έως μηδενικά επίπεδα δανεισμού».

Ενώ οι βλέψεις για το μέλλον είναι οι συνεχείς διαδικασίες ανάπτυξης προϊόντων και κατηγοριών. Για τον κύριο Καλπακίδη: «Η στρατηγική μας για τα υπόλοιπα χρόνια είναι ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, είτε σε υπάρχουσες κατηγορίες, είτε σε νέες κατηγορίες», ενώ συμπλήρωσε πως «εδώ και ενάμισι χρόνο έχουμε ξεκινήσει την τηλεοπτική και όχι μόνο υποστήριξη των προϊόντων και brands της εταιρείας».