Στην εκπομπή In Business με τη Μαρία Σμιλίδου στο κανάλι της Ναυτεμπορικής, ο διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Θανάσης Κοτταράς, μίλησε για την κατάσταση της εταιρείας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, καθώς και τις προοπτικές της.
Ο κύριος Κοτταράς χαρακτήρισε το 2023 «πολύ καλή χρονιά για τις σταθερές συγκοινωνίες», σημειώνοντας αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 16%, που συνεχίζεται και το πρώτο 9μηνο του 2024, φτάνοντας κοντά στο 10%. Ο τζίρος της ΣΤΑΣΥ το 2023 ανήλθε σε 129,4 εκατομμύρια ευρώ, με αύξηση 17,25% σε σχέση με το 2022.
Αναφερόμενος στο 2024, ο κύριος Κοτταράς τόνισε ότι τα επίπεδα επιβατικής κίνησης πλησιάζουν αυτά του 2019, με ορισμένους μήνες να τα ξεπερνούν.
Οι πηγές εσόδων της ΣΤΑΣΥ
Οι πηγές εσόδων της ΣΤΑΣΥ περιλαμβάνουν πωλήσεις εισιτηρίων, ετήσιες κάρτες, χώρους στάθμευσης, πρόστιμα και διαφημίσεις σε συρμούς και σταθμούς. Ο ίδιος επισήμανε την ανάγκη για περισσότερους χώρους στάθμευσης κοντά στους σταθμούς μετρό για καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Αναφορικά με την εισιτηροδιαφυγή, ανέφερε ότι από το 2024 ξεκίνησε νέα καμπάνια για την καταπολέμησή της, με στόχο την αύξηση των ελέγχων (500.000 έλεγχοι το 2024) και περισσότερους ελεγκτές στους συρμούς.
Για τα διαφημιστικά έσοδα, ο κ. Κοτταράς δήλωσε ότι αυτά ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, με δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης. Επίσης, ανακοίνωσε ότι από το 2025 θα ξεκινήσει πλήρης ανακαίνιση σε 14 συρμούς του ηλεκτρικού, που λειτουργούν από το 1986.
Σύστημα ανάκτησης ενέργειας
Επιπλέον, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σύστημα ανάκτησης ενέργειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο, με δύο υποσταθμούς στο Φάληρο και το Ηράκλειο, που θα συνεισφέρουν με 15% ενέργειας στο σύστημα της γραμμής 1.
Τέλος, εξετάζονται τροποποιήσεις στα δρομολόγια, ώστε να προσαρμόζονται στη ζήτηση του επιβατικού κοινού, όπως έγινε στη γραμμή 3 του μετρό το 2024.