Σε… αφεντικό των οδικών παραχωρήσεων έχει μετατραπεί ο Γιώργος Περιστέρης, ενόσω η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζει να «σαρώνει» στους περισσότερους διαγωνισμούς που επιλέγει να συμμετέχει, ελέγχοντας πλέον περισσότερα από 1.800 χιλιόμετρα ασφάλτου σ’ όλη την Ελλάδα.
Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε ότι ο Όμιλος του έμπειρου επιχειρηματία, ο οποίος βρίσκεται στα «πράγματα» από τη δεκαετία του ’80, έχει βάλει «πόδι» σε κάθε σημαντικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, με την τελευταία προσθήκη να αφορά τη «χρυσοφόρα» Αττική Οδό. Αλλά θα επιστρέψουμε σ’ αυτήν σε λίγο.
Το «χρυσό» χαρτοφυλάκιο
Σήμερα, στο χαρτοφυλάκιο του Γιώργου Περιστέρη βρίσκονται οι εξής οδικές παραχωρήσεις: Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (100%), Νέα Οδός (100%), Εγνατία Οδός (75%), Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (100%) και Ολυμπία Οδός (17%).
Πέραν των αυτοκινητόδρομων, όμως, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει, επίσης, το 32% του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο Κρήτης (Καστέλι), το 49% του IRC στο Ελληνικό, το 35% του λιμανιού στην Καβάλα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ (ποσοστό 70%), το 100% της διαχείρισης απορριμμάτων σε Πελοπόννησο και Ήπειρο, καθώς και την τηλεματική των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη (ποσοστό 70%).
Ο ισχυρός «συμπαίχτης»
Όλα αυτά έχουν οδηγήσει τον τομέα των Παραχωρήσεων του Ομίλου να παρουσιάζει στο α’ εξάμηνο του 2024 τζίρο 129 εκατ. ευρώ (από 103 εκατ. ευρώ πέρυσι), καθώς και προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 77,8 εκατ. ευρώ (από 73 εκατ. ευρώ πέρυσι).
Η προσθήκη της Αττικής Οδού αναμένεται να βελτιώσει αισθητά τα παραπάνω νούμερα, δεδομένου ότι πρόκειται για τον πλέον κερδοφόρο αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Και μάλιστα, όπως επιβεβαιώθηκε χθες, ο Γιώργος Περιστέρης θα έχει έναν σημαντικό «συμπαίχτη» στη διαχείριση της Αττικής Οδού, με τον family office της Μαριάννας Λάτσης να αποκτά το 10% των μετοχών της εταιρείας διαχείρισης.
H προοπτική για spin off
Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι η αναθεωρημένη νομοθεσία, η οποία συνοδεύει τον αυτοκινητόδρομο, προβλέπει και την πιθανή εισαγωγή της Αττικής Οδού στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως ακριβώς συνέβη πριν μερικούς μήνες και με την παραχώρηση του Διεθνούς Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Κι αυτό σίγουρα αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη για τον Όμιλο του Γιώργου Περιστέρη, ο οποίος κατά καιρούς φέρεται να δέχεται εισηγήσεις για spin off του συνολικού τομέα των Παραχωρήσεων και ξεχωριστή εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Το αν τελικά ο βασικός μέτοχος αποφασίσει πράγματι να προχωρήσει σε κάποια από τις δύο εξεταζόμενες προοπτικές (spin off μόνο της Αττικής Οδού ή spin off όλου του κλάδου) μένει να αποδειχθεί στην πράξη.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)