Skip to main content

Κυριακούλης: Οι φουρτούνες της θάλασσας, οι σταθερές ζημιές και η πολύ μικρή αξία στο Χρηματιστήριο

Επί προσωπικού: Ο Σπύρος Κυριακούλης «είδε» το α' εξάμηνο του 204 να παραμένει ζημιογόνο

Μπορεί ο ήλιος να λάμπει τις περισσότερες ημέρες του χρόνου πάνω από τις ελληνικές θάλασσες, όμως κάτι αντίστοιχο δεν φαίνεται να συμβαίνει στην περίπτωση της οικογένειας Κυριακούλη, η οποία ελέγχει τη μοναδική εισηγμένη του Χρηματιστηρίου Αθηνών από τον κλάδο της κρουαζιέρας και των σκαφών αναψυχής.

Η μετοχή, εξάλλου, βρίσκεται κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο του τελευταίου 12μήνου (<1 ευρώ), με την κεφαλαιοποίηση να έχει «ψαλιδιστεί» στα 7,3 εκατ. ευρώ -μία από τις μικρότερες σ’ όλο το ταμπλό.

Η αρνητική εικόνα

Σπύρος Κυριακούλης

Ο Σπύρος Κυριακούλης, εκτελεστικός πρόεδρος και ένας εκ των βασικών μετόχων, «είδε» το α’ εξάμηνο του 204 να παραμένει ζημιογόνο, με το αποτέλεσμα μετά φόρων να διαμορφώνεται σε αρνητικό κατά 493.010 ευρώ.

Μάλιστα, σε επίπεδο μητρικής, οι ζημιές άγγιξαν το 1,7 εκατ. ευρώ από ζημιές 1,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Την ίδια στιγμή, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου υποχώρησαν περαιτέρω στα 7,4 εκατ. ευρώ.

Μειωμένος κύκλος εργασιών, προβλέψεις από το παρελθόν, υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος και «τσουχτερές» τιμές ενέργειας συνιστούν μια καλή εξήγηση για την παραπάνω αρνητική εικόνα, την οποία η διοίκηση ευελπιστεί να αντιστρέψει στο β’ εξάμηνο του 2024, δηλαδή στην εποχικά πιο «δυνατή» περίοδο από άποψης τζίρου.

Άλλωστε, η οικογένεια φαίνεται ότι γνωρίζει καλά από φουρτούνες, όπως αποδεικνύεται από το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν.

Χρηματιστήριο: Τα 9 placements που άλλαξαν τον μετοχικό χάρτη – Μετατοπίσεις 3,8 δισ. ευρώ σε 12 μήνες

Από το ζενίθ στο… ναδίρ

Οι γονείς του σημερινού προέδρου, Σταύρος και Αρετή Κυριακούλη, ίδρυσαν την εταιρεία το 1986, ενώ το 1998 ακολούθησε η εισαγωγή στη Λεωφόρο Αθηνών, κάτι το οποίο βοήθησε στη γεωγραφική επέκταση εκτός Ελλάδας, απλώνοντας δίχτυα σε χώρες, όπως η Ιταλία, η Κροατία, η Γαλλία και η Μάλτα. Μάλιστα, μέχρι και σήμερα διαθέτει περιορισμένη παρουσία και στην περιοχή της Καραϊβικής.

Οι «χρυσές» εποχές της δεκαετίας του ’00 οδήγησαν σ’ έναν εντυπωσιακό ιδιόκτητο στόλο 235 σκαφών αναψυχής .

Όμως, στη συνέχεια ήρθαν όλα… τούμπα. Η πολυετής οικονομική κρίση αρχικά και η πανδημία του κορωνοϊού μετέπειτα, άφησαν βαθύ «τραύμα» στην εισηγμένη, η οποία σήμερα βλέπει τον στόλο της να αριθμεί σε μόλις 79 σκάφη, αθροιστικής λογιστικής αξίας 14,3 εκατ. ευρώ.

Πέραν των βασικών δραστηριοτήτων, η εισηγμένη έχει αναλάβει τη λειτουργία και εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων σε Καλαμάτα (100%) και Λευκάδα (25%), ενώ διαθέτει έκθεση και στον κλάδο των ακινήτων.

Φιλίππου: Ένα βαρύ όνομα με… προβλήματα – H τετραετής επιτήρηση της ΒΙΣ και ο κίνδυνος έξωσης από το Χρηματιστήριο

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)