Στο δίκτυο franchise και στο κομμάτι του fast delivery εστιάζει το τριετές πλάνο μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο περιλαμβάνει και μια μικρή εξαγορά.
Όπως ανέφερε χθες ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας, «το 2023 ήταν μία χρονιά μετάβασης κατά την οποία σχεδιάσαμε το τριετές στρατηγικό πλάνο. Η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση του δικτύου της και εφαρμογή νέας εμπορικής πολιτικής στήριξης τιμών».
Σε επίπεδο επιδόσεων το 2023 τα έσοδα παρέμειναν στον «πάγο», στο 1,97 δισ. ευρώ από 1,98 δισ. το 2022 και 1,96 δισ. το 2021. Σημειώνεται ότι στο διάστημα 2017 έως 2023 μεσοσταθμικά η αλυσίδα κινείται με αρνητικό ρυθμό της τάξεως του 2,48%. «Ο τζίρος μένει σταθερός και αυτό δεν ικανοποιεί κανέναν» ανέφερε ο κ. Λαβίδας, προσθέτοντας ότι εξίσου σταθερός, όμως, μένει και ο δείκτης του μικτού περιθωρίου κέρδους, ο οποίος πέρυσι διαμορφώθηκε στο 25,9%.
Παράλληλα, πέρυσι, ο όμιλος προχώρησε σε απομειώσεις παγίων ακινήτων στο πλαίσιο της απόφασης μεταφοράς 50 περίπου σημείων σε καθεστώς franchise. Σε αυτό το πλαίσιο, τα λειτουργικά κέρδη περιορίστηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα Προσαρμοσμένα Λειτουργικά Κέρδη (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2022. Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων παρουσιάζουν ζημίες 21 εκατ. ευρώ. Η θετική απόδοση της εταιρείας αντικατοπτρίζεται κυρίως στη βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών, που ανήλθαν σε 120 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 180% σε σχέση με το 2022.
Για τη διετία 2024-2025 ο σχεδιασμός εστιάζει στην ανάπτυξη των franchise σημείων, αλλά και στο ηλεκτρονικό κανάλι και δη στην υπηρεσία fast delivery. Ο στόχος για το ηλεκτρονικό κανάλι είναι η ανάπτυξη της συμμετοχής του στον συνολικό τζίρο στο 5% (ήτοι 110 εκατ. ευρώ) το 2028 από το 3% που είναι σήμερα (70 εκατ. ευρώ). Για το πεδίο του franchise ο στόχος είναι ο αριθμός των καταστημάτων να ανέλθει στα 300 και αυτό θα επιτευχθεί μέσα από τη μεταφορά 48 υφιστάμενων σημείων σε franchise, αλλά και τη δημιουργία 50 ακόμα νέων.
Επίσης αναμένεται μέσα στο έτος το «κλείδωμα» της συμφωνίας για εξαγορά μιας μικρής αλυσίδας, το δίκτυο της οποίας θα ενταχθεί εξίσου στο μοντέλο δικαιόχρησης. Σημειώνεται ότι το 2023 το δίκτυο της ΑΒ διέθετε 585 καταστήματα, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 56,5 εκατ. ευρώ. Για φέτος το επενδυτικό πλάνο παραμένει στα επίπεδα των 60 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της χονδρικής, ο επικεφαλής του ομίλου έβαλε τέλος στο ενδεχόμενο πώλησης της ENA Cash & Carry – που αριθμεί δίκτυο 14 σημείων-, αναφέροντας ότι «αυτήν τη στιγμή η χονδρική φέρνει το 6% του τζίρου μας. Υπήρξαν συζητήσεις, αλλά αποφασίσαμε να διατηρήσουμε τη δραστηριότητα και να την αναπτύξουμε»