Έσοδα της τάξεως του 1,15 δις., κέρδη EBITDA (προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) 60 εκατ. με το περιθώριο EBITDA στο 6% αναμένει για το σύνολο του 2024 η Intrakat.
Σύμφωνα επίσης με όσα είπε χθες στους αναλυτές η διοίκηση της Intrakat, υπό τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Αλέξανδρο Εξάρχου, με αφορμή τα αποτελέσματα εξαμήνου, μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι o κατασκευαστικός Όμιλος θα αναλάβει νέα έργα συνολικής αξίας 700 με 800 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ άλλων συμμετέχει σε διαγωνισμούς για τα αρδευτικά ΣΔΙΤ που έχει προκηρύξει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ αναμένει την ανάθεση των έργων αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Εξάρχου ανέφερε πως εξετάζεται η νέα μορφή που θα λάβει ο Όμιλος (περιλαμβάνει ενδεχομένως και νέα ονομασία) και οι σχετικές ανακοινώσεις για τον μετασχηματισμό του, σε συνδυασμό με νέες εξαγορές θα ανακοινωθούν στο τέλος του μήνα με πιθανή ημερομηνία την 23η Οκτωβρίου.
Ο ίδιος απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα σημείωσε πως τους 10 τελευταίους μήνες κατά τους οποίους η Άκτωρ έχει εξαγοραστεί από τον Όμιλο δόθηκε έμφαση στα έργα που είχαν καθυστερήσει πολύ και είναι αναγκαίο να ολοκληρωθούν.
Πρόκειται για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, έργο που παραδίδεται στις 30 Νοεμβρίου, το τμήμα που εκτελεί η Άκτωρ στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος και δύο έργα στη Ρουμανία. Όπως είπε για τα προαναφερόμενα έργα η Intrakat διέθεσε εμπροσθοβαρώς περί τα 370 εκατ. ευρώ.
«Ήταν αναγκαίο να στηριχθούν τα συγκεκριμένα έργα ώστε να ολοκληρωθούν. Στη Ρουμανία η εταιρία ήταν αντιμέτωπη με την πληρωμή ρητρών…» σημείωσε και εξήγησε, πως ο Όμιλος αναγκαστικά καθυστερεί τις πληρωμές σε προμηθευτές και άλλους τρίτους στα έργα που το δημόσιο δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του: «Ακούγονται πολλά, αλλά δεν λαμβάνεται υπόψη η μεγάλη εικόνα και κάποια πράγματα μεγαλοποιούνται. Στα έργα για τα οποία το δημόσιο μας πληρώνει εγκαίρως είμαστε εντάξει και στις δικές μας πληρωμές. Καθώς όμως ορισμένα έργα υπο – χρηματοδοτούνται το δημόσιο καθυστερεί στις πληρωμές και αυτό έχει ως συνέπεια και εμείς να καθυστερούμε. Αυτό συμβαίνει και γιατί δώσαμε βάρος στα έργα που είναι απολύτως αναγκαίο να τελειώσουν. Όταν αυτά ολοκληρωθούν θα φροντίσουμε να εξομαλύνουμε τις πληρωμές μας και στα έργα με καθυστερήσεις στις πληρωμές του δημoσίου».
Βάσει των στοιχείων που παρουσίασε η διοίκηση της Intrakat:
- Ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε 48%, καθώς ο Όμιλος επένδυσε 120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και στην επιτάχυνση των εργασιών.
- Στο αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος όταν ο Όμιλος ανέλαβε τον έλεγχο της Άκτωρ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ, αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%.
- Στη Ρουμανία, ο Όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους 51 εκατ. και επένδυσε στα έργα 219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața), προϋπολογισμού 573 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της Άκτωρ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα. Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της Άκτωρ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Σχετικά με τη Ρουμανία ο κ. Εξάρχου είπε πως το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν νέα έργα προϋπολογισμού 1,5 δις. ευρώ και η Intrakat θα διεκδικήσει τμήμα τους. Συμπλήρωσε πως αυτή τη στιγμή δεν εξετάζεται η δραστηριοποίηση του Ομίλου σε άλλη χώρα πλην της Ελλάδας και της Ρουμανίας.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα εξαμήνου της Intrakat με την ενοποίηση της Άκτωρ ο Όμιλος βελτίωσε τα μεγέθη του με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 533 εκατ. έναντι 404 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 32%). - Τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε κέρδη 14,7 εκατ. έναντι κερδών 23,2 εκατ. και τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους σε 11,2 εκατ. έναντι κερδών 17,7 εκατ.
Η Intrakat κατέγραψε αρνητικές ταμειακές ροές 8,1 εκατ. (έναντι επίσης αρνητικών ροών 32,8 εκατ.) γεγονός που η διοίκηση απέδωσε στην καθυστέρηση έγκρισης πιστοποιήσεων και είσπραξης εργασιών που είχαν εκτελεστεί, κυρίως από το δημόσιο και πελάτες του ευρύτερου δημόσιου τομέα στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και λόγω ανάγκης επίσπευσης των εμβληματικών έργων του Ομίλου στην Ελλάδα. - Το σύνολο των εμπορικών και λοιπών απαιτήσεων του Ομίλου στο τέλος του 1ου εξαμήνου 2024 ανήλθε σε 444,1 εκατ. έναντι 428,4 εκατ. την 31.12.2023, ο τραπεζικός δανεισμός του σε 256,6 εκατ. έναντι 248,4 εκατ. στο 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα σε 115 εκατ. (από 60 εκατ.), ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός σε 141,9 εκατ. έναντι 123,2 εκατ. (χθες αναφέρθηκε πως ο καθαρός δανεισμός δεν θα αυξηθεί μέχρι το τέλος του έτους) και τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 182,4 εκατ. ευρώ.
- Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της Intrakat διαμορφώνεται σε 4,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 64% αφορά την Ελλάδα. Οι υπογεγραμμένες συμβάσεις είναι αξίας 3.605,6 εκατ. και 931 εκατ. αφορούν έργα προς υπογραφή.