Skip to main content

Ιωάννου: Η αντεπίθεση με «όπλο» αξίας άνω των 3,3 δισ. ευρώ και το ράλι +22% στη μετοχή

Η μετοχή της ΑΒΑΞ «τρέχει» ένα ράλι +22% από τα χαμηλά του Αυγούστου

Κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά φαίνεται ότι κυλά ο Σεπτέμβριος για τη μετοχή της ΑΒΑΞ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τον βασικό μέτοχο και πρόεδρο της κατασκευαστικής, Χρήστο Ιωάννου, να βλέπει την εισηγμένη να κερδίζει τουλάχιστον 7% μέσα στον τρέχοντα μήνα, διευρύνοντας στο +22% το ράλι-ανάκαμψης από τα χαμηλά του αυγουστιάτικου sell off.

Κάπως έτσι, η τιμή της μετοχής έχει γεφυρώσει σε σημαντικό βαθμό την απόσταση από τα πολυετή υψηλά του 1,8 ευρώ και έχει βρεθεί εκ νέου στην περιοχή του 1,50 ευρώ, κάτι το οποίο αντανακλά μια αποτίμηση της τάξης των 220 εκατ. ευρώ

Χρήστος Ιωάννου

Η ανοδική πορεία της ΑΒΑΞ, στην οποία ο Χρήστος Ιωάννου ελέγχει το 23,5% του μετοχικού κεφαλαίου (16% κατέχει ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης και 15% ο Στέλιος Χριστοδούλου), φέρεται να συνδέεται άρρηκτα με τις ευοίωνες προοπτικές για τα οικονομικά μεγέθη του 2024, με την αναμενόμενη έκθεση για το α’ εξάμηνο (θα δημοσιευθεί εντός των επόμενων ημερών) να προδιαθέτει θετικά τους αναλυτές.

Στο 12μηνο του 2023, ο τζίρος είχε διαμορφωθεί στα 453 εκατ. ευρώ (+12%), με τα EBITDA να ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ (+4%) και τα καθαρά κέρδη να φθάνουν τα 10 εκατ. ευρώ (+22%) -επιδόσεις, οι οποίες αναμένεται να βελτιωθούν κατά το φετινό έτος.

To «όπλο» των Κατασκευών

Μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι η κατασκευαστική διαθέτει ένα ισχυρό ανεκτέλεστο, το οποίο υπερβαίνει τα 3,3 δισ. ευρώ (3ο μεγαλύτερο στον κλάδο), με τη διοίκηση να εκτιμά ότι εντός του 2024 θα εκτελεστούν έργα αξίας περίπου 680 εκατ. ευρώ.

Κόκκαλης: Πώς έφθασε να ελέγχει το 30% της Intralot

Στο «πλούσιο» χαρτοφυλάκιο της ΑΒΑΞ συγκαταλέγονται πολλά υποσχόμενα projects, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, ο «Flyover» στη Θεσσαλονίκη, τα τρία Νοσοκομεία του «Σταύρος Νιάρχος», τα έργα υποδομής στο Ελληνικό κ.α.

Όσον αφορά τις Παραχωρήσεις, από τις οποίες λίαν συντόμως θα αφαιρεθεί το πολύτιμο asset της Αττικής Οδού, στην τελευταία Γενική Συνέλευση ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης είχε εμφανιστεί καθησυχαστικός, εξηγώντας ότι την 5ετία 2019-2024 ο κλάδος συνείσφερε 48 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ για την επόμενη 5ετία το αντίστοιχο ποσό υπολογίζεται σε 43 εκατ. ευρώ. Επομένως, σχετικά μικρό το… κακό.

Την ίδια στιγμή, η διείσδυση σε ΣΔΙΤ, ενέργεια και ΑΠΕ έρχεται να προσδώσει νέες αξίες στον Όμιλο, ο οποίος μην ξεχνάμε ότι παρουσιάζει έναν βελτιωμένο και «νοικοκυρεμένο» ισολογισμό, μετά και τις πωλήσεις μη στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων, όπως αυτή της Volterra.

Χρηματιστήριο: Το αβέβαιο μέλλον όσων βρίσκονται στην Επιτήρηση – Η μεγάλη βουτιά και οι εξαιρέσεις

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)