Skip to main content

Το παρασκήνιο για την Αττική Οδό, τα «ψώνια» του Κόκκαλη και ένα αλαλούμ στα χέρια του ΣτΕ

EUROKINISSI

Ό,τι συμβαίνει παρασκηΝιακά στον κόσμο του επιχειρείν

Συνεχίζεται το αλαλούμ στην εφαρμογή του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) αναφορικά με τα ύψη των κτιρίων με το αρμόδιο υπουργείο, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να δείχνει εντελώς ανίκανο να δώσει λύση.

Στους Δήμους που έχουν αποφασίσει αναστολή των οικοδομικών αδειών προστέθηκε και ο Δήμος Αθηναίων, έπειτα από σχετική προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Όλοι αναμένουν πλέον την οριστική κρίση των επίμαχων  διατάξεων του ΝΟΚ για τα ύψη σε επίπεδο Ολομέλειας του ΣτΕ και μέχρι τότε η κάθε περιοχή κάνει ό,τι νομίζει. Κάποιοι δήμοι έχουν αναστείλει τις οικοδομικές άδειες και κάποιοι άλλοι όχι.

Πρόκειται για θλιβερή εξέλιξη από όλες τις απόψεις. Για ένα ζήτημα που άπτεται του κλάδου των μηχανικών των περιβαλλοντολόγων, δηλαδή των επιστημόνων περί του χώρου εν τέλει θα αποφασίσουν νομικοί. Και μέχρι τότε η περιουσία των πολιτών θα αξιοποιείται με διαφορετικά μέτρα και σταθμά.

Πώς «έτρεξε» η απόφαση για την Αττική Οδό

Και εκεί που στον οικοδομικό κανονισμό παίζονται καθυστερήσεις, ένα μεγάλο project αποφασίστηκε να «τρέξει». Προφανώς η απόφαση για τη μεταβίβαση της Αττικής Οδού από την κοινοπραξία των Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ στη ΓΕΚ Τέρνα στις 6 Οκτωβρίου, δηλαδή με τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης χωρίς παράταση της, δεν ελήφθη χθες που ανακοινώθηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εξέλιξη αυτή δρομολογήθηκε πριν περίπου μια εβδομάδα, έπειτα από συνεννόηση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Έκτοτε έχουν πραγματοποιηθεί σειρά από συσκέψεις με τη συμμετοχή των τραπεζών που χρηματοδοτούν την ΓΕΚ Τέρνα, του ΤΑΙΠΕΔ και άλλων υπουργείων, όπως του Εργασίας προκειμένου να επιλυθούν σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με την ομαλή μεταβίβαση του αυτοκινητόδρομου.

Πάντως, δεν είναι και εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν έως πρόσφατα όλοι οι εμπλεκόμενοι (δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς) πίστευαν ότι θα έχουν μπροστά τους άπλετο χρόνο. Είναι εκατοντάδες αυτά που πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία της Αττικής Οδού υπό το νέο διαχειριστή της.

«Ψωνίζουν»… Intralot

Aπρόσκοπτα χτίζει θέση στο μετοχικό κεφάλαιο της Intralot και  η Intracom Holdings, η οποία χθες φέρεται να απέκτησε πακέτο 14.173.932 μετοχών (ποσοστό 2,3%), καταβάλλοντας το ποσό των 17 εκατ. ευρώ (1,2 ευρώ/μετοχή).

Οι μαζικές αγορές έρχονται ως συνέχεια παλαιότερων αντίστοιχων κινήσεων, οι οποίες συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της παρουσίας της Intracom Holdings στο μετοχολόγιο της Intralot.

Σήμερα, το σχετικό ποσοστό υπολογίζεται σε σχεδόν 9,5%. Ας μην ξεχνάμε δε ότι ο Σωκράτης Κόκκαλης (βασικός μέτοχος της Intracom) κατέχει άμεσα επιπλέον 20,5%, με αποτέλεσμα το συνδυαστικό ποσοστό Intracom – Κόκκαλη να αγγίζει το 30%. Κι όλα αυτά, ενώ πριν λίγες ημέρες η μετοχή της Intralot εισήλθε στον δείκτη Mid Cap του FTSE Russell, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προοπτικές της εισηγμένης.

Τα φώτα στην Εθνική

Η μετοχή στην οποία θα πέσουν πάντως σήμερα οι προβολείς δεν είναι άλλη από εκείνη της Εθνικής Τράπεζας, μετά και απόφαση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να δώσει νέα εντολή στην JP Morgan να διερεύνησει το επενδυτικό ενδιαφέρον στη βάση της διάθεσης ποσοστού έως 10-12% και όχι για το σύνολο της συμμετοχής του (18,4%) που ξεπερνά σε αξία το 1 δισ. ευρώ.