Σταθερή στη θετική επιχειρηματική της πορεία παραμένει η Καρέλιας, παράλληλα με την προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο, ως αποτέλεσμα της ορθής εγχώριας και διεθνούς επιχειρηματικής της δραστηριότητας.
Όπως τονίζει στο εταιρικό της μήνυμα η Βικτωρία Καρέλια, πρόεδρος της ομώνυμης καπνοβιομηχανίας, «είμαστε αφοσιωμένοι σε αξίες και αρχές που διέπουν κάθε πτυχή της εταιρικής μας ύπαρξης, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε μία στοχευμένη, αλλά και ευέλικτη στρατηγική, που μας επιτρέπει να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις, θέτοντας τις βάσεις για τη δυναμική μας πορεία στα χρόνια που έρχονται. Όπως μας έχουν διδάξει τα 135 χρόνια της ιστορίας μας, η ορθή επιχειρηματικότητα ουδέποτε αφήνει περιθώρια εφησυχασμού, ακόμα και στις πλέον ελπιδοφόρες χρονικές περιόδους».
Η εταιρεία επενδύει στην ποιότητα και στην εξελικτική καινοτομία, τιμώντας ταυτόχρονα τους άρρηκτους δεσμούς της με τις ρίζες της, τον τόπο της και την ιστορία της. Παράλληλα διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία, υποστηρίζοντας ενεργά φορείς και οργανισμούς για τη διακεκριμένη δράση τους. Μέσα σε ένα ιδιαίτερα ευμετάβλητο επιχειρηματικό περιβάλλον, με γεωπολιτικές εντάσεις, έντονες πληθωριστικές πιέσεις, αστάθεια στα κόστη ενέργειας και μεταφορών, αλλά και αυξήσεις της φορολογίας καπνού στις σημαντικότερες από τις διεθνείς αγορές, η απόδοση του ομίλου κατά τη χρήση 2023 χαρακτηρίστηκε ως απόλυτα ικανοποιητική, με αύξηση του κύκλου εργασιών, διατήρηση της κερδοφορίας σε υψηλά επίπεδα και περαιτέρω ισχυροποίηση των ταμειακών διαθεσίμων. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Καρέλιας συνεχίστηκε απρόσκοπτα και κατά τη διάρκεια του 2023, φτάνοντας στα 4,8 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του διαρκούς εκσυγχρονισμού του εργοστασίου της Καλαμάτας με τεχνολογία αιχμής, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του κλάδου, αλλά και των διεθνών αγορών της. Για το 2024 το πλάνο επενδύσεων εκτιμάται στα 10 εκατ. ευρώ.
Ανά αγορά και προϊόν
Στην ελληνική αγορά η εταιρεία πέτυχε το 2023 αύξηση του όγκου πωλήσεων στα τσιγάρα 8,5% περίπου, ενώ στον καπνό για στριφτό τσιγάρο και παρά την ελαφρά συρρίκνωση της κατηγορίας, οι όγκοι πωλήσεων των σημάτων της κινήθηκαν στα επίπεδα του 2022, βελτιώνοντας και τα τοπικά μερίδιά της. Στις διεθνείς αγορές, ο όγκος πωλήσεων στα τσιγάρα παρουσίασε ελαφρά αύξηση 2% περίπου, ενώ στον καπνό για στριφτό η αύξηση ήταν της τάξεως του 14%.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι όγκοι της Καρέλιας προς τις λοιπές χώρες της Ε.Ε., με αξιοσημείωτη την πορεία των σημάτων της σε Ισπανία (+6%), Σλοβακία (+3,5%) και Λουξεμβούργο (+11%), πετυχαίνοντας αύξηση όγκου 6% και αντισταθμίζοντας τις μειωμένες πωλήσεις στη Γαλλία. Εντυπωσιακά αποτελέσματα πέτυχε ο όμιλος στις αγορές ταξιδιωτικής λιανικής της Άπω Ανατολής, της Μέσης Ανατολής και κυρίως της Τουρκίας (τσιγάρα +24%, καπνός +64%), αποτέλεσμα της επιστροφής της ταξιδιωτικής κίνησης στα επίπεδα του 2019, αλλά και της αυξημένης αναγνωρισιμότητας των σημάτων της.
Στο α’ τρίμηνο του 2024
Ικανοποιητικότατη κρίνεται η πορεία της εταιρείας και του ομίλου, κατά το α’ τρίμηνο του 2024, κατά το οποίο τα καθαρά κέρδη προ φόρων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 48% (όμιλος: + 43%). Κατά την περίοδο αυτή, η αύξηση του κύκλου εργασιών (καθαρού από Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και ΦΠΑ) ξεπέρασε το 4,3%. Οι όγκοι πωλήσεων τσιγάρων αυξήθηκαν κατά 2,5% ενώ στον καπνό για στριφτό τσιγάρο υπήρξε μείωση όγκου κατά 4% κυρίως λόγω ετεροχρονισμένων φορτώσεων τον Μάρτιο.
Σε ό,τι αφορά τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του ομίλου, δεν αναμένονται ιδιαίτερες αποκλίσεις από τις προβλέψεις της διοίκησης, με εξαίρεση ίσως την ελαφρά καλύτερη πορεία των πωλήσεων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Βαλκανίων, σε σχέση με τις αρχικώς αναμενόμενες. Ιδιαίτερα στην αγορά της Βουλγαρίας το μερίδιο αγοράς της εταιρείας κατά το πρώτο μισό του δευτέρου εξαμήνου δείχνει να κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ συνεχίζεται η ανοδική πορεία των σημάτων στις αγορές της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.
Η Καρέλιας το 2023 ενίσχυσε τη θέση της, εμπλουτίζοντας την γκάμα των προϊόντων της, ενδυναμώνοντας την παρουσία της σε χώρες όπου ήδη δραστηριοποιείται, αλλά και διεισδύοντας σε νέες αγορές. Ως αποτέλεσμα, όχι μόνο διατήρησε τα ήδη ενισχυμένα της μερίδια στις περισσότερες από τις αγορές της, αλλά και κατέγραψε νέα αύξηση στους όγκους των πωλήσεών της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η στρατηγική επιλογή να δοθεί προτεραιότητα στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της, παρά την άνοδο της φορολογίας σε αρκετές από τις αγορές της, αλλά και τη σημαντικότατη αύξηση του κόστους των καπνών και των κυριότερων πρώτων υλών. Επιπρόσθετα, η Καρέλιας εγκαινίασε νέες επιχειρηματικές συνεργασίες και συνέχισε τις επενδύσεις της ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα για το μέλλον, να εξασφαλίσει την περαιτέρω διεθνή ανάπτυξη των σημάτων της, αλλά και να παραγάγει αξία για τους μετόχους της.