Skip to main content

88η ΔΕΘ: O παλμός του επιχειρείν στο κανάλι της «Ναυτεμπορικής» – Προτάσεις, θέσεις, δραστηριότητες και ανακοινώσεις

(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ/EUROKINISSI)

Δυναμικό το καταξιωμένο και αναδυόμενο επιχειρείν    

Τον παλμό του καταξιωμένου αλλά και του αναδυόμενου επιχειρείν που συμμετείχε στη φετινή 88η ΔΕΘ κατέγραψε η «Ν».

Οι επικεφαλής των εταιρειών από διάφορους κλάδους μίλησαν για τις εξελίξεις στις εταιρείες τους και ταυτόχρονα διατύπωσαν τις προτάσεις, τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους για τη σύγχρονη οικονομία και την επιχειρηματικότητα.

Μηνάς Διακάκης, Διευθυντής Πωλήσεων JTI Ελλάδας, Μάλτα, Κύπρου: Στις πρώτες 10 χώρες η Ελλάδα για τη διάθεση του νέου προϊόντος Ploom της JTI – Στα 2,6 δις. ευρώ το διεθνές πρόγραμμα επενδύσεων της εταιρείας  

Στις 10 πρώτες χώρες στις οποίες λανσαρίστηκε το νέο προϊόν δυνητικά μειωμένου κινδύνου Ploom συμπεριέλαβε την Ελλάδα η Japan Tobacco International. Σύμφωνα με τον κ. Διακάκη, στρατηγική της εταιρείας είναι να προσφέρει στους καταναλωτές την ευκαιρία να έχουν την καπνική απόλαυση με όποιο προϊόν οι ίδιοι θέλουν. Με βάση τη συγκεκριμένη στρατηγική, η JTI έχει ανακοινώσει ένα παγκόσμιο πλάνο επενδύσεων ύψους 2,6 δις. ευρώ. H εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα πανελλαδικό δίκτυο που αποσκοπεί και στα παραδοσιακά σημεία καπνού αλλά και στις νέες ψηφιακές πλατφόρμες που υπάρχουν για να μπορέσει να προσεγγίσει τους καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα. Πέραν αυτών ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, με περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτύπωμα, της κατανάλωσης ενέργειας και τη συνετή χρήση αποθεμάτων νερού, διαδικασία που εφαρμόζεται και στην παραγωγική μονάδα της JTI στην Ξάνθη.

Πλάτωνας Μαρλαφέκας, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΟΥΞ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΧΑΪΑΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΦΕΠΑΕ: Απαραίτητη η στήριξη της ελληνικής παραγωγής                    

Είναι σημαντικό η Ελλάδα να μην ξαναμπεί σε οικονομικές περιπέτειες, και για αυτό το λόγο πρέπει να στηριχτεί οτιδήποτε μπορεί να παράξει η χώρα μας προκειμένου να είναι αυτάρκης και όχι εξαρτώμενη από τις εισαγωγές, τονίζει ο κ. Μαρλαφέκας. H παραγωγική βάση της Ελλάδας τα τελευταία 30 χρόνια έχει μειωθεί, το ισοζύγιο είναι ελλειμματικό και αυτό πρέπει να μας προβληματίζει. Ακόμη και ο τουρισμός δεν φέρνει υπεραξία στην παραγωγή, γιατί έχει μικρή ανταποδοτικότητα στην τοπική παραγωγή. Όλα τα προβλήματα μπορούν να έχουν λύση, όπως και το ενεργειακό θέμα το οποίο μονοπωλεί τη συζήτηση των επιχειρήσεων τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, η Ευρώπη θέλει φθηνή ενέργεια και μπορεί να λυθεί αρκεί να υπάρχουν οι άνθρωποι να πάρουν τις σωστές αποφάσεις και να τις εφαρμόσουν.

Θέμης Χασιώτης, ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ: Πράξεις ορθής επιχειρηματικότητας και κοινωνικής ευθύνης        

Είναι η 7η συνεχόμενη χρονιά που η Παπαστράτος έχει παρουσία στη ΔΕΘ, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικούς άξονες, οικονομία, κοινωνία, απασχόληση και βιωσιμότητα. Παράλληλα το θέμα της καταπολέμησης του παράνομου εμπορίου τσιγάρων απασχολεί την Παπαστράτος που προσπαθεί εδώ και χρόνια να είναι κοντά στις διωκτικές αρχές αλλά και στο κοινό ενημερώνοντας για τις συνέπειες του παράνομου εμπορίου. Στην Ελλάδα το 2023 το ποσοστό των παράνομων τσιγάρων εκτιμάται στο 23,7% της συνολικής κατανάλωσης τσιγάρων, αυξημένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2022.Η εταιρεία προχώρησε στη δωρεά καινοτόμου ψηφιακής πλατφόρμας, αξίας 155.000 ευρώ στο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο Καταπολέμησης Λαθρεμπορίου, για  τη διασύνδεση και τον συντονισμό των δράσεων των διωκτικών Αρχών. Παράλληλα η εταιρεία σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε δράση στήριξης των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας με τη χρηματοδότηση διαμόρφωσης του χώρου και τον εξοπλισμό του νέου Κ.Η.Φ.Η. που θα λειτουργήσει στην ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης.

Σόνια Μουσαβερέ, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ BAYER HELLAS: Νέος αναβαθμισμένος κύκλος ενίσχυσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας από τη Bayer Ελλάς την άνοιξη 2025       

Στόχος της Bayer είναι η ανάδειξη του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα που εκπονεί η εταιρεία εδώ και χρόνια, προς όφελος της επιχειρηματικότητας, της οικονομίας αλλά και της επιστήμης, τονίζει η κ. Μουσαβερέ. Εδώ και 12 χρόνια η Bayer μέσα από προγράμματα της μητρικής εταιρείας αλλά και της ελληνικής θυγατρικής εστιάζει σε αναδυόμενες επιχειρήσεις της υγείας και της αγροδιατροφής, έτσι ώστε να αναπτύξουν καινοτόμα προϊόντα  σε συνεργασία με τη μητρική εταιρεία  για να καλύψουν ανάγκες της αγοράς. Στόχος είναι οι ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στα προγράμματα της μητρικής εταιρείας Bayer AG. Ήδη δυνατά προϊόντα αναπτύσσονται από ελληνικές εταιρείες και από ελληνικά πανεπιστήμια και ομάδες φοιτητών. Στο τέλος του 2024 κλείνει ο τέταρτος κύκλος και την άνοιξη 2025 θα ξεκινήσει πιο ενισχυμένος κύκλος του προγράμματος ενίσχυσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας από τη Bayer Ελλάς.

Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, ΣΥΝΙΔΡΥΤΗΣ MAURUS & ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΘ: Spin off του ΑΠΘ για την μέτρηση της ατμοσφαιρικής μέτρησης         

Η Maurus είναι μια νεοφυής εταιρεία, spin off του ΑΠΘ, του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών, που δραστηριοποιείται στη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ειδικότερα της μέτρησης του μαύρου άνθρακα σε συνεργασία με τεχνολογικό ινστιτούτο της Γερμανίας. Στόχος να έρθει στην αγορά η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η εταιρεία.  Όπως λέει ο κ. Ντζιαχρήστος, η ίδρυση ενός τεχνοβλαστού είναι πολύπλοκη διαδικασία, που ξεπερνά το πανεπιστήμιο και για να φτάσει στην αγορά απαιτεί πολλά και δύσκολα στάδια. Για αυτό είναι απαραίτητο να απλοποιηθεί ο νόμος για την ανάδειξη των νεοφυών εταιρειών και των τεχνοβλαστών. Ήδη υπάρχουν επενδυτές που ενδιαφέρονται για τη Maurus ειδικότερα από τη Φινλανδία και αυτό δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να παράξει το προϊόν της και να το διαθέσει στην αγορά.

Γιώργος Οικονόμου, ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΕΒΙΤΕΛ: Εκτίμηση για καλύτερη χρονιά στην παραγωγή ελαιολάδου και εξομάλυνση της τελικής τιμής προς τους καταναλωτές           

Έπειτα από δύο δύσκολες σοδειές, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για τον ευρύτερο μεσογειακό χώρο κυρίως στην Ισπανία που είναι ο leader της αγοράς, αναμένεται μία καλύτερη χρονιά από πλευράς παραγωγής ελαιολάδου σε ποσοστό 40%-50% τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ισπανία, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου. Κατά συνέπεια εκτιμάται ότι οι τιμές θα είναι πιο προσγειωμένες σε σύγκριση με πέρυσι από τη στιγμή που θα υπάρχει μεγαλύτερη προσφορά από την πλευρά του παραγωγού και καλύτερες τιμές στο τελικό ράφι προς τους τελικούς καταναλωτές, προκειμένου να μη στρέφονται σε φθηνά υποκατάστατα λαδιού. Υπολογίζεται για φέτος η τιμή του παραγωγού στα 6 ευρώ το κιλό από 10 ευρώ το κιλό πέρυσι, με πολλαπλάσια όμως επιβάρυνση της τελικής τιμής του ελαιολάδου στο ράφι ανά λίτρο, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού ΦΠΑ. Βασικό επίσης στοιχείο είναι η χρήση ελαιολάδου σε επώνυμη τυποποιημένη συσκευασία. Δυστυχώς στην Ελλάδα η πλειονότητα του ελαιολάδου που διακινείται είναι ανώνυμο μη τυποποιημένο και αυτό επιφέρει φορολογικές απώλειες για το κράτος.

Γιώργος Νικολαϊδης, PHD, SEO/Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης , Uvitronics: Ευρύ πεδίο εφαρμογής για τη spin off Uvitronics 

H Uvitronics είναι μία spin off εταιρεία, που δημιουργήθηκε το Μάρτιο 2023 από επενδυτές με τη συμμετοχή και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και έχει ως αντικείμενο την κατασκευή συσκευών καθαρισμού αέρα ιατρικού επιπέδου, μετά από έρευνα στο τμήμα μηχανολόγων – μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Υπάρχει ήδη ως προϊόν, έχει γίνει πιστοποίηση και έχουν δοκιμές σε πραγματικούς χώρους και σε πραγματικό χρόνο, με εξαιρετικά αποτελέσματα στη μείωση των μικροβιακών φορτίων κατά 90%. Ήδη έχει υπογραφεί MOU συνεργασίας αντιπροσωπείας του προϊόντος με το Κέντρο Ικανοτήτων Πειθία που εδρεύει στη Λάρισα. Η εταιρεία σχεδιάζει να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και υπάρχουν επαφές και με τον ιδιωτικό τομέα,  για κάλυψη αναγκών σε νοσοκομεία αλλά και χώρους εκπαίδευσης, αίθουσες διδασκαλίας επιχειρήσεις, εστιατόρια σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα σύμφωνα με την οποία μέχρι το 2025 θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην προστασία του αέρα σε εσωτερικούς χώρους.

Γρηγόρης Αβανίδης, ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Kourtidis Group: Real estate δραστηριότητες στη Βόρεια Ελλάδα με εφαλτήριο ανάπτυξης το Αμφίπολις Φόρουμ 

O όμιλος Κουρτίδη δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, σε ένα πεδίο που απλώνεται από την περιοχή του Στρυμονικού Κόλπου, όλο το παραλιακό μέτωπο, μέχρι και τη Θάσο, έχοντας μέσα στην δραστηριότητά του και τους τρεις νομούς, των Σερρών, της Δράμας και της Καβάλας.  Η πρώτη δραστηριότητα του ομίλου που ξεκίνησε πριν από 26 χρόνια ο πρόεδρος της εταιρείας Νίκος Κουρτίδης είναι η κατασκευή. Η εταιρεία χτίζει εξοχικές κατοικίες σε μορφή οικισμών, που μέχρι στιγμής φτάνουν τις 1.333 εξοχικές κατοικίες στην περιοχή της Β. Ελλάδας. Το real estate είναι η βασική δραστηριότητα της εταιρείας, με 6 γραφεία συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα στην Παραλία Οφρυνίου, στην Καβάλα, στη Θάσο, στην Ηρακλείτσα, στη Δράμα και στις Σέρρες. Ο όμιλος Κουρτίδη οργανώθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε μπορεί να προσφέρει σε κάθε ξένο επενδυτή την ασφάλεια για να έρθει να ερευνήσει και να επενδύσει στην Ελλάδα. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Αμφίπολη ο όμιλος Κουρτίδη διοργάνωσε το Αμφίπολις Forum, ένα αναπτυξιακό φόρουμ, με αντικείμενο τον τομέα των υποδομών, του τουρισμού και των επενδύσεων, με στόχο να εξελιχθεί σε επιχειρηματικό θεσμό στη Βόρεια Ελλάδα.  Παράλληλα ο όμιλος διοργάνωσε το Tourism Festival με αντικείμενο την ανάδειξη των πιο ιδιαίτερων σημείων της περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε σχέση με την τουριστική εμπειρία. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Κουρτίδη βραβεύεται με 3 παγκόσμιες διακρίσεις στα International  Properties Awards, για την αρχιτεκτονική των κατασκευών του αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των γραφείων Κουρτίδη. Σύμφωνα με τον κ. Αβρανίδη όραμα του ομίλου είναι εξελίσσεται παράλληλα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται.

Δήμος Σαπίδης, CEO Siemens Mobility AE, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΞΥΠΝΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Το τμήμα έξυπνων υποδομών της Siemens αφορά κτίρια, είτε είναι βιομηχανικά είτε κτίρια γραφείων, με στόχο την αυτοματοποίηση τους στον της ενέργειας, μεταφορά και διανομή. Όπως τονίζει ο κ. Σαπίδης, αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όπως μεγαλώνει ένα κτίριο πώς θα πρέπει να κουμπώσει με το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Η λύση που δίνει η Siemens ακολουθεί δύο βασικούς κανόνες, τη σχέση του κτιρίου  με το περιβάλλον και ταυτόχρονα τη βιωσιμότητά του. Η εταιρεία επιδιώκει να δίνει καινοτόμες λύσεις, που θα πληρούν τους στόχους της κλιματικής αλλαγής, με βιώσιμο τρόπο, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και με αντιμετωπίσιμο κόστος.

Διονύσης Τσίτος, ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ VOLTON, Συνδυασμός ενεργειακών και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών        

Η Volton είναι σε μια φάση μετασχηματισμού, με στόχο να εξελιχθεί από  ενεργειακός πάροχος σε πάροχο πολλαπλών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, επισημαίνει ο κ. Τσίτος. Στόχος είναι αρχικά η παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και κατόπιν σταθερής τηλεφωνίας γεγονός που θα συμβάλει στη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Θα δημιουργηθεί ξεχωριστή εταιρεία με ξεχωριστή επωνυμία συμφερόντων Volton και αυτό που θα κερδίζει ο καταναλωτής είναι ο συνδυασμός τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών υπηρεσιών με όφελος στον τελικό λογαριασμό. Tαυτόχρονα η εταιρεία φροντίζει να ανταποκρίνεται στις κρίσεις προς όφελος των καταναλωτών, με την υιοθέτηση πολιτικών που βοηθούν τη λειτουργία της αλλά και τους πελάτες της, ώστε να αποτελεί έναν οικονομικά προσιτό ενεργειακό πάροχο, με το συνδυασμό σταθερού και μεταβλητού τιμολογίου. Σύμφωνα με τον κ. Τσίτο, στον τομέα της ενέργειας κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς εκτιμήσεις λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων και από την πλευρά των επιχειρήσεων απαιτείται εγρήγορση. Η Ευρώπη συνολικά θα πρέπει να αποκτήσει ένα πλαίσιο διαχείρισης των ενεργειακών κρίσεων.

Χρήστος Καβαλλάρης, AUDIT SERVICES: Άμεση η ανάγκη της εξοικείωσης των επιχειρήσεων με τις σύγχρονες φορολογικές διαδικασίες                

Την πληροφορία της φορολογίας και των λογιστικών στο ευρύ κοινό παρουσίασε στη φετινή ΔΕΘ η εταιρεία παροχής Audit Services. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας Χρήστο Καβαλλάρη, σκοπός είναι να αλλάξει ο οικονομικός και φορολογικός τρόπος σκέψης του Έλληνα επιχειρηματία ώστε να μπορεί να μειώσει τα έξοδά του, εισάγοντας αποτελεσματικές και σύννομες διαδικασίες στην επιχείρησή του για να δυναμώσει και να εξελιχθεί. Ειδικότερα οι επιχειρήσεις έχουν δυσκολία κατανόησης επί των εργασιακών θεμάτων και άγνοια βασικών αρχών και υποχρεώσεων επί των εργασιακών θεμάτων. Υπάρχουν τα μέσα πλέον για να αξιοποιηθούν αποδοτικά οι λογιστικές διαδικασίες με στόχο την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης. Το ζήτημα είναι πώς οι επιχειρηματίες θα γνωρίσουν και θα εξοικειωθούν με αυτά και σε σχέση με τη διασύνδεση μεταξύ των οικονομικών και φορολογικών υπηρεσιών στην επόμενη διετία.

Ανδρέας Μιτσής, ΣΥΝΙΔΡΥΤΗΣ EODH: Ελληνική αμυντική παραγωγική εταιρεία που θωρακίζει άρματα μάχης και στρατιωτικά οχήματα  – Συμβασιοποιημένα έργα μέχρι το 2035    

Σε νέα εποχή με νέα παραγωγική μονάδα 5.000 τ.μ. και δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 5.000 τ.μ. εισέρχεται η ΕODH η ελληνική αμυντική βιομηχανία που ιδρύθηκε το  2003 από τον κ. Μιτσή μαζί με τον αείμνηστο Γερμανό εφευρέτη Ντάιζενροθ, με αντικείμενο την επιβιωσιμότητα οποιασδήποτε πλατφόρμας, επίγεια, εναέρια, θαλάσσια, με εξειδίκευση στον τομέα των χερσαίων οχημάτων και αρμάτων μάχης. Η εταιρεία έχει συμβασιοποιημένα έργα μέχρι το 2035, προμηθεύει μόνο χώρες συμμάχους του ΝΑΤΟ και το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει επιπλέον 200 άτομα στο καινούργιο εργοστάσιο. «Εάν υποτεθεί ότι το άρμα μάχης είναι το στολίδι ενός στρατού, εμείς είμαστε υπερήφανοι γιατί δεν θωρακίζουμε μόνο τα ελληνικά Leopard αλλά θωρακίσαμε και τα γερμανικά και τα ισπανικά και τα σκανδιναβικά και έπεται συνέχεια», τονίζει ο κ. Μιτσής. Η εταιρεία είναι αμιγώς παραγωγική, διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες, με τη νέα μονάδα στο Λάκωμα Χαλκιδικής θα αυξήσει την παραγωγική της δυναμική κατά 300%. Στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει η αύξηση στο 500%.

Γιώργος Νώλης, ΙΔΡΥΤHΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘYΝΩΝ ΣYΜΒΟΥΛΟΣ LANCOM: Ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον    

Η Lancom βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορίας της και όπως επισημαίνει ο κ. Νώλης «είμαστε σε πλήρη ανάπτυξη και ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον». Προχωρά η κατασκευή του τέταρτου data center, σε εξέλιξη βρίσκονται νέες διαπραγματεύσεις με παγκόσμιους παίκτες και η εταιρεία αναμένει να τελεσφορήσουν σύντομα σχετικές συμφωνίες και οδεύει σε μια επόμενη φάση εξέλιξής της που είναι πιο διαβαλκανική και ευρωπαϊκή. Παράλληλα είναι σε φάση συζητήσεων για κάποιες εξαγορές που θα ανακοινωθούν σύντομα. Η συνεργασία της Lancom με την Ηelexpo AE προχωρά και επεκτείνεται για την επόμενη πενταετία και θα αφορά τη νέα ΔΕΘ μετά την ανάπλαση της έκθεσης. Η Lancom παρέχει υπηρεσίες data center και διαθέτει ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών που είναι πάνω από 400 χλμ. στην Αττική και πάνω από 120 χλμ. στη Θεσσαλονίκη για τη διασύνδεση μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών. Επιπρόσθετα έχει κάνει μια μεγάλη επένδυση σύνδεσης του Balkan Gate στη Θεσσαλονίκη με Σόφια, Φρανκφούρτη, Άμστερνταμ, Μιλάνο και Ρώμη, πόλεις που φιλοξενούν μεγάλα hubs στην Κεντρική Ευρώπη. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η επέκταση και στην Κωνσταντινούπολη.  Τα data centers ανθίζουν παγκοσμίως και η Ελλάδα  προχωρά σε αυτή την αγορά, προκειμένου να αποτελέσει ένα νέο διάδρομο διασύνδεσης της Μέσης Ανατολής, της Ασίας, της Ανατολικής Αφρικής με την Κεντροανατολική Ευρώπη.

Μπέττυ Χαραλαμποπούλου, ΠΡΟΕΔΡΟΣ και ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  GEOSYSTEMS HELLAS                        

Η Geosystems Hellas είναι μια ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε το 2009, έχοντας από την ίδρυσή της ως μειοψηφία έναν Γερμανό μέτοχο. Ασχολείται με θέματα παρατήρησης γης και space monitoring από το Διάστημα, αναπτύσσοντας λογισμικές λύσεις, σε δομημένο περιβάλλον, για την παροχή υπηρεσιών προστασίας κρίσιμων υποδομών. Το πελατολόγιο της εταιρείας αφορά Ελλάδα, Κύπρο αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η  εταιρεία αρχικά ξεκίνησε ως distributor και από το 2012 ανέπτυξε δικά της προϊόντα και λύσεις στις ανάγκες του κάθε πελάτη, δημιουργώντας τμήμα ανάπτυξης λογισμικού και προϊόντων και τα τελευταία δύο χρόνια συμμετέχει σε έργα disaster management. Το 2024 υπέγραψε μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής και το European Space Agency δύο συμβόλαια για land και forest monitoring και θα δώσουν νέα πνοή και ώθηση στην εταιρεία. Στόχος είναι όλα τα συστήματα που είναι εικόνες από το δορυφόρο στο διάστημα να γίνουν embedded και να τρέχουν on board. Αυτό θα μειώσει κατά πολύ το χρόνο απόκρισης σε διάφορα φαινόμενα που χρειάζονται συνεχή αντιμετώπιση και σε περίπτωση που θα υπάρχει κρίσιμο φαινόμενο που θα απειλεί κρίσιμες υποδομές (π.χ. λιμάνι) για να δοθεί ο συναγερμός σε μηδενικό χρόνο.

Κλεοπάτρα Φαραντοπούλου, ΙΔΡΥΤΡΙΑ CleoSense: Έρευνα 11 χρόνων για τη δημιουργία ελληνικών προϊόντων κσμητολογίας

Η CleoSense είναι εταιρεία δύο ετών, αποτέλεσμα μελέτης και έρευνας 11 ετών στον κλάδο της κοσμητολογίας, αρωματοθεραπείας και της αισθητικής και περιλαμβάνει προϊόντα προσώπου και σώματος για όλη την οικογένεια με συστατικά που χρησιμοποιούνται από τα αρχαία χρόνια, όπως το ελαιόλαδο, το μέλι αλλά και φόρμουλες νέας γενιάς. Δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες πελατών ειδικά του φαρμακείου που αναζητούν φιλικές λύσεις. Οι φόρμουλες της εταιρείας είναι δημιούργημα της κ. Φαρνατοπούλου, πατενταρισμένες και πιστοποιημένες και αφορά προς το παρόν 6 βασικά προϊόντα (serum, κρέμα προσώπου επανόρθωσης, κρέμα σώματος, χεριών, lip balm για όλες τις ηλικίες για επανόρθωση), με κορυφαίο ένα φυτικό βάλσαμο που δεν περιέχει νερό ούτε συντηρητικά, πατενταρισμένο και πιστοποιημένο. Κανάλι διάθεσης είναι τα φαρμακεία, ηλεκτρονικό κατάστημα, μαγαζιά για βιολογικά προϊόντα και εξειδικευμένα κέντρα αισθητικής. Στόχος της κ. Φαραντοπούλου είναι να φανεί η Ελλάδα και τα ιδιαίτερα στοιχεία της που αφορούν και την κοσμητολογία. Ήδη υπάρχουν επαφές με εταιρείες στο εξωτερικό που θέλουν να εισέλθουν στο ελληνικό καλλυντικό, από την Κύπρο, την Κίνα.

Βασίλης Γούναρης, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ: Χρονιά ορόσημο το 2024     

Με ρεκόρ συμμετοχών 135 εταιρειών και 150 εκδηλώσεις στη 88η ΔΕΘ, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του. Ειδικά στη φετινή ΔΕΘ πρόκειται για μία από τις πιο δυναμικές παρουσίες της Γερμανίας στο εξωτερικό τα τελευταία 25 χρόνια και αφορά την οικονομία, την εκπαίδευση αλλά και τον πολιτισμό. Όπως επισημαίνει ο κ. Γούναρης το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημα για το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Η πράσινη ενέργεια, ο τουρισμός, η διατροφή, η εκπαίδευση, το real estate αποτελούν τομείς επιχειρηματικού ενδιαφέροντος και το Επιμελητήριο ασχολείται επισταμένως μέσω των 13 Επιτροπών Εργασίας με στόχο τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Το εμπόριο Ελλάδας Γερμανίας ξεπερνά τα 12 δις. ευρώ. Στόχος είναι  να ενισχυθούν οι εξαγωγές της Ελλάδας και αντίστοιχα η Γερμανία να επενδύσει περισσότερα στη χώρα μας. Οι γερμανικές επενδύσεις ανέρχονται στα 7 δις. ευρώ και υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξή τους. Ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης υπάρχει το ενδιαφέρον για την ύπαρξη γερμανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Ιάκωβος Καργαρώτος, Αντιπρόεδρος Παπαστράτος: Ισχυρή παρακαταθήκη στην Ξάνθη το πρόγραμμα Νέα Γη της Παπαστράτος  

Στην ολοκλήρωση του πιλοτικού προγράμματος «Νέα Γη: Από τον καπνό στη στέβια» προχώρησε η Παπαστράτος. Σύμφωνα με τον κ. Καργαρώτο, η εταιρεία αφήνει μια ισχυρή παρακαταθήκη στους καλλιεργητές στην περιοχή της Ξάνθης έτσι ώστε να ξέρουν ότι η στέβια είναι μια καλλιέργεια που μπορεί εύκολα να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τους καπνοκαλλιεργητές που θα επιθυμούσαν να την επιλέξουν στο μέλλον. Μπορεί να καλλιεργηθεί με τις ίδιες πρακτικές του καπνού, δίνει καλές στρεμματικές αποδόσεις, μπορεί να διατεθεί εύκολα και έχει αυξανόμενη ζήτηση. Στο πρόγραμμα αυτό, συμμετείχαν 70 παραγωγοί καλλιεργώντας 200 στρέμματα, με την Παπαστράτος να έχει χρηματοδοτήσει πλήρως το πρόγραμμα καλύπτοντας τις ανάγκες σε σπόρους, συστήματα άρδευσης και τεχνική υποστήριξη και τη Stevia Hellas να έχει απορροφήσει το σύνολο της παραγωγής. Και αυτό ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Παπαστράτος με τη Stevia Hellas και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Η Παπαστράτος, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, φιλοξένησε σειρά εκδηλώσεων για την οικονομία, την εργασία και τη βιωσιμότητα και θα επαναληφθεί τις επόμενες χρονιές, ανακοινώνοντας νέες δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα συνεπής στη δέσμευσή της για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Αγγέλικα Τζέμου, HEAD OF HR GREECE MEMBER OF BoD BAYER HELLAS: Ανάπτυξη οικονομική, εταιρική και κοινωνική η ενδυνάμωση των γυναικών στην αγορά εργασίας και ηγεσίας      

Μια σωστή εταιρεία με δυνατά αποτελέσματα επενδύει στην εργασιακή κουλτούρα επενδύει στην εσωτερική εργασιακή κουλτούρα, για να υπάρχει μια win win συνθήκη ώστε να έχει τα αποτελέσματα που επιδιώκει συγχρόνως με τη φροντίδα που πρέπει να έχει προς το ανθρώπινο δυναμικό της, τονίζει η κ. Τζέμου. Ειδικότερα, μιλώντας για το θέμα της ενδυνάμωσης των γυναικών επισημαίνει ότι είναι μια διαρκή διαδικασία βελτίωσης, που στηρίζεται σε διαρκή βελτίωση των συνθηκών εργασιών και εξέλιξης της κατεστημένης νοοτροπίας. Η Βayer επενδύει στην κατάρτιση, στη συμπερίληψη, στην ενημέρωση, στην ενίσχυση των αντίστοιχων πολιτικών και διαδικασιών της εταιρείας για την ενδυνάμωση των γυναικών στην αγορά εργασίας αλλά και σε ηγετικές θέσεις. Η ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας μπορεί να ενισχύσει σημαντικά όχι μόνο μεμονωμένα τις εταιρείες αλλά και το ΑΕΠ της χώρας συμβάλλοντας ταυτόχρονα  την κοινωνική ευημερία. Ακόμη όμως παρατηρείται υποεκπροσώπηση των γυναικών στην αγορά εργασίας, στις υψηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, στις ηγετικές θέσεις και την ιεραρχία. Ανησυχητικό για τις έμφυλες ανισότητες είναι και το γεγονός της υποεκπροσώπησης των γυναικών στις νέες τεχνολογικές τάσεις όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη.

Θάνος Ψαθάς

Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε.

Πρόγραμμα αναβάθμισης συνολικά 14 Επιχειρηματικών Πάρκων της χώρας, επί το πλείστον στη Βόρεια Ελλάδα, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ και ενταγμένο στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης «τρέχει» ήδη η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε. Τη μερίδα του λέοντος – περίπου 20 από τα 50 εκατ. ευρώ – λαμβάνει το Επιχειρηματικο Πάκο Θεσσαλονίκης, δηλαδή η ΒΙΠΕ Σίνδου, για την οποία η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ σχεδιάζει την επέκτασή της λόγω της μεγάλης ζήτησης και της έλλειψης διαθέσιμης γης. Περαιτέρω,  το δ.σ. της εταιρείας, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλός της, Θάνος Ψαθάς, έχει ήδη πάρει απόφαση για πρόσθετες επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ, εφόσον ενταχθούν μέσα σε ένα πρόγραμμα όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, για συμπληρωματικά έργα στα Πάρκα που ήδη έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με το πρόγραμμα των 50 εκατ., και για έργα σε άλλα Πάρκα ή και σε νέα Πάρκα, όπως το δρομολογούμενο νέο Επιχειρηματικό Πάρκο Λιτοχώρου (Πιερία). Παράλληλα, στόχος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είναι η ανάπτυξη ενός οργανωμένου Επιχειρηματικού Πάρκου 5.000 τ.μ. στην Αττική. Σύντομα, επίσης, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θα διαθέτει πιστοποiηση ESG.

Θεοδώρα Ρήγα

Εμπορική Διευθύντρια ΟΛΘ Α.Ε. και Πρόεδρος της MedCruise

Σε νέα αύξηση της κρουαζιέρας προσβλέπει για το 2025 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπως γνωστοποίησε η Γενική Εμπορική Διευθύντρια της ΟΛΘ Α.Ε. και προσφάτως νέα Πρόεδρος της MedCruise, Θεοδώρα Ρήγα. Κατά την ίδια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ το 2025, τόσο από τις εταιρείες που ήδη υπάρχουν σήμερα, όσο και από νέες, ενώ φέτος είναι προγραμματισμένες 82 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ με μεγαλύτερα πλοία από πέρυσι και αναμένεται μεγάλη αύξηση των επιβατών.

Αυξητική είναι φέτος, επίσης, η πορεία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου, ενώ η εταιρεία δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει τη μεγάλη επένδυση της επέκτασης και εμβάθυνσης του 6ου προβλήτα αμέσως μόλις εκδοθεί από την πολιτεία το Προεδρικό Διάταγμα για το επικαιροποιημένο master plan και ΣΜΠΕ του ΟΛΘ. «Είναι ένα έργο που το έχει ανάγκη όχι μόνο το λιμάνι, το έχει ανάγκη η πόλη και το έχει ανάγκη και η αγορά. Υπάρχει ζήτηση, σας το λέω πολύ υπεύθυνα, και θα είναι ό,τι καλύτερο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Καλπακίδης

Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδος της FARCOM

Νέα επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ δρομολογεί για το 2025 η βορειοελλαδική βιομηχανία προϊόντων ομορφιάς FARCOM, η οποία κατέγραψε αύξηση εργασιών της τάξης του 20% το 2023. Η νέα επένδυση, όπως επισήμανε ο Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδος, Γιώργος Καλπακίδης, αφορά στην επέκταση της νέας παραγωγικής της μονάδας κατά 4.00 τ.μ., η οποία ολοκληρώθηκε το 2022 με επένδυση που άγγιξε τα 12 εκατ. ευρώ και διαθέτει ήδη 11.500 τ.μ. Την τελευταία τριετία υλοποιούνται και επιμέρους αλλεπάλληλες επενδυτικές δράσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του Ομίλου της FARCOM το 2023 άγγιξε τα 21 εκατ. ευρώ με κερδοφόρα αποτελέσματα και για φέτος αναμένεται νέα αύξηση εργασιών, με τη χρονιά να τρέχει με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Η FARCOM παράγει προϊόντα ομορφιάς ευρείας κατανάλωσης για μαλλιά, πρόσωπο και σώμα, επαγγελματικά προϊόντα κομμωτηρίου, καθώς επίσης και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεργαζόμενη με την πλειοψηφία των ελληνικών αλυσίδων λιανεμπορίου, ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει ευρεία εξαγωγική δραστηριότητα, με τα προϊόντα της να φτάνουν σε πάνω από 50 χώρες ανά την υφήλιο, από τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη μέχρι τη Μέση Ανατολή, τη ΝΑ Ασία και την Αφρική.

Λέανδρος Καρακατσάνης

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Creamteam ΑΒΕΕ («Dust + Cream»)

Επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την επόμενη διετία η εταιρεία καλλυντικών Creamteam ΑΒΕΕ, η οποία έχει την κυριότητα του σήματος “DUST+CREAM”, και διαθέτει μονάδα παραγωγής καλλυντικών με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Το 2023 η εταιρεία, όπως τόνισε στη Νaftemporiki TV ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της, Λέανδρος Καρακατσάνης, η εταιρεία κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 15% με τζίρο της τάξης των 14,5 εκατ. ευρώ και για το 2024 αναμένεται νέα αύξησή του στο επίπεδο των 20 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία πραγματοποιεί ήδη εξαγωγές και διαθέτει καταστήματα εκτός από την Ελλάδα και στην Κύπρο και προγραμματίζει την είσοδό της και σε γειτονικές βαλκανικές αγορές. Η “DUST+CREAM” είναι η μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών που ξεκίνησε το 2012 και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς σε όλη την ελληνική επικράτεια και την Κύπρο, με περισσότερα από 80 καταστήματα σε Αγρίνιο, Αθήνα, Αλεξανδρούπολη, Βέροια, Βόλος, Γιαννιτσά, Δράμα, Ζάκυνθο, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμάτα, Καλλικράτεια Χαλκιδικής, Καρδίτσα, Κατερίνη, Κέρκυρα, Κιλκίς, Κοζάνη, Κομοτηνή, Λαμία, Λάρισα, Λειβαδιά, Μυτιλήνη, Ναύπλιο, Ξάνθη, Νέα Μουδανιά, Πάτρα, Πειραιά, Πτολεμαΐδα, Πύργο, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Σέρρες, Σύρο, Τρίκαλα, Τρίπολη, Φλώρινα, Χαλκίδα, Χανιά, Χίο, Λάρνακα, Λεμεσό, Λευκωσία και Πάφο.