Skip to main content

Περιόρισε τις ζημιές η FrieslandCampina Hellas το 2023

Η μείωση των καθαρών πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στις χαμηλότερες πωλήσεις στα μη επώνυμα τυριά

Περιόρισε τις απώλειες στην «καρδάρα» της κερδοφορία της η FrieslandCampina Hellas το 2023 ωστόσο δε κατάφερε να επιστρέψει σε θετικό πρόσημο τα καθαρά της αποτελέσματα. Σε ο,τι αφορά στη πορεία του τζίρου, οι ανατιμήσεις δεν κατάφεραν να αποτρέψουν τις απώλειες καθώς οι όγκοι επηρεάστηκαν σημαντικά.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση που δημοσιεύθηκε χθες, στην περσινή χρήση τα έσοδα της FrieslandCampina Hellas υποχώρησαν κατά 4,06% στα 326,8 εκατ. ευρώ έναντι 340 εκατ. ευρώ το 2022.

Η μείωση των καθαρών πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία κυρίως στις χαμηλότερες πωλήσεις στα μη επώνυμα τυριά (17,3 εκατ. ευρώ μείωση).  Ο όγκος των μη επώνυμων τυριών που είναι ο 2ος όγκος προϊόντος κατά το 2023 αυξήθηκε κατά 9% ενώ η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%. Αυτή ήταν η μόνη κατηγορία προϊόντων της οποίας η μέση τιμή μειώθηκε σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς των βασικών εμπορευμάτων.

Ο όγκος της κατηγορίας ready to drink (RTD), που είναι το 1ο προϊόν όγκου, κατά το 2023 μειώθηκε κατά 2%, ενώ η μέση τιμή της αυξήθηκε κατά 0,23%.  Ο όγκος του εβαπορέ, που είναι ο 3ος όγκος προϊόντος, κατά το 2023 μειώθηκε κατά 6%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 7,05%.

Άλλα προϊόντα με σημαντική απόκλιση ήταν το τυρί ΝΟΥΝΟΥ (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,71 %) και το Milner (ο όγκος μειώθηκε κατά 20% και η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%. Ο όγκος για τα γιαούρτια, κατά το 2023 αυξήθηκε κατά 13%, ενώ η μέση τιμή του αυξήθηκε κατά 13,21% ενώ οι  επαγγελματικοί κωδικοί B2B Milks & Creams αύξησαν τις πωλήσεις κατά 8, 5 εκατ. (48%), σε 26,1 εκατ. πωλήσεις το 2023.

Πέρα από την μείωση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά στις κατηγορίες τυριά και παιδικές τροφές και οι  εξαγωγές της εταιρείας μειώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά 6,66%.

Τα κέρδη

Σε ο,τι αφορά στους δείκτες κερδοφορίας, τα μικτά κέρδη κατά τη χρήση 2023 ανήλθαν σε 63,1 εκατ.ευρώ έναντι 53,6 εκατ. ευρώ  κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 19,30 % έναντι 15,72 % κατά την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση οφείλεται στη μείωση του κόστους παραγωγής, το οποίο μειώθηκε το 2023 κατά 8 % έναντι του 2022.

Τα αποτελέσματα προ φόρων περιόρισαν την ζημία κατά 21% στα 3 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημία ύψους 2,8 εκατ.ευρώ έναντι ζημίας 3,7 εκατ.ευρώ το 2022.

Στόχος για την ελληνική θυγατρική του ισχυρού ολλανδικού συνεταιριστικού ομίλου στη φετινή χρήση παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση αλλά και σε νέα καινοτόμα προϊόντα. ” Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το έτος 2023 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2024 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια” επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση.

Το μεγάλο στοίχημα

Το “στοίχημα” τόσο για την ελληνική θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Royal FrieslandCampina  όσο συνολικά για τον εγχώριο κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας είναι να κερδίσει το χαμένο έδαφος που προκάλεσε η  κρίση στο γάλα την διετία 2022-2023 (περιορισμένες  εισκοµίσεις- αυξημένο κόστος παραγωγής).  Η µείωση της τιµής παραγωγού έχει αποκλιμακώσει το κόστος παραγωγής, ενισχύοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ φέρεται ότι και η ζήτηση έχει αρχίσει να ανακάμπτει. Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana η αξία των πωλήσεων στην οργανωμένη λιανική κατέγραψε αύξηση 3,3% ενώ οι όγκοι ενισχύθηκαν κατά 6,6%.

Σε ο,τι αφορά στο πρόστιμο ύψους 561.000 ευρώ, επί τη βάσει των διατάξεων του άρθρου 54 του Ν. 5045/2023 περί περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας που υπεβλήθηκε στην εταιρεία έχει ασκηθεί προσφυγή κατά της απόφασης του Υπουργείου Ανάπτυξης.