Μικρή άνοδος στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά καταγράφηκε το α’ εξάμηνο του 2024, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές συνέχισαν την πτωτική τους πορεία που ξεκίνησε από το 2023.
Με θετικό πρόσημο οι λιανικές πωλήσεις
Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν αύξηση 4% και ανήλθαν σε 1,63 δισ. ευρώ από 1,55 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Το πρώτο τρίμηνο του έτους οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, ενώ το δεύτερο τρίμηνο η αύξηση ανήλθε σε 4,5%.
Διψήφια πτώση των εξαγωγών
Στον αντίποδα, η πορεία των εξαγωγών ένδυσης συνέχισαν την πτωτική τους πορεία λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές. Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο εξάμηνο του 2024 υποχώρησε σε 873 εκατομμύρια ευρώ έναντι 1,05 δισ. ευρώ το 2023. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 14,8%, της κλωστοϋφαντουργίας μείωση 22% και του βαμβακιού μείωση 14,9%.
Πτωτικά και οι εισαγωγές
Πτώση κατέγραψαν επίσης και οι εισαγωγές σε ποσοστό 7%. Για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας διαμορφώθηκαν σε αξία σε 1,58 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 1,71 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 5% και στην κλωστοϋφαντουργίας σε 16%.