Έναν ακόμη κρίκο σε μια μακρά αλυσίδα επιχειρηματικών συμφωνιών πρόσθεσε αυτήν την εβδομάδα η Aegean Airlines του Ευτύχη Βασιλάκη, ο οποίος συνεχίζει να εξελίσσει και να «μεγαλώνει» την εταιρεία που ίδρυσε τη δεκαετία του ’90 ο πατέρας του, Θοδωρής.
Ο σημερινός πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Νο.1 αεροπορικής στην Ελλάδα ανακοίνωσε προ ημερών την απόφασή του να επενδύσει στην ισπανική Volotea, μία από τις κορυφαίες low cost της Ευρώπης. Αυτό το βήμα, μάλιστα, έτυχε της θετικής αντίδρασης της αγοράς και βοήθησε τη χρηματιστηριακή αξία της Aegean να επανέλθει άνω του ψυχολογικού ορίου του 1 δισ. ευρώ.
Οι mega συμφωνίες του Βασιλάκη
Ο Ευτύχης Βασιλάκης, ο οποίος έζησε από κοντά την κομβική εξαγορά της Olympic Air στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ξεκίνησε τον χορό των δικών του mega συμφωνιών το 2018, όταν τον Φεβρουάριο εκείνου του έτους προχώρησε στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση της χώρας, ύψους 5 δισ. δολαρίων (τιμές καταλόγου). Αφορούσε την απόκτηση 30+12 αεροσκαφών Airbus της νέας γενιάς Α320neo, η παραλαβή των οποίων ξεκίνησε το 2019.
Την ίδια περίοδο επιτεύχθηκε deal και με την Pratt & Whitney για την επιλογή των κινητήρων που θα εξοπλίσουν τα αεροσκάφη του ανανεωμένου στόλου.
Την αμέσως επόμενη χρονιά, ο Ευτύχης Βασιλάκης, ο οποίος στο μεταξύ είχε «χάσει» τον πατέρα του και εμπνευστή της Aegean, βγήκε στις αγορές με την έκδοση ομολογιακού δανείου, ύψους 200 εκατ. ευρώ και διάρκειας επτά ετών, εξασφαλίζοντας μια απόδοση 3,6% (όσο περίπου δανειζόταν και το ελληνικό δημόσιο εκείνη την περίοδο).
Ακολούθησε η «αναποδιά» του Covid, με τη διοίκηση της Aegean να λαμβάνει πακέτο κρατικής ενίσχυσης ύψους 120 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα να υλοποιεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ. Η αποπληρωμή αυτού του άτυπου δανείου τον Νοέμβριο του 2023, με την καταβολή 85 εκατ. ευρώ στο δημόσιο, επούλωσε οριστικά τις πληγές της πανδημίας και επέτρεψε στον Βασιλάκη να ανοίξει ξανά τα φτερά του.
Στο μεσοδιάστημα, η Aegean είχε ανακοινώσει τη συνεργασία με την CAE για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, ενώ είχε προχωρήσει και σε επένδυση 140 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων.
Και μην ξεχνάμε την τριετή παρουσία στη νεόκοπη εταιρεία charter πτήσεων Animawings, η οποία ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με την πώληση του 51% στον έτερο μέτοχο, τη ρουμανική Memento Group.
Μένει τώρα να δούμε τα επόμενα βήματα της διοίκησης Βασιλάκης, οποίος δεν αποκλείεται να μας επιφυλάσσει και νέες εκπλήξεις σε βάθος χρόνου.
Χρηματιστήριο – Jumbo: Γιατί η μετοχή παίρνει… φωτιά, με ράλι άνω του +6%
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)