Skip to main content

Σαράντης: Συνεργασία με την Αmazon – Έμφαση στις εξαγωγές στις ΗΠΑ

Aνανέωση θετικής εκτίμησης για τις επιδόσεις του 2024 από τη Σαράντης

Στην επέκταση των εξαγωγών της στις ΗΠΑ μέσω της Amazon εστιάζει η Σαράντης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη διάθεση των αντηλιακών της ιδιοπαραγώμενων προϊόντων Carroten, όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρείας κατά την ενημέρωση των αναλυτών.

Είναι μια συνεργασία της Σαράντης με την Amazon που ξεκίνησε στο Α’ εξάμηνο του 2024 και αναμένεται να εξελιχθεί. Με μότο «νοιαζόμαστε για το μέλλον με τον ίδιο τρόπο που νοιαζόμαστε για το παρόν» η διοίκηση της Σαράντης εστίασε στην ανανέωση της εμπιστοσύνης στην επίτευξη των στόχων της για το 2024, παρουσιάζοντας τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της και τα θετικά αποτελέσματα αυτής, όπως δείχνει η αύξηση σε διψήφιο ποσοστό των οικονομικών μεγεθών της Σαράντης.

Οι πωλήσεις των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας αυξήθηκαν κατά 36,9%, των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας αυξήθηκαν κατά 20,9%, των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας σημείωσαν αύξηση 33,0%. Η κατηγορία προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, η οποία αντιπροσωπεύει πωλήσεις της Polipak και της Stella Pack, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 92,9%.

Η κατηγορία των Στρατηγικών Συνεργασιών παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το ΕΒΙΤ στα προϊόντα Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας αυξήθηκε κατά 130,3%, στα προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας αυξήθηκε κατά 28,6%, των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας αυξήθηκε κατά 38,5%, μόνο της κατηγορίας των Στρατηγικών Συνεργασιών παρουσιάζεται ελαφρώς μειωμένο κατά 3,4%.

Επιπρόσθετα, η κατηγορία προϊόντων Οικιακής Φροντίδας – σακούλες απορριμμάτων και συσκευασίας τροφίμων – εμφάνισε άνοδο πωλήσεων, ενισχυμένη από τη συνεισφορά της Stella Pack, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση του Ομίλου στην εν λόγω κατηγορία. Κατά το Α΄ εξάμηνο 2024 το ΕΒΙΤ της Ελλάδας (συμπεριλαμβανομένης και της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών) σημείωσε αύξηση κατά 75,8%. Οι χώρες του διεθνούς δικτύου παρουσίασαν αύξηση ΕΒΙT κατά 33,9%.

Η διοίκηση τόνισε επιγραμματικά την εδραίωση της σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται γεγον΄ςο που επιτυγχάνεται με την προσήλωση στην υλοποίηση των στρατηγικών προτεραιοτήτων που έφερε ρεκόρ πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο, με την προσήλωση επίσης στη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους που οδήγησε σε σημαντική άνοδο των EBITDA και EBIT, στα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους που ενισχύουν την αύξηση στα καθαρά κέρδη, αλλά και στην  ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τη δημιουργία πρόσθετης αξίας για τους μετόχους που οδήγησε σε αυξημένο μικτό ποσό μερίσματος κατά 50,0%. Παράλληλα η διοίκηση  επεσήμανε ότι η λειτουργική ενοποίηση της Stella Pack συμπληρώνει την οργανική ανάπτυξη.

Προοπτικές

Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για περαιτέρω οργανική αύξηση πωλήσεων και κερδών, ο Όμιλος επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση και ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας την ισχυρή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων του στις στρατηγικές του προϊοντικές κατηγορίες σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή.

Πραγματοποιούνται επενδύσεις σε υποστηρικτικές ενέργειες και σε προγράμματα καινοτομίας σε επίπεδο προϊοντικής ανάπτυξης με έμφαση σε στοχευμένες στρατηγικές πρωτοβουλίες. Τα τελευταία τρία έτη ο Όμιλος επικέντρωσε την προσοχή του στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές μας κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου.

Προς αυτή την κατεύθυνση, προϊόντα χαμηλής προτεραιότητας και χαμηλής προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν και πραγματοποιήθηκαν στοχευμένα έξοδα υποστήριξης στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO. Ο όμιλος αναμένει ότι η στρατηγική αυτή επικέντρωση θα συνεχίσει να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές ανάπτυξης του. Επιπρόσθετα, εργάζεται για τη βελτίωση της λειτουργικής του αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας εστιάζοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών στην εφοδιαστική αλυσίδα, επενδύοντας σε αυτοματισμούς, υποδομές και συστήματα.

Συνολικά, ο Όμιλος κατάφερε να βελτιώσει τις απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης ως ποσοστό επί των πωλήσεων σε σύγκριση με τα επίπεδα της περιόδου του περασμένου έτους, γεγονός που υπογραμμίζει την ικανότητά του να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τον κύκλο του κεφαλαίου κίνησης και αντανακλά τη δέσμευσή του να διατηρεί μια υγιή θέση ταμειακών ροών.