«Ράβει» ανάπτυξη το ισπανικό πατρόν της Inditex στην Ελλάδα, με τις επιδόσεις της περσινής χρονιάς για την ITX Ελλάς.
Στην ομπρέλα της περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Bershka και Uterque, που καταγράφουν για ακόμα μια χρήση υψηλές αποδόσεις.
Συγκεκριμένα, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά περίπου 18%, στα 725,4 εκατ. ευρώ έναντι 614,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 34,5%, στα 101,6 εκατ. ευρώ, έναντι 75,59 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 49,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 81% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η καθαρή κερδοφορία αντίστοιχα εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 80%, στα 37,8 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 190,9 εκατ. ευρώ, έναντι 169,8 εκατ. ευρώ στη χρήση που ολοκληρώθηκε 31/1/2023, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να αφορούν 113,1 εκατ. ευρώ.
Στη χρήση 2023, η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 16,8 εκατ. ευρώ, τόσο στα μισθωμένα όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματα του δικτύου της. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε επανασχεδιασμό του τρόπου διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα. Αυτό οδήγησε στη μείωση των ημερών παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες.
Με τις online πωλήσεις του ομίλου στην ελληνική αγορά να φθάνουν στο 15% του τζίρου, οι οποίες προ πανδημίας ήταν στο 8%, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού φθάνει τα 4.100 άτομα και, όπως έχει αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Inditex Ελλάς, Ηλίας Μάλαμας, η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης εργαζομένων, όπως συμβαίνει στο λιανεμπόριο. «Βρίσκουμε εύκολα προσωπικό, γιατί για πολλά χρόνια κάνουμε πολλά για τους εργαζόμενους», έχει αναφέρει χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Ιανουάριο, η ITX Ελλάς προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις 11% για όλους τους εργαζομένους, με τον βασικό μισθό στα 1.050 μικτά, από 930 ευρώ.
Μινιόν και Ελληνικό
Σημειώνεται ότι, σήμερα, ο ισπανικός όμιλος ελέγχει δίκτυο 155 καταστημάτων στην Ελλάδα, απασχολώντας 4.100 εργαζομένους, με τη χώρα μας να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των αγορών με τους καλύτερους δείκτες.
Αναφορικά με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, αιχμή του δόρατος αποτελεί το νέο μοντέλο των καταστημάτων για τη Zara, με το flagship store στον Πύργο του Πειραιά να αποτελεί ορόσημο των νέων πλάνων.
Με βάση τα όσα έχει αναφέρει η διοίκηση, η νέα στρατηγική του ομίλου εστιάζει στις μεγάλες σάλες που μπορούν να υποστηρίξουν το διευρυμένο κωδικολόγιο των σημάτων.
Το επόμενο βήμα θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, όπου το φετινό φθινόπωρο αναμένεται η έναρξη λειτουργίας ενός ακόμα μεγάλου καταστήματος, έκτασης 3.200 τ.μ., στην οδό Τσιμισκή. Προς τις αρχές του 2025 τοποθετείται η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στο Μινιόν, ενώ ο όμιλος έχει ήδη «κλείσει» σημεία στο Ελληνικό.
Αξίζει να επισημανθεί ότι, φέτος, η Zara συμπληρώνει 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα δημιουργήθηκε στην Ερμού 9, στη συμβολή με την οδό Βουλής, όπου παραμένει έως και σήμερα.