Skip to main content

Αττική Οδός: Προς υπογραφή η σύμβαση μεταξύ δημοσίου και ΓΕΚ Τέρνα για τη νέα παραχώρηση

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Ακόμα ένα βήμα στην κατεύθυνση της υπογραφής της σύμβασης μεταξύ του δημοσίου και της ΓΕΚ Τέρνα για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού έγινε με την έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΣ).

Το πράσινο φως του ΕΣ για τη σύμβαση δόθηκε άμεσα και στόχος του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) που εκτέλεσε τη διαγωνιστική διαδικασία είναι η υπογραφή της να προγραμματιστεί το συντομότερο δυνατό ώστε να γίνει και το οικονομικό κλείσιμο ή με άλλα λόγια να μπουν στο κρατικό ταμείο περί τα 3,27 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Διαφορετικό θέμα είναι το πότε θα αναλάβει τη διαχείριση της Αττικής Οδού ο νέος παραχωρησιούχος καθώς αυτό εξαρτάται από διαδικασίες που άπτονται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί πρώτα στο δημόσιο από τον σημερινό παραχωρησιούχο (την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ) και στη συνέχεια θα γίνει η μεταβίβασή του στη ΓΕΚ Τέρνα. Η σε ισχύ σύμβαση παραχώρησης λήγει τον προσεχή Οκτώβριο.

Η ΓΕΚ Τέρνα επικράτησε στον διαγωνισμό για την ανάθεση της νέας, 25ετούς διάρκειας, σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, έχοντας ως ανταγωνιστές όλους τους μεγάλους εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους και ξένες εταιρίες (Metlen, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Άβαξ, Intrakat, Vinci, Abertis, Brisa κ.α.).

Σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργου Περιστερη, η Αττική Οδός θα περάσει στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025. Η χρηματοδότηση της εν λόγω παραχώρησης θα προέλθει από έναν συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού με τις προσδοκίες για την κερδοφορία να είναι υψηλές.

Όπως έχουν εκτιμήσει τα στελέχη της ΓΕΚ Τέρνα, η Αττική Οδός αναμένεται να φέρει στον Όμιλο EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) περί τα 300 εκατ. κατά μέσο όρο ετησίως, λαμβανομένων υπόψη, μεταξύ άλλων, της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου από τις επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου (προς τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου), καθώς και τις θετικές προβλέψεις για την ελληνική οικονομία.