Skip to main content

Οι Millennials έχουν το κλειδί του ηλεκτρονικού εμπορίου

Πρόκειται για τους καλύτερους πελάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα – Πολύ εξοικειωμένοι και οι Baby Boomers

Εντυπωσιακά τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Nexi για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων και ιδιαίτερα για τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με μικρή διαφορά ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29), σύμφωνα με το τρίτο μέρος της έρευνας της Nexi.

Ιδιαίτερα όμως  εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο και,  παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.

Σύμφωνα με τη Nexi, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους, η χαμηλότερη τιμή. Υπάρχουν, όμως, ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο -αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν.

Οι τάσεις

Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιεί τις αγορές του αποκλειστικά στην Ελλάδα -με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία. Οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν ωστόσο να στηρίξουν τις επιχειρήσεις της χώρας τους όσο και να αναζητήσουν καλύτερες ευκαιρίες σε αγορές του εξωτερικού.

Η επιλογή του τρόπου πληρωμής, επίσης, διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής. Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες. Οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής. Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν τόσο πιο ασφαλής αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.