Skip to main content

Αξιοποίηση των Social Media από τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις: Αλήθειες & Μύθοι

Η αξιοποίηση των Social Media μπορεί να μεταμορφώσει τη δυναμική των ΜμΕ, όμως αυτό απαιτεί σωστή στρατηγική

Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η αυξημένη χρήση του διαδικτύου έχουν δημιουργήσει νέες ευκαιρίες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επεκτείνουν την απήχησή τους, αλλά και, υπό προϋποθέσεις, να ανταγωνιστούν μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς. Ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία σε αυτή την προσπάθεια είναι τα Social Media, τα οποία αν αξιοποιηθούν σωστά, μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά.

Τα πλεονεκτήματα των Social Media για τις ΜμΕ

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok κ.ά., προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία στις επιχειρήσεις, ώστε να επικοινωνούν άμεσα με το κοινό τους. Κάποια από τα πλεονεκτήματα είναι:

  • Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας
  • Η αλληλεπίδραση με το κοινό
  • Το κόστος διαφήμισης
  • Η ανάλυση και παρακολούθηση της απόδοσης κ.ά.

Βέλτιστες πρακτικές για αξιοποίηση των Social Media

Για να επιτύχουν τα μέγιστα αποτελέσματα από την παρουσία τους στα Social Media, οι ΜμΕ πρέπει να ακολουθήσουν ορισμένους «κανόνες»:

  • Ποιοτικό περιεχόμενο
  • Συνεχής παρουσία
  • Εμπλοκή με το κοινό
  • Συνεργασίες με Influencers κ.ά.

Αλήθειες & Μύθοι

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως η αξιοποίηση των Social Media οφείλει να είναι ένα κομμάτι ενός γενικότερου πλάνου marketing για κάθε επιχείρηση. Κάθε επιχείρηση πρέπει, μεταξύ άλλων, να ξεκαθαρίσει από την αρχή ποιο είναι το κοινό-στόχος της, ποια εικόνα θέλει να έχουν οι καταναλωτές για αυτήν, ποιο είναι το budget που μπορεί να διαθέσει μέσα σε ένα χ χρονικό διάστημα, ώστε έπειτα να αξιοποιήσει τα Social Media για να πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η ανάρτηση πωλησιακών οργανικών δημοσιεύσεων στα προφίλ της, όταν αυτά έχουν 100 και 200 ακόλουθους, δεν αποτελεί αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Social Media. Αυτό δεν είναι «κάνω marketing», όπως συνηθίζουν να λένε πολλοί.

Τι θα έπρεπε να κάνει μια επιχείρηση; Να ξεκινήσει με στόχο να μεγαλώσει το κοινό της και να ψάξει με ποιο τρόπο θα το επιτύχει αυτό. Έπειτα, έχοντας μια βάση 1.000, 5.000 ή ακόμα περισσότερων ακολούθων, θα είναι σε θέση να προωθεί με σωστό τρόπο τις δράσεις, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Επίσης, η χρηματοδότηση των ενεργειών marketing με τυχαία χρηματικά ποσά, δεν αποτελεί επένδυση. Για παράδειγμα, οι ανάγκες μιας B2B και μιας B2C επιχείρησης είναι διαφορετικές.

Ένας άτυπος κανόνας αναφέρει πως για τις B2B επιχειρήσεις το budget πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 2%-5% του τζίρου τους, ενώ για τις B2C 5%-10%. Βέβαια κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και έχει τις ιδιαιτερότητές της. Το σίγουρο είναι πως μια επιχείρηση με τζίρο 1.000.000€, δεν μπορεί να επενδύει 10.000€/έτος σε ενέργειες marketing και την ίδια στιγμή να περιμένει τρομερά αποτελέσματα.

Συνεπώς, η αξιοποίηση των Social Media μπορεί να μεταμορφώσει τη δυναμική των ΜμΕ. Αυτό όμως απαιτεί σωστή στρατηγική, ενώ πάρα πολύ σημαντική είναι και η εύρεση των κατάλληλων συνεργατών.

Κωνσταντίνος Γκίνος, Marketing Specialist, https://www.bssplus.gr/