Skip to main content

Αττική Οδός: Άνοδος εσόδων και κυκλοφορίας στο εξάμηνο

EUROKINISSI

Δυναμικές επιδόσεις

Με άνοδο 5,6% στη μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων και 9,1% στα έσοδα έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για την Αττική Οδό.

Ο αυτοκινητόδρομος, που σύντομα επιστρέφει στο δημόσιο για να ανατεθεί στη συνέχεια στο νέο διαχειριστή του, τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε έσοδα 113,2 εκατ., έναντι 103,7 εκατ. ευρώ, ενώ η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν 271,4 χιλ. οχήματα έναντι 256,8 χιλ. το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Οι μήνες με την περισσότερη κίνηση ήταν ο Φεβρουάριος (14,6% αύξηση της μέση κυκλοφορίας) και ο Απρίλιος (15,9%) με τα έσοδα να αυξάνονται 18,5% και 16% αντίστοιχα.
Στο μεταξύ η σε ισχύ σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και όπως έχει ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση δεν θα παραταθεί.

Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος θα περάσει στο δημόσιο για λίγους μήνες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τόσο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργου Περιστέρη, όσο και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον κατασκευαστικό Όμιλο, στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025.
Πιθανότατα η κοινοπραξία που λειτουργεί σήμερα τον οδικό άξονα να συνεχίσει να το πράττει έναντι κάποιου αντιτίμου μέχρι την παράδοσή του στη ΓΕΚ Τέρνα η οποία όπως είναι γνωστό έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.

Βάσει τη διαδικασίας που ακολουθείται, προκειμένου να υπογραφεί με τον ανάδοχο η νέα σύμβαση παραχώρησης, για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, στο τέλος Ιουνίου το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο τον φάκελο του διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι με τη νέα παραχώρηση τα διόδια για τα ΙΧ θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ, από 2,8 ευρώ.