Skip to main content

Online φαρμακεία: Στα 145 εκατ. ευρώ (+1%) ο τζίρος το α’ 6μηνο 2024

Πληθωρισμός και δημογραφικό πλήττουν την αγορά

Αύξηση του τζίρου κατά 1% κατέγραψαν τα on line φαρμακεία και σε απόλυτο αριθμό ανήλθαν στα 145 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Convert Group από δείγμα 94 online φαρμακείων, με τη συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.

Ωστόσο, παρατηρούνται σημαντικά εμπόδια στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο πληθωρισμός αλλά και οι εγγενείς δυσκολίες, όπως για παράδειγμα η έκρηξη του δημογραφικού προβλήματος, που επηρεάζουν αρνητικά πωλήσεις προϊόντων που κινούνται κατά κύριο λόγο από το κανάλι του φαρμακείου.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Convert Group, ο κλάδος του on line φαρμακείου διαχρονικά γνώριζε διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων σε σχέση με το φυσικό σημείο, την ευκολία εξυπηρέτησης και τη μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς.

Η απότομη αλλαγή στην αγορά ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023, λόγω της εναρμόνισης με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης για τον τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η οποία επηρέασε την αντίληψη που είχε το ευρύ κοινό για τον εκπτωτικό προσανατολισμό των online φαρμακείων.

Επιπρόσθετα, η σημαντική μείωση των γεννήσεων που καταγράφεται τα τελευταία 2 χρόνια σε σχέση με προηγούμενα έτη οδήγησε σε μειωμένες αγορές της κατηγορίας βρεφικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο του 2024 κατά 16% σε αξία, δημιουργώντας ένα ακόμα πονοκέφαλο σε φαρμακοποιούς και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι κατηγορίες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι τα καλλυντικά και τα είδη περιποίησης, τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες, τα βρεφικά είδη, τα είδη υγείας και διάφορες μεμονωμένες κατηγορίες.

Στο εξάμηνο 2024 τα καλλυντικά είδη παρουσίασαν μείωση κατά 3%, τα συμπληρώματα διατροφής κινήθηκαν οριακά ανοδικά κατά 1%, τα είδη για βρέφη και παιδιά σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες κατά 16%, τα είδη υγείας επίσης κινήθηκαν πτωτικά κατά 6% και οι λοιπές κατηγορίες σημείωσαν αύξηση κατά 8%.

Αναφορικά με τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τονίζεται πως η μέση έκπτωση προϊόντων ήταν 38% επί της προτεινόμενης τιμής λιανικής πώλησης, όμως η αποτύπωση του ποσοστού έκπτωσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα περιορίζεται κατόπιν εναρμόνισης με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης.