Skip to main content

Hellenic Train: Εκτροχιασμός 65 εκατ. ευρώ – Θα διεκδικήσει αποζημιώσεις

ΑΠΕ – ΜΠΕ

Μεγάλη μείωση στα μεγέθη της κατέγραψε κατά τη διάρκεια του 2023 η εταιρεία

Σημαντική μείωση των συνολικών εσόδων της, που οφείλεται, όπως αναφέρει η εταιρεία, στα αναπάντεχα γεγονότα τα οποία επηρέασαν κατά μεγάλο ποσοστό την ικανότητα της εταιρείας να παρέχει μεταφορικές υπηρεσίες, τόσο στο εμπορικό κοινό όσο και στον εμπορευματικό τομέα, κατέγραψε κατά τη διάρκεια του 2023 η Hellenic Train. Με τις ζημίες να ξεπερνούν τα 65 εκατ. ευρώ, η διοίκηση της εταιρείας αναμένεται να διεκδικήσει αποζημιώσεις για τις διακοπές στην κυκλοφορία.

Συγκεκριμένα, το 2023 τα συνολικά έσοδα της Hellenic Train έκλεισαν στα 97,023 εκατ. ευρώ από 153,897 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, σημειώνοντας πτώση 60%. Ο τζίρος από την πώληση εισιτηρίων διαμορφώθηκε σε 46,66 εκατ. ευρώ από 82,1 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 43,16%, μια υποχώρηση η οποία οφείλεται κυρίως στη διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και των καταστροφών που προ- κλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel.

Πιο βαθιά στο «κόκκινο»

Ειδικότερα, τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%. Παράλληλα η εταιρεία κατέγραψε διεύρυνση των ζημιών οι οποίες άγγιξαν πέρυσι τα 65,07 εκατ. ευρώ, από ζημίες 883.428 ευρώ που έκλεισαν το 2022.

Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά της έξοδα, μειώθηκαν κατά 3,63% σε 121,529 εκατ. ευρώ, μια μεταβολή που είναι αποτέλεσμα αντίθετων διακυμάνσεων σε διαφορετικά στοιχεία κόστους. Για παράδειγμα, το κόστος προσωπικού της Hellenic Train αυξήθηκε ενώ μειώθηκε δραματικά το ενεργει- ακό κόστος λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας.

Ωστόσο, λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών σημειώθηκε ραγδαία αύξηση στο κόστος μισθωμένων μέσων μεταφοράς, όπως για παράδειγμα λεωφορεία, από 2,322 εκατ. το 2022 σε 6,664 εκατ. ευρώ το 2023. Η δυσμενής εικόνα που εμφάνισε στις οικονομικές της επι- δόσεις οδήγησαν την εταιρεία να αναζητήσει επιπρόσθετη οικονομική στήριξη από τη μητρι- κή, που είναι ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane, από όπου εξασφάλισε με την εγγύηση του μετόχου Trenitalia κεφάλαια κίνησης 70 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος της χρήσης του 2023, υπό μορφή δανείου.

Επανεκκίνηση επενδυτικών σχεδίων

Πάντως «παρά το δύσκολο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί η εταιρεία έχει ήδη καταρτίσει σχέδια για την επανεκκίνηση των επενδυτικών της σχεδίων στην Ελλάδα, με στόχο τη συνεχή επιδίωξη της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και του εκσυγχρονισμού των εργασιών της.

Επίσης, δεδομένου ότι κατά την 31.12.2023 τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας έχουν καταστεί αρνητικά, η διοίκηση της εταιρείας θα συγκαλέσει τη γενική συνέλευση των μετόχων εντός έξι μηνών, ώστε να ληφθούν κατάλληλα μέτρα (μεταξύ άλλων και της αύξησης μετοχικού κεφα- λαίου) για την απαιτούμενη ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας», αναφέρεται.