Βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση, ενδυναμωμένοι εργαζόμενοι, συνεισφορά στις ακμάζουσες κοινότητες καθώς και υπεύθυνη διακυβέρνηση είναι οι τέσσερις πυλώνες της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ομίλου Σαράντη σύμφωνα με την αντίστοιχη απολογιστική έκθεση 2023.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας η στρατηγική αυτή αφορά τόσο την ελληνική αγορά όσο και τη διεθνή παρουσία του ομίλου σε δεκατρείς χώρες οργανωμένες σε 8 business units – Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας και επιλεγμένων διεθνών αγορών), Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Δυτικά Βαλκάνια, Τσεχία & Σλοβακία, Ουκρανία, Ουγγαρία. Συνολικά ο Όμιλος διαθέτει δίκτυο διανομής σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις στις χώρες του διεθνούς δικτύου που αντιπροσωπεύουν το 67,6% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 10,7% στα €326,2 εκ. το 2023 από €294,6 εκ. το 2022. Όπως δείχνουν τα στοιχεία του ομίλου, παρά την αναταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, κατάφερε να βελτιώσει τις απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης ως ποσοστό των πωλήσεων σε σύγκριση με τα επίπεδα του περασμένου έτους, γεγονός που υπογραμμίζει μεταξύ άλλων την ικανότητά του να διαχειρίζεται τα αποθέματα αποτελεσματικά. Επιπρόσθετα, ο αυστηρός έλεγχος των εμπορικών απαιτήσεων από τον Όμιλο καταδεικνύει τη δέσμευσή του να διατηρεί μια υγιή θέση ταμειακών ροών.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Σαράντη, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου Ομίλου Σαράντη «η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί τον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου και μας καθοδηγεί καθημερινά στην επιχειρηματική μας ζωή. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ενισχύοντας την ισχυρή δέσμευσή του για την επίτευξη των στρατηγικών του στόχων που άπτονται της Βιώσιμης Ανάπτυξης σε θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Διακυβέρνησης (ESG)συνέστησε Επιτροπή ESG αποτελούμενη από ανεξάρτητα μέλη.»
Εντός του 2023 ο όμιλος ολοκλήρωσε τη μετάβασή του από το παραδοσιακό Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας προς ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης (IMS) με την εφαρμογή της προσέγγισης SHEQ (Safety & Health / Environment / Quality). Ειδικότερα, διαθέτει πλέον πιστοποιήσεις, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ISO 45001:2018 (Occupational Health & Safety Management) και ISO 14001:2015 (Environmental Management), σε όλες τις παραγωγικές του μονάδες σε Ελλάδα, Πολωνία και Ουκρανία. Επίσης, σημείωσε περαιτέρω πρόοδο στον μετριασμό του αποτυπώματός του στην κλιματική αλλαγή μέσω της λειτουργίας φωτοβολταϊκών συστημάτων στις εγκαταστάσεις μας στα Οινόφυτα, της ολοκλήρωσης εντός του 2023 της εγκατάστασης του φωτοβολταϊκού συστήματος στα κτίρια της εταιρείας στο Μαρούσι, ενώ προχωρά στην υλοποίηση φωτοβολταϊκών στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Polipak. Έχει επίσης εφαρμόσει πρόσθετες ενεργειακά αποδοτικές πρωτοβουλίες στις εγκαταστάσεις παραγωγής, όπως η αναβάθμιση του συστήματος φωτισμού και του δικτύου πεπιεσμένου αέρα. Επιπλέον, χρησιμοποιεί βιώσιμα συστατικά, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά και πρακτικές κυκλικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, προχώρησε στο β’ τρίμηνο του 2023 με το λανσάρισμα του νέου refillable clean skincare brand, clinea, που βασίζεται σε clean beauty φόρμουλα, και βιώσιμη συσκευασία ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών, με επαναγεμιζόμενες συσκευασίες με ανταλλακτικές κάψουλες. . Το 2023 ήταν σε ισχύ επίσης το υβριδικό μοντέλο εργασίας σε όλο τον Όμιλο. Η συνεισφορά στις ακμάζουσες κοινότητες ήταν σημαντική, καθώς το 2023 ο όμιλος διοχέτευσε πολυδιάστατες δωρεές σε 9 χώρες (Ελλάδα, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τσεχία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Πορτογαλία και Φιλιππίνες) διαθέτοντας περισσότερα από 1,8εκατ. ευρώ. Από την πλευρά του ο Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου Σαράντη επεσήμανε πως «για τον Όμιλο Σαράντη η τήρηση κανόνων και διαφάνειας που αποτυπώνεται μέσα από την έννοια της εταιρικής διακυβέρνησης είναι θεμελιώδους σημασίας και αποτελεί στοιχείο της κουλτούρας της εταιρείας μας. Δεσμευόμαστε έμπρακτα να υιοθετούμε και να ενσωματώνουμε στο επιχειρηματικό μας μοντέλο τις βέλτιστες πρακτικές και πρότυπα της εταιρικής διακυβέρνησης έχοντας ως στόχο τη διαρκή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς μας και κατ’ επέκταση την αύξηση της εμπιστοσύνης των ξένων και εγχώριων επενδυτών».
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για περαιτέρω οργανική αύξηση πωλήσεων και κερδών, ο Όμιλος τονίζει ότι επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση και ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας την ισχυρή αναγνωρισιμότητα των σημάτων του στις στρατηγικές του προϊοντικές κατηγορίες σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή. Ο Όμιλος πραγματοποιεί επενδύσεις σε υποστηρικτικές ενέργειες και σε καινοτομίες σε επίπεδο προϊοντικής ανάπτυξης με έμφαση σε στοχευμένες στρατηγικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να οδηγήσουν σε περαιτέρω δημιουργία αξίας. Εντός των ετών 2021 – 2023 πραγματοποιήθηκε ένα σημαντικό έργο που σχετίζεται με την έμφαση στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο ιδιοπαραγώμενων του Ομίλου.