Skip to main content

Π. Τζαννετάκης (Motor Oil): Υπερφορολόγηση κερδών, και όχι φορολόγηση υπερκερδών, η έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια

(EUROKINISSI)

«Απάντηση» μετά την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας

Υπερφορολόγηση των κερδών, και όχι  φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων είναι σύμφωνα με τον αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο  της Motor Oil, Πέτρο Τζαννετάκη η επιβολή «Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης ύψους 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιριών διύλισης» του φορολογικού έτους 2023, όπως προβλέπει η σχετική τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή.

«Πρόκειται, είπε ο κ. Τζαννετάκης για υπερφορολόγηση των κερδών μας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση,  στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας που συνεδρίασε σήμερα. 

«Και θα αναφερθώ σε δυο συγκεκριμένες παραμέτρους που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο», συνέχισε ο κ. Τζαννετάκης.

Motor Oil: Η γενική συνέλευση ενέκρινε την εξαγορά της Ηλέκτωρ

Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε μια διεθνοποιημένη εταιρεία. Ένα διυλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας.

Σημειωτέον, από το 2018 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνον το 19 έως 24% των πωλήσεών μας αφορά εγχώριες πωλήσεις. Όλο το υπόλοιπο ποσοστό, αφορά διεθνείς πωλήσεις.

Δεύτερον, η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έκανε επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2022 πραγματοποιήσαμε επενδύσεις 682 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του. Εάν προσθέσουμε και τις επενδύσεις μόνον στο διυλιστήριο το 2023, αυτά γίνονται 890 εκατομμύρια.

Γιατί, λοιπόν, η Motor Oil πάει καλά;

Γιατί εξάγει, εκμεταλλεύεται την διεθνή συγκυρία και συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όταν τα περισσότερα διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν πάψει να επενδύουν και αφήνονται να μαραζώνουν.» κατέληξε ο κ. Τζαννετάκης.