Skip to main content

Πλαίσιο: Διατήρηση στρατηγικής πολυπροϊοντικού και πολυκαναλικού επιχειρηματικού μοντέλου

Στα 468,7 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2023  - Β2Β το 52,3% του τζίρου 

Στη διατήρηση της στρατηγικής του πολυπροϊoντικού, πολυπελατειακού και πολυκαναλικού επιχειρηματικού μοντέλου εστιάζει η διοίκηση της Πλαίσιο, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του 2023.

Η εταιρεία αριθμεί 25.000 επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα τεχνολογίας, αναλώσιμα, είδη γραφείου, τηλεπικοινωνιών και λευκών συσκευών, ηλεκτρονικό κατάστημα και 24 φυσικά καταστήματα, εγκατεστημένα στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Χανίων, Λάρισας και Αχαΐας, καθώς και την Plaisio Computers JSC με κατάστημα στη Σόφια Βουλγαρίας και 1.531 εργαζόμενους.

Παράλληλα η εταιρεία διαθέτει ειδικό τμήμα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων Β2Β, που αντιπροσωπεύει το 52,3% επί των πωλήσεων του Ομίλου, αντιπροσωπεύοντας εξαιρετικής σημασίας κατηγορία πελατών.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το 2023 ο κύκλος εργασιών  ανήλθε σε 468,7 εκατ. ευρώ  έναντι 434.681 χιλ. € το αντίστοιχο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8%.  Όπως τονίζει η διοίκηση «σε μία δύσκολη για την οικονομία περίοδο, ο Όμιλος πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων συνεχίζοντας την αδιάκοπη αναπτυξιακή του πορεία, καταγράφοντας σχεδόν 50% αύξηση πωλήσεων την τελευταία 5ετία, με δεδομένο ότι οι πωλήσεις τόσο της χρήσης 2023 όσο και του 2022 έχουν επηρεαστεί από το πρόγραμμα Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή».

Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 8,2%, ποσοστό οριακά υψηλότερο από αυτό της αύξησης των πωλήσεων, με αποτέλεσμα, το μικτό κέρδος του Ομίλου να ανέλθει σε 81,5 εκατ. ευρώ  (αύξηση 6,2%) έναντι 76.739 χιλ. € το 2022. Συνεπεία των ανωτέρω, το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε ελαφρά στο 17,4%. Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 6,1 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 3,4%. Τα κέρδη μετά τη φορολογία του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 4,4 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 12,0%. Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων (διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης) διαμορφώθηκε σε 5,7% και οφείλεται κατά κύριο λόγω στην αύξηση του κόστους Μισθοδοσίας και Marketing αποτελώντας απόρροια της αναπτυξιακής πορείας του ομίλου. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα είναι αυξημένα κατά 32% κυρίως, λόγω της αύξησης των βασικών επιτοκίων δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Ο Όμιλος διατηρεί υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, τα οποία υπερβαίνουν τη συνολική έκθεσή του σε δανεισμό, ενώ παράλληλα διαθέτει εγκεκριμένα πιστωτικά όρια από συνεργαζόμενα πιστωτικά ιδρύματα, ώστε να διασφαλίζεται από τον κίνδυνο ρευστότητας. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Πλαίσιο, η σταθερή πορεία του Ομίλου, η διαρκής επαφή με τις ανάγκες της αγοράς και η άμεση ανταπόκρισή του στις ραγδαίες αλλαγές των συνθηκών αποτελούν όλα αποτελέσματα του πρωτοποριακού μοντέλου επιχειρηματικής λειτουργίας του.

Διαχρονικά ο όμιλος τονίζει ότι επιτυγχάνει από τα καλύτερα περιθώρια απόδοσης και παρουσιάζει με συνέπεια κερδοφόρες χρήσεις, δεδομένα που αποδεικνύουν την επιτυχημένη παρουσία του στη σχετική αγορά. Εμφανίζει αύξηση πωλήσεων κατά +11,8% 2020/2019, +23,2% 2020/2021, -0,5% 2021/2022, +7,8% 2022/2023. Τα μικτά κέρδη αύξηση +2% 2020/2019, +20,4% 2020/2021, -2,8% 2021/2022, +6,2% 2022/2023.

Ανταγωνισμός

Για το 2024 η Πλαίσιο τονίζει την ενδεχόμενη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Ωστόσο επισημαίνει πως με καθοριστικό παράγοντα τα πολυάριθμα έτη εμπειρίας και συνεχή εξέλιξη, ο Όμιλος Πλαίσιο διατηρεί ηγετικό ρόλο στον κλάδο εμπορίας ειδών τεχνολογίας και αποτελεί μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ελλάδα. Αναφορικά με τον ανταγωνισμό επισημαίνει πως  δραστηριοποιείται σε έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, λόγω της ύπαρξης ικανού αριθμού retailers στον τομέα των ηλεκτρονικών. Επιπλέον χαρακτηριστικό του κλάδου κατά τα τελευταία έτη είναι ο αυξημένος βαθμός συγκέντρωσης των σχετικών δραστηριοτήτων σε περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων που διαθέτουν κεφαλαιακή διάρθρωση ικανή να αντιμετωπίσει τυχόν αρνητικές εξελίξεις στην αγορά. Αυτό συμβαίνει κυρίως καθόσον ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, τα περιθώρια κέρδους περιορισμένα και, δοθείσης της ανάγκης για διατήρηση υψηλού κεφαλαίου κίνησης, το χρηματοοικονομικό κόστος εμφανίζεται υψηλό.

Ωστόσο, το ανταγωνιστικό τοπίο θα μπορούσε να μεταβληθεί στο μέλλον είτε με την είσοδο νέων εταιριών, είτε με την αλλαγή στρατηγικής των υφιστάμενων. Επιπλέον, σε περιόδους που η καταναλωτική δαπάνη είναι στάσιμη ή μειούμενη, ο ανταγωνισμός μπορεί να οδηγήσει σε ανακατανομή των μεριδίων αγοράς. Επίσης η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2023, έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες, με την καθυστέρηση στην παράδοση των προϊόντων, γεγονός που επηρεάζει τους χρόνους παραλαβής και την διαθεσιμότητα αγαθών στην αγορά, αλλά και το κόστος μεταφοράς.

Παρά τις ισχύουσες ετήσιες δεσμεύσεις για το 2024 που έχουν υπογραφεί και από τις δύο πλευρές, οι επιπτώσεις της κρίσης δεν μπορούν να αποφευχθούν, με απότοκο οι εταιρείες που βασίζονται σε αυτές τις συμφωνίες να αντιμετωπίζουν απρόσμενες προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν νέες στρατηγικές για τη διαχείριση του αυξημένου κόστους και των καθυστερήσεων.