Την Ελλάδα επέλεξε η πολυεθνική εταιρεία τροφίμων Mondelez για την εγκατάσταση του κέντρου κυβερνοασφάλειας των δραστηριοτήτων της στην Ευρώπη. Το ελληνικό hub σε συνδυασμό με ένα ακόμη στην Αμερική και ένα τρίτο στην Ασία παρακολουθούν 24 ώρες το 24ωρο, επτά μέρες την εβδομάδα όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλου που περιλαμβάνουν 140 εργοστάσια σε 78 χώρες και πάνω από 500 εγκαταστάσεις.
Όπως τόνισε ο Κώστας Γεωργακόπουλος, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας (chief technology & Information Security Officer) της Mondelez, σε σχετική ενημέρωση, το κέντρο δημιουργήθηκε πριν από έναν χρόνο, απασχολεί 31 άτομα εκ των οποίων οι 18 είναι μηχανικοί και οι 13 εξειδικευμένα στελέχη κυβερνοασφάλειας. Πλέον αυτών απασχολούνται 6 άτομα σε αντίστοιχες μεγάλες πόλεις της ελληνικής επικράτειας. Το hub της εταιρείας διερευνά συνεργασίες με πανεπιστήμια της χώρας με στόχο τη δημιουργία κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον τομέα της κυβερνοασφάλειας.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, πρόκειται για μια επένδυση της Mondelez στην Ελλάδα με μακροπρόθεσμη προοπτική και σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψη το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό της χώρας, τα μέχρι τώρα θετικά αποτελέσματα της λειτουργίας του κέντρου αλλά και την ευρύτερη παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά μετά την εξαγορά της Chipita. Να σημειωθεί ότι η Mondelez απασχολεί περί τα 1.000 άτομα στην Ελλάδα και λειτουργεί τρία εργοστάσια.
Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν τη σταδιακή ανάπτυξη του κέντρου, με στόχο οι απασχολούμενοι σε αυτό να φτάσουν τα 50 άτομα εντός της επόμενης διετίας. Όπως επισημαίνει ο κ. Γεωργακόπουλος, ο τομέας της κυβερνοασφάλειας απασχολεί ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις. Οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν αυξηθεί, γίνονται αυτόματα και στοχεύουν εταιρείες που είναι ευάλωτες, με κενά κυβερνοασφάλειας. Η μεγαλύτερη απειλή αυτή την περίοδο παραμένει το αποκαλούμενο ransomware. Το μέγεθος των απειλών είναι τεράστιο μιας και εταiρείες σαν τη Mondelez δέχονται μηνιαίως χιλιάδες emails, που είναι μέρος μιας phishing κυβερνοεπίθεσης.