Skip to main content

Οικονομάκης: O manager που διπλασίασε την κερδοφορία και το… «made in Greece» e-σκούτερ

Επί προσωπικού: Ο πρόεδρος της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ δικαιώνει την εμπιστοσύνη των βασικών μετόχων

Απόλυτη ικανοποίηση πρέπει να νιώθουν οι βασικοί μέτοχοι της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Κώστας και Γιάννης Πετρόπουλος, για τις επιδόσεις της ιστορικής εταιρείας (ιδρύθηκε το 1922), η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της εισαγωγής/εμπορίας αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών, μοτοσυκλετών, κινητήρων και αγροτικών-βιομηχανικών μηχανημάτων.

Κι αυτό, διότι οι άνθρωποι της διοίκησης, με προεξέχοντα τον εκτελεστικό πρόεδρο, Μιχάλη Οικονομάκη, έχουν οδηγήσει την κερδοφορία της εισηγμένης σε… άλλη πίστα, πετυχαίνοντας διαδοχικά ρεκόρ.

Μιχάλης Οικονομάκης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 «έφυγε» με τζίρο 213 εκατ. ευρώ (+36,8%) και καθαρά κέρδη 8,1 εκατ. ευρώ (+24,6%), βελτιώνοντας την ιστορική επίδοση του 2022. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, το 2024 να κλείσει στα ίδια ή σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα, δεδομένου ότι στο α’ τρίμηνο οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 50 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη διατηρήθηκαν άνω του 1,5 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του Μιχάλη Οικονομάκη, αναμφίβολα, πιστώνεται σε μεγάλο βαθμό αυτές τις διαρκώς βελτιούμενες επιδόσεις, καθώς μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο, έχουν δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό δίδυμο, δικαιώνοντας την επιλογή των βασικών μετόχων να παραχωρήσουν το managment το 2019.

Εκείνη την χρονιά, οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 117 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανέρχονταν σε 3,5 εκατ. ευρώ. Μέσα σε μια 5ετία, λοιπόν, τα νούμερα εκτοξεύθηκαν κατά 82% και 131%, αντίστοιχα.

Η ελκυστική αποτίμηση

Και μπορεί ο Μιχάλης Οικονομάκης, ο οποίος διαθέτει ένα πλούσιο βιογραφικό και παράλληλα διατελεί επικεφαλής του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Νιγηρίας, να έχασε τη «μάχη» για την αντιπροσώπευση της ανερχόμενης BYD στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν τον αποθάρρυνε να ανοίξει τα ταμεία της εταιρείας και να μοιράσει ένα μέρισμα της τάξης του 0,86 ευρώ/μετοχή, ποσό υπερ-τριπλάσιο του περσινού.

Χρηματιστήριο – Blue chips: Η «κρυφή» αξία σε 10+6 εισηγμένες – Οι ελκυστικότεροι δείκτες P/BV

Όλα αυτά έχουν βελτιώσει την αξία της εισηγμένης στα 60 εκατ. ευρώ (8,5 ευρώ/μετοχή), η οποία βέβαια εξακολουθεί να θεωρείται χαμηλή με βάση τα θεμελιώδη μεγέθη, δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E υπολείπεται του 5x. Μην ξεχνάμε, πάντως, ότι έχει μεσολαβήσει μια διόρθωση 20% από τα πρόσφατα ιστορικά υψηλά των 10 ευρώ.

Το project για το e-σκούτερ

Με ενδιαφέρον, στο μεταξύ, αναμένεται και το project του «Ecoshift», το οποίο αφορά την παραγωγή ενός «made in Greece» ηλεκτρικού σκούτερ και το οποίο τουλάχιστον σε πρώτη φάση θα απευθύνεται σε οργανισμούς και εταιρείες.

Για τις ανάγκες του project, το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, η διοίκηση Οικονομάκη έχει προϋπολογίσει πρόσθετες επενδύσεις 1,8 εκατ. ευρώ εντός του 2024.

Πετρόπουλος: Το «made in GR» όχημα, οι… Κινέζοι και οι κρούσεις για εξαγορές

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)