Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο συστήθηκε στους μετόχους του ΟΛΠ ο νέος εκτελεστικός πρόεδρος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, LIN Ji, ο οποίος μόλις στα τέλη Απριλίου διορίστηκε στο «τιμόνι» της εισηγμένης εταιρείας.
Ο Κινέζος manager, προχθές, επικύρωσε τη διανομή μερίσματος – ρεκόρ, ύψους 1,34 ευρώ (μικτό ποσό), με το συγκεκριμένο ποσό, μάλιστα, να είναι υψηλότερο κατά 29% σε σχέση με πέρυσι.
Η «δυνατή» μερισματική απόδοση (5,30%) συνιστά προϊόν της ιστορικής κερδοφορίας του 2023 (κέρδη 66,8 εκατ. ευρώ). Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο LIN Ji να συνεχίσει και στο μέλλον τις ευχάριστες ανακοινώσεις προς τους μετόχους, δεδομένων των επιδόσεων που προηγήθηκαν στο α’ τρίμηνο του 2024, δηλαδή λίγο πριν την ανάληψη των καθηκόντων του.
Ο τριμηνιαίος τζίρος, συγκεκριμένα, έφθασε στα 45 εκατ. ευρώ (+2,5%) και τα τριμηνιαία κέρδη στα 13,8 εκατ. ευρώ (+6,9%), προλειαίνοντας το έδαφος για ακόμη μία χρήση – ρεκόρ.
Σε πολυετή υψηλά η μετοχή
Όλα αυτά αποτυπώνονται εύγλωττα στο χρηματιστηριακό ταμπλό, όπου η μετοχή του ΟΛΠ, αν και έχει διορθώσει από τις φετινές κορυφές των 28 ευρώ, εξακολουθεί να διαπραγματεύεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 16 ετών (26 ευρώ), με την αποτίμηση να ξεχωρίζει στα 650 εκατ. ευρώ.
Παπουτσάνης: H παρ’ ολίγον χρεοκοπία και η επιστροφή στις «χρυσές» εποχές του… σαπουνιού
Μάλιστα, η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση θεωρείται αρκετά ελκυστική με βάση τα θεμελιώδη μεγέθη, δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας παραμένει σε μονοψήφια επίπεδα (P/E στο 9,6x).
Η επόμενη ημέρα
Πέραν των ευχάριστων, πάντως, η δουλειά του LIN Ji εμπεριέχει και αρκετές προκλήσεις, οι οποίες απορρέουν από τις γεωπολιτικές κρίσεις, τα υψηλά κόστη και την άρση του αισθήματος ασφάλειας σε κρίσιμες θαλάσσιες διαδρομές.
Το γεγονός δε, ότι ο ίδιος αποτελεί αντιπρόεδρος του Ομίλου Cosco σηματοδοτεί και τη σημασία που προσδίδουν οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά.
Μην ξεχνάμε, παράλληλα, την εκκρεμότητα υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, οι οποίες περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ δημοσίου και Cosco.
Πρόκειται για επενδύσεις, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες, αποσκοπούν κυρίως στην ανάπτυξη των logistics, ενώ θα συμβάλλουν και στην περαιτέρω διεύρυνση των δυνατοτήτων σε κρουαζιέρα – εγκαταστάσεις.
Η εμπειρία στην Cosco
Ο LIN Ji, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ένα πρόσωπο με βαθιά γνώση επί των εσωτερικών ισορροπιών της Cosco, δεδομένου ότι βρίσκεται στον κινεζικό ναυτιλιακό κολοσσό πριν τη mega – συγχώνευση του 2015 με την China Shipping Group.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1998, όταν και πρωτοξεκίνησε στην Coscο, έχει υπηρετήσει σε διάφορες θέσεις ευθύνης, όπως για παράδειγμα του γενικού διευθυντή σε Cosco Africa και Cosco Europe.
Βασιλάκης: Οι «θερμές» προοπτικές για τον Mr. Toυρισμό και η εξήγηση για τη χρηματιστηριακή κόπωση
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)