Skip to main content

Δημιουργώντας Εμπειρίες: Τουριστικές Επιχειρήσεις & Marketing

Aris Oikonomou/ SOOC

Μέσω της σωστής στρατηγικής, οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν την εικόνα τους, να προσελκύσουν νέους πελάτες

Το Τουριστικό Μάρκετινγκ παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και επιτυχία των Τουριστικών Επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η αγορά είναι αρκετά ανταγωνιστική. Η σωστή στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να διαμορφώσει την εικόνα μιας επιχείρησης, να προσελκύσει νέους πελάτες και να διατηρήσει την αφοσίωση των υπαρχόντων.

Πόσο σημαντική είναι η διαδικτυακή παρουσία;

Ένα από τα βασικά στοιχεία του τουριστικού μάρκετινγκ είναι η διαδικτυακή παρουσία. Στις μέρες μας, οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν πληροφορίες και κάνουν κρατήσεις μέσω του διαδικτύου. Μια καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα, φιλική προς τον χρήστη και με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, είναι απαραίτητη. Επίσης, η ενεργή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα βοηθά στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες και στην προώθηση προσφορών ή άλλων δράσεων της επιχείρησης.

Ένα παράδειγμα επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ είναι η χρήση περιεχομένου υψηλής ποιότητας, όπως επαγγελματικές φωτογραφίες και βίντεο. Για παράδειγμα, μια ξενοδοχειακή μονάδα μπορεί να δημιουργήσει βίντεο που παρουσιάζουν τις εγκαταστάσεις της, τις δραστηριότητες που προσφέρονται στην περιοχή, και τις εμπειρίες των επισκεπτών. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους πιθανούς πελάτες να φανταστούν πως θα ήταν η διαμονή τους στη συγκεκριμένη μονάδα και περιοχή, αλλά και να ενισχύσει την επιθυμία τους να επισκεφθούν το συγκεκριμένο μέρος.

Συνεργασίες και αξιολογήσεις

Η συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία και τουριστικές πλατφόρμες είναι επίσης σημαντική. Μέσω συνεργασιών, οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν ένα μεγαλύτερο κοινό και να αξιοποιήσουν την υπάρχουσα πελατεία των συνεργατών τους. Επιπλέον, η αξιοποίηση κριτικών και αξιολογήσεων από πελάτες μπορεί να αυξήσει την αξιοπιστία και την ελκυστικότητα της επιχείρησης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η αναζήτηση κριτικών, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνει ένας χρήστης κατά τη διάρκεια της αναζήτησης ξενοδοχείων, εστιατορίων κ.ά.. Η αναζήτηση αυτή λειτουργεί όμοια με τις προτάσεις που κάνουμε από στόμα σε στόμα (Word of Mouth – WOM), διαφέροντας μόνο ως προς το κανάλι επικοινωνίας, το οποίο στη περίπτωση αυτή είναι το διαδίκτυο. Για αυτό και χρησιμοποιείται ο όρος eWOM (Electronic Word of Mouth).

Είναι πάρα πολύ σημαντικό για κάθε επιχείρηση, αλλά ιδιαίτερα για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, να έχουν έναν σημαντικό αριθμό καλών αξιολογήσεων. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών δεν προσφέρουν κάποιο απτό προϊόν, με αποτέλεσμα να κρίνονται κατά κύριο λόγο από τις εμπειρίες που προσφέρουν. Για αυτό και ο κόσμος θα δώσει μεγάλη προσοχή στις κριτικές άλλων πελατών.

Συνοψίζοντας, το Τουριστικό Μάρκετινγκ είναι απαραίτητο για την προβολή και την επιτυχία των Τουριστικών Επιχειρήσεων. Μέσω της σωστής στρατηγικής, οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν την εικόνα τους, να προσελκύσουν νέους πελάτες και να διατηρήσουν την αφοσίωση των υπαρχόντων, συμβάλλοντας στη μακροχρόνια επιτυχία τους.

Κωνσταντίνος Γκίνος, Marketing Specialist, https://www.bssplus.gr/