Υψηλές αποδόσεις εξακολουθεί να προσφέρει ο κατασκευαστικός κλάδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών, καθώς οι εισηγμένες συνεχίζουν να αξιοποιούν τον «οργασμό» έργων σ’ όλη τη χώρα, κάτι το οποίο δίνει φτερά στις αποτιμήσεις.
Σήμερα, στη εγχώρια κεφαλαιαγορά συναντάμε πέντε αμιγώς κατασκευαστικούς Ομίλους, η συνδυαστική αξία των οποίων υπολογίζεται σε 2,8 δισ. ευρώ, με τη μεγαλύτερη εξ αυτών να αφορά τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Από εκεί και πέρα, όμως, οφείλουμε να προσθέσουμε τόσο την Ελλάκτωρ (αξία 854 εκατ. ευρώ), η οποία -μετά την πώληση της ΑΚΤΩΡ- δραστηριοποιείται μέσω των Παραχωρήσεων και της REDS, όσο φυσικά και τη Metlen (αξία 5 δισ. ευρώ), η οποία έχει δυναμική παρουσία στον κλάδο μέσω της ΜΕΤΚΑ. Μάλιστα, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος δεν έχει κρύψει τη φιλοδοξία επαναφοράς της ιστορικής κατασκευαστικής στη Λεωφόρο Αθηνών σε βάθος χρόνου.
Οι 5 αμιγώς κατασκευαστικές
Όσον αφορά τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία μόλις πρόσφατα πρωταγωνίστησε στο deal πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της Τέρνα Ενεργειακή, εξασφαλίζοντας μια ρευστότητα της τάξης των 900 εκατ. ευρώ, η μετοχή «τρέχει» ένα ράλι 25% μέσα στο 2024, σκαρφαλώνοντας ενδοσυνεδριακά έως και τα 17 ευρώ, δηλαδή έως τα υψηλότερα επίπεδα από το 2000. Κάπως έτσι, σήμερα αξίζει στο ταμπλό 1,7 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά της, η μετοχή της Intrakat, η οποία πλέον αποτελεί τη Νο.2 εταιρεία με βάση το ανεκτέλεστο, κερδίζει 10% από τις αρχές του έτους, ενώ στο 12μηνο η μεταβολή υπερβαίνει το +140%, με αποτέλεσμα να αποτιμάται στα 802 εκατ. ευρώ και να βρίσκεται σταθερά στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009, παρά τη μίνι διόρθωση από τις κορυφές των 5,6 ευρώ (ενδοσυνεδριακό υψηλό στις 4/3).
Εξαίρεση στον κανόνα των υψηλών αποδόσεων συνιστά η μετοχή της ΑΒΑΞ, η οποία κατρακυλά κατά τουλάχιστον 25%, κάτι το οποίο έχει οδηγήσει την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στην περιοχή των 200 εκατ. ευρώ. Η απόσταση δε, από τα υψηλά έτους του 1,88 ευρώ ανέρχεται σε σχεδόν -28%.
Σχετικά με τις μικρότερες Δομική Κρήτης και ΕΚΤΕΡ, οι μετοχές παρουσιάζουν μεταβολή +17,5% και +4% εντός του 2024, χτίζοντας μια χρηματιστηριακή αξία 60 και 47 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Bonus ΜΕΤΚΑ + Ελλάκτωρ
Την ίδια στιγμή, σημαντικό μερίδιο αγοράς, όπως προαναφέρθηκε, κατέχει η ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Metlen, η οποία στα τέλη του 2023 διέθετε ένα ανεκτέλεστο έργων αξίας 900 εκατ. ευρώ. Αυτό έχει συμβάλλει αναλογικά και στον καθορισμό της αξίας της εισηγμένης, η οποία σήμερα απολαμβάνει κεφαλαιοποίηση 5 δισ. ευρώ, απέχοντας μόλις τέσσερα ευρώ από το ιστορικό υψηλό των 39 ευρώ.
Τέλος, η μετοχή της Ελλάκτωρ αντικατοπτρίζει μια αξία 854 εκατ. ευρώ στη Λεωφόρο Αθηνών.
Η αξία των 5 + 2 κατασκευαστικών εταιρειών στο Χ.Α.
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 1,7 δισ. ευρώ
• Intrakat 802 εκατ. ευρώ
• ΑΒΑΞ 201 εκατ. ευρώ
• Δομική Κρήτης 60 εκατ. ευρώ
• ΕΚΤΕΡ 47 εκατ. ευρώ
• Metlen (ΜΕΤΚΑ) 5 δισ. ευρώ
• Ελλάκτωρ 854 εκατ. ευρώ
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)