Skip to main content

Φ.Η.Μ. vs Ηλεκτρονική Τιμολόγηση = σημειώσατε 2

Η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης μέσω πιστοποιημένου παρόχου εξασφαλίζει 100% τη συμμόρφωση για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο

Η διαβίβαση των παραστατικών στη myDATA (δηλαδή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών βιβλίων της ΑΑΔΕ) είναι υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις που τα εκδίδουν. Εκεί πλέον θα πρέπει να καταχωρούν όλες τις λογιστικές εγγραφές που προβλέπει η σχετική νομοθεσία και οι οποίες διαμορφώνουν το λογιστικό τους αποτέλεσμα.

Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούν λογιστικά αρχεία ανεξαρτήτως μεγέθους, κατηγορίας ή τρόπου τήρησης, ακόμα κι αυτές που εκδίδουν μικρό αριθμό παραστατικών και έχουν χαμηλό τζίρο.

Το ερώτημα που τέθηκε από την αρχή είναι πώς θα γίνεται η διαβίβαση. Αυτόματα ή χειροκίνητα και με ποιον μηχανισμό;

Οι τρόποι λοιπόν είναι τέσσερις:

  • Μέσω του εμπορολογιστικού προγράμματος/ERP της επιχείρησης το οποίο (πρέπει να) έχει συνδεθεί στη myDATA (η ΑΑΔΕ διαθέτει το σχετικό API),
  • Μέσω του φορολογικού μηχανισμού της επιχείρησης (Φ.Η.Μ.), δηλαδή της ταμειακής μηχανής, η σύνδεση των οποίων με τη myDATA είναι υποχρεωτική,
  • Χειροκίνητα μέσω της ειδικής φόρμας της myDATA. Αυτό αφορά επιχειρήσεις που εκδίδουν μικρό αριθμό παραστατικών και τέλος,
  • Μέσω Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης με πιστοποιημένο πάροχο

Ενώ θα υπέθετε κανείς ότι οι πρώτοι δύο τρόποι, λόγω της αυτόματης διασύνδεσης με τη myDATA, θα εξασφάλιζαν συμμόρφωση με το νόμο, η πράξη αποδεικνύει ότι δεν είναι καθόλου έτσι. Αρκεί κάτι να μη λειτουργήσει, αρκεί μια ταμειακή να χαλάσει (και μιλάμε για hardware και το hardware έχει την κακή συνήθεια να χαλάει), να μην εφαρμοστεί κάποιο update, να πάει κάτι στραβά με μία αναβάθμιση κ.ο.κ. Παράλληλα, όταν στο σημείο πώλησης λειτουργούν ταυτόχρονα πολλαπλά σημεία με πολλαπλές διασυνδέσεις, οι πιθανότητες λάθους ή δυσλειτουργίας προφανώς αυξάνονται…

Στην πραγματικότητα, αν το καλοσκεφτεί κανείς, υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να βρεθεί αντιμέτωπη με τις συνέπειες του νόμου. Και ο νόμος είναι πολύ αυστηρός καθώς προβλέπει πρόστιμο ύψους 50% επί του ΦΠΑ που αναγράφεται επί της κάθε απόδειξης που δεν έχει διαβιβαστεί, καθώς και αναστολή λειτουργίας από 48 ώρες έως και 10 ημέρες.

Αυτό ακριβώς το πρόβλημα ανέδειξαν πρόσφατες εξελίξεις που είδαν το φως της δημοσιότητας. Μάλιστα, το κόστος για την επιχείρηση ήταν πολύ σημαντικό, καθώς πέρα από το «τσουχτερό» πρόστιμο (άνω των 50.000 Ευρώ), είχαμε κλείσιμο του καταστήματος για δύο ημέρες, ενώ φυσικά η ζημία στη φήμη της επιχείρησης, πολύ δύσκολα μπορεί να αποτιμηθεί.

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση: 100% συμμόρφωση και έχετε το κεφάλι σας ήσυχο

Ο τέταρτος τρόπος που αναφέραμε παραπάνω, δηλαδή η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης μέσω πιστοποιημένου παρόχου, εξασφαλίζει 100% συμμόρφωση με τον νόμο καθώς επικοινωνεί απευθείας και σε πραγματικό χρόνο με τη myDATA.

Το βασικό ερώτημα λοιπόν, είναι το ποιον πάροχο να επιλέξει κανείς.

Η απάντηση είναι απλή: Αυτόν που έχει επιλέξει η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων: Την SOFTONE IMPACT, την εταιρεία που ειδικεύεται στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με τη SOFTONE να είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες business software στην Ελλάδα.

Επικοινωνώντας online με το λογισμικό της επιχείρησής και την πλατφόρμα myDATA, η υπηρεσία SOFTONE IMPACT EINVOICING – που υποστηρίζει όλους τους τρόπους διαβίβασης B2B, B2C και B2G – προχωρά σε σήμανση και αυθεντικοποίηση κάθε συναλλαγής πώλησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της ΑΑΔΕ. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο τα πιστοποιημένα ηλεκτρονικά παραστατικά αποστέλλονται στους πελάτες τη στιγμή ακριβώς της έκδοσής τους, αλλά ενημερώνουν αυτόματα και τα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ. Και όλο αυτό σε απειροελάχιστο χρόνο!

Αποτελώντας το μοναδικό πάροχο που διαθέτει επίσημη πιστοποίηση από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για τη δυνατότητα επεξεργασίας περισσοτέρων από 5.000.000 παραστατικών σε ωριαία βάση, η SOFTONE IMPACT προσφέρει πρώτη, καθετοποιημένες λύσεις σε επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού, του retail, του φαρμακευτικού, του κλάδου της φιλοξενίας, του κατασκευαστικού, του τεχνολογικού, αλλά και του κλάδου παροχής υπηρεσιών.

Εάν συγκρίνει κανείς αυτή τη λύση με την αντίστοιχη της χρήσης ταμειακών μηχανών, εύκολα θα διαπιστώσει μία σειρά πολύ σημαντικών πλεονεκτημάτων για την υιοθέτηση της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Για παράδειγμα:

  • Η ταμειακή χρειάζεται εγκατάσταση και μάλιστα απαιτούνται πολλές σε κάθε χώρο και σε κάθε υποκατάστημα – Η υπηρεσία παρόχου EINVOICING της SOFTONE IMPACT δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά, ούτε συσκευές, ούτε εγκαταστάσεις. Λειτουργεί στο cloud και δεν είναι καν μία κλασική τοπική εφαρμογή, αλλά ένα software που διατίθεται ως υπηρεσία (SaaS).
  • Η ταμειακή παθαίνει βλάβες και όταν συμβαίνει αυτό πρέπει να δηλωθεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση του EINVOICING δεν υπάρχει φυσική συσκευή και ακόμα και να διακοπεί η επικοινωνία με τη myDATA, η αποστολή γίνεται σε δεύτερο χρόνο και δεν επηρεάζεται η τιμολόγηση.
  • Στην περίπτωση των ταμειακών μηχανών, δεν υπάρχει προς το παρόν η δυνατότητα απευθείας αποστολής των στοιχείων στη myDATA. Αντ’ αυτού, τα στοιχεία διαβιβάζονται σε ένα ενδιάμεσο σύστημα (esend), το οποίο με τη σειρά του τα διαβιβάζει στη myDATA. Αντίθετα, το EINVOICING της SOFTONE IMPACT αποστέλλει απευθείας και αυτόματα τα στοιχεία στη myDATA γνωρίζοντας άμεσα εάν όλα έχουν λειτουργήσει όπως θα έπρεπε.

Εν κατακλείδι, η σύγχρονη λύση, τόσο για το retail, όσο και για όλους τους κλάδους, δεν είναι άλλη από την ενσωμάτωση ενός συστήματος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.

Ενός συστήματος που θα παρέχεται από έναν πιστοποιημένο πάροχο, όπως το EINVOICING της SOFTONE IMPACT.

Δεν είναι μόνο τα πιθανά σφάλματα, τα σημεία κινδύνου, η ανάγκη διαχείρισης κ.λπ. που εξοικονομεί κανείς. Δεν είναι μόνο τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, η απαιτούμενη εκπαίδευση κ.λπ.

Είναι και η ίδια η φήμη της επιχείρησης. Δεν μπορεί κανείς να την εμπιστευτεί σε μία παρωχημένη τεχνολογία όπως αυτή των ταμειακών.