Σε ηγετικό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των οικιακών συσκευών στην Ελλάδα στοχεύει η Samsung Electrοnics, εισάγοντας ταυτόχρονα τον τελικό καταναλωτή στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης ως τεχνολογία υποστήριξης της καθημερινότητάς του.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος Consumer Electronics της Samsung Electronics Hellas, Γιώργο Τσαούση, «στόχος μας είναι η αύξηση μεριδίου αγοράς σε όλες τις κατηγορίες των οικιακών συσκευών και μέχρι το τέλος του 2026 να είμαστε το Νο 1 στην αγορά». Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις το 2023 υπολογίζεται ότι έκλεισε για τη Samsung Electronics με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης σε σύγκριση με το 2022, χρονιά κατά την οποία ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 347,4 εκατ. ευρώ.
Το 2024 έχει ξεκινήσει θετικά και σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που διαθέτει έως σήμερα η εταιρεία στην Ελλάδα κινείται στο +4% στον τομέα των consumer electronics.
Τι ζητούν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα η καταναλωτική ζήτηση στην κατηγορία των οικιακών συσκευών έχει δεχτεί πίεση ειδικά στην κατηγορία ψυγεία και καταψύκτες λόγω της λήξης του προγράμματος Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή που είχε δώσει ώθηση στις πωλήσεις των προηγούμενων τριμήνων. Ωστόσο το πλούσιο σε αθλητικά γεγονότα καλοκαίρι αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων τηλεοράσεων, ειδικά μεγάλων ιντσών που παγιώνεται ως καταναλωτική τάση ταυτόχρονα με την τεχνολογική αναβάθμιση.
Στο μεταξύ η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης στις οικιακές συσκευές ανοίγει ένα νέο δρόμο για συσκευές που στην κυριολεξία εκπαιδεύονται στη χρήση ανάλογα με τις ανάγκες του καταναλωτή, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και την αυτονομία στη λειτουργία.
Να σημειωθεί πως μέσα από την εφαρμογή Smart Things, υπάρχει η επιλογή «Συσκευές Συνεργατών», όπου υποστηρίζονται όλα τα γνωστά πρωτόκολλα επικοινωνίας (Zigbee, Z-wave, και πρόσφατα το Matter) για αλληλεπίδραση των συσκευών Samsung με συσκευές άλλων εταιρειών. Σε αυτό το οικοσύστημα μπορούν να ενταχθούν όχι μόνο οι οικιακές συσκευές αλλά και οι υπόλοιπες έξυπνες συσκευές του σπιτιού, όπως πρίζες, διακόπτες κλπ. Το SmartThings υποστηρίζει Android και iOS.
Όπως τονίζουν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Samsung Electronics, από τις προτιμήσεις των καταναλωτών, φαίνεται πως υπάρχει μια ροπή προς τα πλυντήρια και ψυγεία με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Πλέον αυτού, παρατηρείται πως η συνδεσιμότητα και η καλύτερη παρακολούθηση κατανάλωσης ενέργειας και νερού ενδιαφέρουν επίσης τους καταναλωτές και για το λόγο αυτό δείχνουν προτίμηση σε τεχνολογικά αναβαθμισμένα προϊόντα.
Η κατηγορία ντουλαπών ψυγείων (sidebyside και frenchdoor) έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μαζί με τα πλυντήρια χωρητικότητας 10 κιλών και άνω (+40% Ιανουάριος – Μάρτιος 2024). «Από έρευνες που τρέχουμε κατά καιρούς στην Ελλάδα, έχουμε δει πως στους Έλληνες αρέσει να υιοθετούν από τους πρώτους τις νέες τεχνολογίες, ιδιαιτέρως δε όταν τους προσφέρουν ευκολία στην καθημερινότητά τους.
Δεν γνωρίζουμε το ποσοστό πώλησης αυτή τη στιγμή, αυτό που γνωρίζουμε σήμερα είναι πως στο Lineup μας το 2024, όλα τα ψυγεία και τα πλυντήρια είναι smart», επισημαίνουν τα στελέχη της κορεάτικης εταιρείας. Η διαδεδομένη χρήση των smart phones και smart τηλεοράσεων έχει εξοικειώσει ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων καταναλωτών και αυτό έχει κάνει τη χρήση των συνδεδεμένων ψυγείων εύκολη και – τολμώ να πω – διασκεδαστική.
Φαίνεται πως υπάρχει η πρόθεση να πληρώσουν παραπάνω σε smartσυσκευές, εφόσον τους προσφέρουν προστιθέμενη αξία και έξτρα δυνατότητες και ευκολίες στην καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα το 60% των καταναλωτών θέλει να διαχειρίζεται καλύτερα το τρόφιμά του (μικρότερη σπάταλη τροφίμων, συνταγές για μεγαλύτερη έμπνευση στο μαγείρεμα, λιγότερη σπατάλη και πάλι και υγιεινή διατροφή, να κάνει ευκολότερα τα ψώνια του). Το 10% περιμένει ότι θα βελτιώσει την επικοινωνία της οικογένειας (σημειώσεις, πρόγραμμα, ημερολόγιο, φωτογραφίες). Συνδυάζει ουσιαστικά τρόπους προγραμματισμού και επικοινωνίας σε ένα μόνο μέρος. Στα πλυντήρια Νο1 κριτήριο επιλογής είναι η εγγύηση, η ποιότητα και η εμπιστοσύνη στη μάρκα, No2 η χωρητικότητα, Νο3 τιμή και οι διαστασεις, Νο4 ο σχεδιασμός, No5 advanced technology & added capabilities.
Προϊοντική γκάμα
Στην γκάμα των προϊόντων της Samsung περιλαμβάνονται, ψυγεία, πλυντήρια, πλυντήρια-στεγνωτήρια, στεγνωτήρια, εντοιχιζόμενες εστίες κουζίνας, εντοιχιζόμενοι φούρνοι, φούρνοι μικροκυμάτων και σκούπες. Στα πρόσφατα αποκτήματα με βασικό χαρακτηριστικό την ενσωμάτωση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης περιλαμβάνονται φούρνος που χάρη στην εσωτερική του κάμερα, αναγνωρίζει το είδος του φαγητού και προσαρμόζει τη θερμοκρασία ψησίματος αντίστοιχα. Η συγκεκριμένη λειτουργία προσφέρει επίσης τη δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης του φαγητού μέσω smartphone, τηλεόρασης ή ακόμα και μέσω της οθόνης του ψυγείου SamsungFamilyHub, ψυγείο που διαθέτει τη λειτουργία ΑΙ EnergyMode. Πλέον της τεχνητής νοημοσύνης, το νέο ψυγείο έρχεται εξοπλισμένο με τις τεχνολογία MetalCooling και SpaceMax™, που παρέχουνAll-aroundCooling για διατήρηση της φρεσκάδας στα τρόφιμα και ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα αποθήκευσης τροφίμων αντίστοιχα, πλυντήριο ρούχων που διαθέτει το πρόγραμμα AIWash.
Το AIWash αναγνωρίζει τις υφές και το βάρος των υφασμάτων και προσαρμόζει την πλύση στον κατάλληλο χρόνο, κάνοντας χρήση της κατάλληλης ποσότητας απορρυπαντικού και μαλακτικού, στεγνωτήριο που διαθέτει το πρόγραμμα AIDry, το οποίο προτείνει τον τρόπο με τον οποίο θα στεγνώσουν τα ρούχα, με στόχο ένα γρήγορο και ιδανικό στέγνωμα με τη μέγιστη προστασία του ρούχου και σκούπα με τεχνολογία AI που ανιχνεύει τον τύπο της επιφάνειας καθαρισμού και προσαρμόζει την απόδοσή της ανάλογα