Skip to main content

Κτήμα Πόρτο Καρράς: Επενδύσεις άνω των 4 εκατ. ευρώ στο Οινοποιείο – Αποκατάσταση αμπελώνα και αναφυτεύσεις

Όσον αφορά τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας, στόχος όπως τονίστηκε είναι τόσο η κάλυψη όλης της ελληνικής επικράτειας, όσο και η πραγματοποίηση εξαγωγών κυρίως προς ΗΠΑ, Καναδά και Βρετανία

Πλώρη για επιστροφή στη «χρυσή εποχή» της δεκαετίας του 1990 βάζει το Κτήμα Πόρτο Καρράς μέσα από ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, που μόνο για το ιστορικό Οινοποιείο της εταιρείας ξεπερνά τα 4 εκατ. ευρώ.

Η εν λόγω επένδυση στο Οινοποιείο του Κτήματος, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και CEO του Κτήματος, Sergei Smirnov, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της επόμενης ημέρας του Κτήματος, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2025. Παράλληλα έχει τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα αποκατάστασης – αναδιάρθρωσης του αμπελώνα, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός διετίας – τριετίας.

Επί του παρόντος «τρέχει» έλεγχος αξιολόγησης της κατάστασης του αμπελώνα –  ο οποίος σημειωτέον είναι ο παλαιότερος αμπελώνας στην Ελλάδα, με τις πρώτες φυτεύσεις να χρονολογούνται από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 και επιπλέον είναι ο μεγαλύτερος βιολογικός αμπελώνας στην Ελλάδα και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, συνολικής έκτασης 4.750 στρεμμάτων – και το 2025 θα αρχίσουν οι αναφυτεύσεις. Επί του παρόντος, πάντοτε σύμφωνα με τον κ. Smirnov, σε παραγωγική διαδικασία βρίσκονται συνολικά 2.500 στρέμματα και το Κτήμα Πόρτο Καρράς εστιάζει στις βασικές του ποικιλίες πειραματιζόμενο με κάποιες από αυτές, όπως η Μαλαγουζιά, καθώς και στις τοπικές ποικιλίες, όπως το Ξινόμαυρο και η Μαυροδάφνη και στη δημιουργία νέων blends.

Ο ίδιος χρονικός ορίζοντας, δηλαδή δυο-τρία χρόνια, τίθεται και για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στο 1 εκατομμύριο φιάλες ετησίως, με ποιότητα μάλιστα boutique winery, όπως επισημάνθηκε, ενώ επίσης βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη rebranding με στόχο την υιοθέτηση ενός νέου και ενιαίου χαρακτήρα branding και στην κατεύθυνση αυτή μειώνονται από 28 σε 10 (επί παρόντος είναι 12) οι ετικέτες του Κτήματος. Εμβληματικές-κλασικές ετικέτες του Κτήματος, πάντως, όπως του Chateau Porto Carras και του Πορφυρογέννητου, όπως διευκρινίστηκε, δεν θα υποστούν αλλαγές.

Στόχος εν κατακλείδι, όπως τόνισε ο κ. Smirnov, είναι η αποκατάσταση και επιστροφή του Κτήματος Πόρτο Καρράς στη «χρυσή εποχή» των αρχών της δεκαετίας του 1990, καθώς καλύτερες χρονιές για τα κρασιά του Κτήματος Πόρτο Καρράς ήταν η περίοδος 1992-1993 και το έτος 2001.

Όσον αφορά τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας, στόχος όπως τονίστηκε είναι τόσο η κάλυψη όλης της ελληνικής επικράτειας, όσο και η πραγματοποίηση εξαγωγών κυρίως προς ΗΠΑ, Καναδά και Βρετανία.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε, επίσης, γευστική δοκιμή με πέντε από τα πιο χαρακτηριστικά και πιο δημοφιλή κρασιά που παράγει το Κτήμα Πόρτο Καρράς και συγκεκριμένα Μαλαγουζιά, Ασύρτικο, Rose 5, Λημνιό και Chateau Porto Carras.