Την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των κατασκευών προωθεί η Metlen (πρώην Μυτιληναίος) με τη θυγατρική Μέτκα τα τελευταία χρόνια να έχει αναλάβει και να διεκδικεί την εκτέλεση σημαντικών έργων υποδομών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την προχθεσινή γενική συνέλευση o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, εκτίμησε πως τα λειτουργικά κέρδη του τομέα των Υποδομών (μέχρι στιγμής αποτελεί τη μικρότερη δραστηριότητα της εν λόγω εταιρίας) το 2024 θα διαμορφωθούν σε 50 εκατ. και για το 2025 αναμένεται διπλασιασμός τους στα 100 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Μυτιληναίος σχολιάζοντας τη δυναμική που έχει η Μέτκα είπε επίσης ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί εισαγωγή της στο ΧΑΑ αυτόνομα, κίνηση που θα εξεταστεί την επόμενη διετία (2025 – 2026).
Ντ. Μπενρουμπή: Στόχος η διεκδίκηση δημόσιων έργων, συμβάσεων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων με υγιή περιθώρια κέρδους
Στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης ο διευθύνων σύμβουλος της Μέτκα, Ντίνος Μπενρουμπή, σημείωσε ότι, μεταξύ άλλων, συζητείται η επέκταση της συνεργασίας με τη γαλλική Bouygues, με στόχο τη διεκδίκηση νέων μεγάλων ιδιωτικών έργων. Έχει προηγηθεί η συνεργασία τους με την πρόταση που είχαν καταθέσει για τα τρία περιφερειακά νοσοκομεία με δωρητή το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (την κατασκευή των οποίων τελικά ανέλαβε η Άβαξ).
Σημειώνεται σχετικά πως όπως έχει γράψει η «Ν» (σε σχετικό με το Ελληνικό ρεπορτάζ 3.6.24) η Lamda συζητά για την κατασκευή του The Ellinikon Mall με την Bouygues (πιθανότατα στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την Μέτκα) και μένει να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη καθώς πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου.
Ο κ. Μπενρουμπή επανέλαβε πως στόχος είναι η διεκδίκηση δημόσιων έργων, συμβάσεων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, ωστόσο επιλεκτικά, προκειμένου «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους. Δεν μας ενδιαφέρει ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου».
Βάσει των πρόσφατα δημοσιευμένων στοιχείων το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εκτελούμενων έργων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης, της Metlen είναι περίπου 1 δισ. και περιλαμβάνει μόνο το ποσοστό της Μέτκα, όταν αφορά σε κοινοπραξίες.
Στα ιδιωτικά έργα που έχει αναλάβει, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται η κατασκευή του νέου ξενοδοχείου Sani/Ikos στην Κρήτη, σε κοινοπραξία οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό και η εμπορική και ψυχαγωγική ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο του πρώην αεροδρομίου, Marina Galleria.
Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή ο προϋπολογισμός κατασκευής του Marina Galleria κινείται στην περιοχή των 120 – 130 εκατ. ευρώ και η σύμβαση ανάθεσης του αναμένεται να υπογραφεί εντός των επόμενων ημερών.
Παράλληλα η Μέτκα εξετάζει τη συμμετοχή της στις οικιστικές αναπτύξεις του Ελληνικού και διεκδικεί τμήμα από τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν οι μεγάλες πλημμύρες πέρυσι στη Θεσσαλία, συνολικού ύψους 1,4 δις. ευρώ. Αναφορικά με το τελευταίο εκτιμάται ότι αμέσως μετά τις ευρωεκλογές το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα απευθύνει τις σχετικές προσκλήσεις προς τις τεχνικές εταιρίες.
Για το μεγάλο οδικό ΣΔΙΤ, την περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη (Flyover) το οποίο η Μέτκα έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την Άβαξ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας έκανε λόγο για σχεδόν εξάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη του έργου, εξαιτίας των προσφυγών (εκκρεμεί η συζήτηση προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας – ΣτΕ) συμπληρώνοντας «αυτή δεν επηρεάζει απαραίτητα την ολοκλήρωση του, καθώς είναι προς το συμφέρον μας να το υλοποιήσουμε εντός χρονοδιαγράμματος».
Απαντώντας επίσης σε σχετικό με τα έργα Παραχώρησης ερώτημα είπε πως ενδεχομένως κάποιοι διαγωνισμοί να μην έχουν οικονομικό αντικείμενο για τη Μέτκα, η οποία επιμένει στη διατήρηση διψήφιου ποσοστού κέρδους. Πρόσθεσε πως υπάρχουν έργα με μεγάλο τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο (π.χ. Παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης – ΒΟΑΚ) που είναι δυνατόν να επαναξιολογηθούν και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις νέων συσχετισμών.