Ενόσω το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει επικεντρωθεί κυρίως στη μάχη για την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος δεν ξεχνά ότι οι μπίζνες παραμένουν… μπίζνες, ανεξαρτήτως των εργοδοτικών αρχαιρεσιών.
Κι αυτό το υπενθύμισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κατά την προηγούμενη εβδομάδα, όταν επανέλαβε την πρόθεση εισαγωγής της Bespoke στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η Bespoke αποτελεί το τελευταίο χρονικά εγχείρημα του μεγαλο-επιχειρηματία, ο οποίος χαρακτηρίζεται -και όχι άδικα- ως ο Έλληνας «βασιλιάς» στον χώρο των τροφίμων. Πρόκειται για μια επενδυτική εταιρεία, η οποία στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει «γευστικά» brand names, όπως τα προϊόντα ΙΟΝ, Νίκας, Αμβροσία, Έδεσμα, Ελληνικοί Χυμοί.
Όπως γνωστοποίησε ο ίδιος την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο της παρουσίασης της υποψηφιότητάς του για τον ΣΕΒ, η Bespoke βρίσκεται σε τροχιά εισαγωγής στο Χ.Α., με χρονικό ορίζοντα τη διετία 2027-28, έχοντας ως βασική προίκα όλες τις εταιρείες, στις οποίες κατέχει το πλειοψηφικό ποσοστό.
Επομένως, θα πρόκειται για μια ηχηρή εισαγωγή στη Λεωφόρο Αθηνών, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την αντιπροσωπευτικότητα του κλάδου των τροφίμων. Μην ξεχνάμε, πάντως, και τις μειοψηφικές συμμετοχές, όπως αυτές στις ΜΕΒΓΑΛ και Λάβδα, οι οποίες ωστόσο θα μείνουν εκτός του προς εισαγωγή επενδυτικού σχήματος.
Από τα γαριδάκια στα κρουασάν
Ξεκινώντας το 1976 από την οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής γαλακτοκομικών, ο πολυσχιδής επιχειρηματίας καταγράφει μια εντυπωσιακή πορεία στον χώρο των τροφίμων. Το 1981 ανέλαβε την Aligel, εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων, ενώ το 1986 έκανε στροφή στην παραγωγή και εμπορία πραλίνας φουντουκιού μέσω της Interia. Εκείνη την χρονιά εξαγόρασε και την Chipita, η οποία μέχρι τότε έφτιαχνε αποκλειστικά γαριδάκια.
Κόκκαλης: Η αλλαγή ρότας, η νέα δύναμη πυρός και η premium «τριπλέτα» στο Χρηματιστήριο
Η μεγάλη τομή ήρθε το 1990, όταν αποφάσισε να ξεκινήσει την καινοτόμα παραγωγή των κρουασάν, τα οποία αργότερα κατέκτησαν τον κόσμο. Η πρώτη επαφή του κ. Θεοδωρόπουλου με το Χρηματιστήριο ήρθε το 1994 με την εισαγωγή της Chipita στο ταμπλό της Σοφοκλέους.
Το 2007 ο «Mr Τρόφιμα» πούλησε την εταιρεία στη Vivartia του Ομίλου MIG. Λίγα χρόνια αργότερα, όμως, η Chipita περιήλθε εκ νέου στον ιδρυτή της και, αφού μεσολάβησε το deal εξαγοράς των Νίκας και ΙΟΝ, το 2021 ήρθε η συμφωνία-ορόσημο των 2 δισ. δολαρίων για την πώληση της στον αμερικανικό κολοσσό Mondelez.
Ο επόμενος σταθμός αυτής της μακράς πορείας, στην οποία ο κ. Θεοδωρόπουλος έχει ως σύμμαχο σπουδαία επιχειρηματικά ονόματα, φαίνεται ότι τοποθετείται χρονικά τη διετία 2027-28, όταν και η Bespoke εισαχθεί στο Χρηματιστήριο. Βέβαια, επειδή μιλάμε για τον κ. Θεοδωρόπουλο, δεν αποκλείεται στο μεσοδιάστημα να δούμε και κάποιο νέο χρυσοφόρο deal.
Χρηματιστήριο: Τα blue chips που ξεχώρισαν τον Μάιο – Ποια μετοχή έκανε ράλι +13%
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)