Στα 549,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,2% σε ετήσια βάση (α’ τρίμηνο 2023: 527,4 εκατ.), ανήλθαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ το α’ τρίμηνο 2024, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης του online, η οποία διαμορφώθηκε σε 147,1 εκατ., καταγράφοντας άνοδο 15,4% σε ετήσια βάση.
Βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων που ανακοίνωσε η εταιρεία, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2024 μειώθηκαν κατά 3,1% σε ετήσια βάση στα 190,3 εκατ. (α’ τρίμηνο 2023: 196,5 εκατ.) ή κατά 2,5% σε συγκρίσιμη βάση, λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων, και πιο συγκεκριμένα κυρίως λόγω της εμπροσθοβαρούς επιβάρυνσης των εξόδων μάρκετινγκ, για την υποστήριξη της πρόσφατης έναρξης του Eurojackpot και της ανανέωσης του Λόττο και του Τζόκερ. Το περιθώριο EBITDA παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του 35%.
Τα καθαρά κέρδη το α΄ τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε 113,3 εκατ. έναντι 118,0 εκατ. το α’ τρίμηνο 2023, μειωμένα κατά 3,9% σε ετήσια βάση, λόγω των αυξημένων λειτουργικών εξόδων, μέρος των οποίων αντισταθμίστηκε από τα χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα. Σε συγκρίσιμη ετήσια βάση, τα καθαρά κέρδη του α’ τριμήνου 2024 ανήλθαν σε 115,5 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 118,3 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2023, μειωμένα κατά 2,4%.
Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α’ τρίμηνο 2024 διαμορφώθηκε στα 226,6 εκατ. ευρώ έναντι 218,1 εκατ. το α΄ τρίμηνο 2023, αυξημένο κατά 3,9% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων.
Βάσει των αποτελεσμάτων, ο ΟΠΑΠ βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης των στόχων του έτους 2024.
Δυναμικές επιδόσεις και οργανική ανάπτυξη
Σε δήλωσή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas, ανέφερε ότι «ο ΟΠΑΠ σημείωσε δυναμικές επιδόσεις και οργανική ανάπτυξη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, με οδηγό την εστίασή μας στη βελτίωση των προτάσεών μας προς τους πελάτες και στην προώθηση καινοτομιών». Όπως πρόσθεσε, «στο πλαίσιο αυτό, το online κανάλι κατέγραψε ισχυρή δραστηριότητα, ενώ το retail κανάλι ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του».
«Σε επιπρόσθετο GGR οδήγησε η επιτυχημένη ανανέωση του χαρτοφυλακίου παιχνιδιών που διεξάγονται μέσω κληρώσεων, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2023, με την επανατοποθέτηση του ΛΟΤΤΟ και του ΤΖΟΚΕΡ, και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024, με τη διάθεση του Eurojackpot. Επίσης, το OPAP Store App, ο βασικός πυλώνας για την ψηφιοποίηση των retail δραστηριοτήτων μας, διατήρησε την ισχυρή δυναμική του. Επιπλέον, η online πρότασή μας προς τους πελάτες βελτιώθηκε περαιτέρω, μέσω ενός καινοτόμου προγράμματος loyalty και μιας ευρείας γκάμας δωρεάν παιχνιδιών» συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ και κατέληξε:
«Κοιτώντας μπροστά, εστιάζουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση των προϊόντων μας σε κάθε κατηγορία και στην επίτευξη προόδου σε όλους τους πυλώνες της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward του ΟΠΑΠ. Συνολικά, είμαστε κατάλληλα τοποθετημένοι για άλλη μια επιτυχημένη χρονιά, με την προσοχή μας να στρέφεται πλέον στα επικείμενα μεγάλα διεθνή αθλητικά γεγονότα. Τέλος, παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσφορά υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους μας, στη δημιουργία αξίας για τους εταίρους μας και στην κοινωνική συνεισφορά».
Ακολουθεί ολόκληρο το δελτίο Τύπου του ΟΠΑΠ για τις επιδόσεις του α’ τριμήνου.
290524 Q124 Financial Results Press Release_OPAP_gr