«Αν γινόταν, θα ήθελα όλες οι κρατήσεις να είναι απευθείας». Η Έμιλι Μπερκ, «οικοδέσποινα» στο Airbnb που διαχειρίζεται 40 ακίνητα στην Τούλσα, της Οκλαχόμα, συμβαδίζει με την «νέα κανονικότητα» στην βραχυχρόνια μίσθωση.
Με τον «πυρετό»… του Airbnb να πέφτει, η υπερπληθώρα ακινήτων αναγκάζει τους ιδιοκτήτες – κυρίως τους «μεγάλου βεληνεκούς» – να διαγκωνίζονται ώστε να προβάλλουν τα δωμάτια τους έναντι των άλλων, στην περιοχή που δραστηριοποιούνται.
Πρόσθετο άγχος τους προκαλεί, η αυξανόμενη απρόβλεπτη συμπεριφορά των ταξιδιωτών, καθώς όλο και περισσότεροι κάνουν τις κρατήσεις τους την τελευταία στιγμή, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Για να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους, οι οικοδεσπότες στρέφονται σε διαφορετικές στρατηγικές για να αποκομίσουν κέρδη.
Αρχικά προχωρούν σε άμεσες κρατήσεις, επιλογή που ενέχει κινδύνους, ωστόσο. Σύμφωνα με κάποιους ο κίνδυνος μπορεί να αποβεί μεγαλύτερος από την ανταμοιβή.
Άμεση κράτηση είναι η απευθείας κράτηση στον προσωπικό ιστότοπο ενός καταλύματος, και όχι μέσω της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων όπως η Airbnb, η Vrbo και άλλες.
Ο οικοδεσπότης Ρικ Κενγουόρθι, ο οποίος διαχειρίζεται 91 καταλύματα κοντά στο Φοίνιξ, δήλωσε στο Bussines Insider, ότι έχει ως προτεραιότητα την απευθείας κράτηση.
500.000 δολάρια περισσότερα έσοδα
Όπως είπε, αύξησε το ποσοστό των απευθείας κρατήσεων στο 25% το πρώτο τρίμηνο του 2024, από 10% την ίδια περίοδο πέρυσι – κάτι που μεταφράζεται σε 500.000 δολάρια περισσότερα έσοδα. Ο άνδρας, με αυτήν την τακτική προσφέρει έκπτωση 5% στους επισκέπτες μειώνοντας την τιμή της διανυκτέρευσης από τα 350 δολάρια στα 330 δολάρια.
Η ιδέα των άμεσων κρατήσεων εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι αποφεύγεται η πληρωμή τελών και οι χρεώσεις που επιβάλλουν οι πλατφόρμες στους ιδιοκτήτες.
«Δεν αναγκάζουμε κανέναν να μας προτιμήσει με το ζόρι», δήλωσε στο Business Insider. «Αλλά στο τέλος της ημέρας, όλα εξαρτώνται από τα δολάρια και τα σεντς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για ορισμένους οικοδεσπότες, όμως, η προοπτική να δραστηριοποιηθούν μόνοι τους είναι πολύ τρομακτική.
Κυρίως είναι επιφυλακτικοί τόσο γιατί χάνουν την ασφάλεια που προσφέρεται μέσω των ιστότοπων βραχυχρόνιων μισθώσεων.
«Αν κάτι πάει στραβά ή κάποιος βάλει φωτιά στο σπίτι σας, δεν υπάρχει κάποια προστασία, ούτε κάποια πρόσθετη εξασφάλιση» λέει ο Ράιαν Βίλινς, ο οποίος διαχειρίζεται τέσσερα ακίνητα κοντά στον δημοφιλή προορισμό διακοπών Lake of the Ozarks, στο Μιζούρι.
«Αν κάνετε απευθείας κρατήσεις, αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνο».
Στροφή στους Influencers
Παράλληλα οι οικοδεσπότες στρέφονται στους influencers για να διαφημίσουν τα καταλύματά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ο Μπερκ, οικοδεσπότης με 40 ακίνητα στην Τούλσα προβλέπει ότι θα κλείσει τον Μάιο με περίπου 58% πληρότητα, αλλά μόλις πριν από μερικές εβδομάδες είχε κλείσει μόνο το 30% των διανυκτερεύσεων του Μαΐου.
Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερες κρατήσεις, έχει αρχίσει να συνεργάζεται με έναν τοπικό influencer με 50.000 followers. Μέχρι στιγμής, έχουν ήδη βιντεοσκοπήσει ένα από τα ακίνητα, και σχεδιάζουν να κινηματογραφήσουν άλλο ένα.
Ο Μπερκ αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσα πληρώνει στον influencer για να προβάλει τα ακίνητά του, αλλά δήλωσε ότι παρόμοιες υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ κοστίζουν 1.000 δολάρια το μήνα. Και πάλι απαιτούν από τον Μπερκ να κάνει μεγάλο μέρος της επεξεργασίας, της δημοσίευσης και της διαχείρισης του περιεχομένου.
«Αυτό δεν είναι το φόρτε μου»,διαμαρτύρεται. «Δεν είμαι επιμελητής βίντεο»
Είπε πάντως ότι έχει συνάψει συμφωνίες με influencers, ανταλλάσσοντας δωρεάν διαμονή στα καταλύματά του με διαφημιστικά πακέτα.
naftemporiki.gr