Προσγείωση μεγεθών έφερε το 2023 στη Swatch Group στην Ελλάδα, καθώς ο πληθωρισμός μπέρδεψε τους «δείκτες» στο «ρολόι» της κερδοφορίας.
Μετά από το ιδιαίτερα επιτυχημένο λανσάρισμα του ρολογιού «του αστροναύτη» MoonSwatch το 2022, που μεταφράστηκε σε αύξηση εσόδων 42% και ρεκόρ κερδοφορίας στα 3,3 εκατ.ευρώ, η εικόνα της περσινής χρήσης ήταν μάλλον κατώτερη των προσδοκιών, παρά το γεγονός ότι η δυναμική εσόδων συγκρατήθηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2023 ανήλθε στο ποσό των 24,9 εκατ. ευρώ, έναντι 24,2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση 2,9%.
Σε όρους κερδοφορίας το πρόσημο διατηρήθηκε θετικό, ωστόσο οι απώλειες ήταν ισχυρές, καθώς τα προ φόρων κέρδη της χρήσης υποχώρησαν στο ποσό των 973.198 ευρώ, ενώ τα καθαρά στις 885.748 ευρώ, έναντι κερδών της προηγουμένης χρήσης 3,38 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι κατά την περσινή χρήση το ύψος των συνολικών υποχρεώσεων περιορίστηκε κατά ένα εκατ. ευρώ σε 7 εκατ. ευρώ, έναντι 8 εκατ. ευρώ το 2022.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση στην έκθεση των τελευταίων οικονομικών αποτελεσμάτων, «κατά την τρέχουσα εταιρική χρήση η ελληνική οικονομία αντιμετώπισε παράγοντες όπως πληθωριστικές πιέσεις, συνεχιζόμενη αύξηση των επιτοκίων δανεισμού και ενεργειακή κρίση. Παρά το δυσμενές κλίμα ο κύκλος εργασιών στην κλειόμενη χρήση παρουσίασε μικρή άνοδο».
Να σημειωθεί ότι για σχεδόν μια δεκαετία ο όμιλος της Swatch ήταν έντονα ζημιογόνος στην εγχώρια αγορά, ωστόσο φαίνεται ότι οι κινήσεις εξορθολογισμού και αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική συρρίκνωση των ιδίων υποκαταστημάτων της εταιρείας στην Ελλάδα σε μόλις πέντε (τρία Swatch stores σε Ερμού, Μαρούσι, Τσιμισκή – Θεσσαλονίκη) και από μία Boutique της Omega (Βουκουρεστίου) και της Tissot (Πανεπιστημίου), σε συνδυασμό με το υψηλό τουριστικό ρεύμα, βελτιώνουν τις προοπτικές.
Για τον όμιλο, ο οποίος πέρα από τα ομώνυμα ρολόγια, διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο και τα σήματα Longines, Omega, Tissot, Hamilton, Rado κ.α., οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα χρονιά στην Ελλάδα είναι θετικές, καθώς, όπως σημειώνει η διοίκηση, «η καλή φήμη των προϊόντων, η πλήρης επάρκεια αυτών και το δυναμικό σύνολο εμπορικών συνεργατών διασφάλισαν το αποτέλεσμα της κλειόμενης χρήσης (σ.σ. 2023), αλλά και τη θετική προοπτική της πορείας της εταιρείας τα επόμενα έτη».