Καθώς ο ανταγωνισμός στην τουριστική βιομηχανία ολοένα και εντείνεται, το να εντοπίζει μία επιχείρηση ευκαιρίες να επεκτείνει την πελατειακή της βάση είναι σημαντικό για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Πρέπει, φυσικά, να δοθεί προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών, καθώς αποτελούν τον πιο σημαντικό πυλώνα ευημερίας για κάθε επιχείρηση και τον κινητήριο μοχλό για την επίτευξη μεγαλύτερης ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας.
Επενδύoντας στις υποδομές σας
Ένα από τα πρώτα βήματα για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σας είναι η επένδυση στις υποδομές σας. Βεβαιωθείτε ότι οι εγκαταστάσεις σας είναι όχι μόνο καλά συντηρημένες και καθαρές, αλλά και έχουν αναβαθμιστεί με τις πιο σύγχρονες ανέσεις και όσα προσφέρει η τεχνολογία. Δώστε προτεραιότητα στην άνεση, την ασφάλεια και την ευκολία των πελατών σας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που θα τους κάνει να αισθάνονται όμορφα. “Οι πελάτες μπορεί να ξεχάσουν αυτό που είπατε, αλλά δεν θα ξεχάσουν ποτέ πώς τους κάνατε να αισθανθούν” έχει πει σχετικά ο Horst Schulze, συνιδρυτής της Ritz-Carlton Hotel Company. Στόχος σας είναι όχι μόνο να προσφέρετε μια ευχάριστη εμπειρία στους πελάτες σας, αλλά και να τους δημιουργήσετε το κατάλληλο κίνητρο ώστε να επιστρέψουν και να επιλέξουν ξανά τις υπηρεσίες σας.
Κατανοώντας το “ταξίδι” του πελάτη
Για να προσελκύσετε με αποτελεσματικότητα περισσότερους πελάτες στην τουριστική σας επιχείρηση, είναι απαραίτητο να τους ακολουθήσετε, φυσικά, σε όλη την πορεία τους: από το αρχικό ενδιαφέρον έως τα σχόλια μετά το ταξίδι – αυτό που ονομάζουμε “customer journey”. Εντοπίστε τα σημεία επαφής, όπου οι πελάτες αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας, μέσω του site σας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των πλατφορμών κρατήσεων ή των προσωπικών σας αλληλεπιδράσεων. Σε αυτό μπορούν να σας βοηθήσουν δεδομένα που θα συλλέξετε από τις ηλεκτρονικές σας πλατφόρμες, ηλεκτρονικά ή φυσικά ερωτηματολόγια που θα αξιολογηθεί η εμπειρία των πελατών επώνυμα ή ανώνυμα, αλλά και η διαπροσωπική επικοινωνία προσωπικού-πελάτη. Χαρτογραφώντας αυτή τη διαδρομή που ακολούθησε ο πελάτης, μπορείτε να εντοπίσετε σημεία όπου μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία τους και να τους προσφέρετε περισσότερα. Για παράδειγμα, αν κάποιος πελάτης κάνει κλικ σε μια διαφήμιση που έχετε βάλει, αλλά αφού επισκεφθεί το website της επιχείρησής σας εγκαταλείψει την κράτηση, προσπαθήστε να βρείτε το σημείο όπου “χάνετε” τον πελάτη (π.χ. ο τιμοκατάλογος, η περιγραφή των προσφερόμενων υπηρεσιών, ένα link που δεν λειτουργεί κ.ο.κ.).
Οργανώνοντας εξατομικευμένες εμπειρίες
Η προσφορά εξατομικευμένων εμπειριών είναι ένας ισχυρός τρόπος για να διαφοροποιήσετε την τουριστική σας επιχείρηση και να καλύψετε τις διαφορετικές προτιμήσεις του πελατολογίου σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσαρμόσετε πακέτα και υπηρεσίες με βάση τα ενδιαφέροντα, τα δημογραφικά στοιχεία και τις προτιμήσεις του κοινού στο οποίο στοχεύετε. Ιδέες υπάρχουν πολλές, καθώς μπορείτε να ετοιμάσετε εκδρομές και δραστηριότητες βασισμένες στις προτιμήσεις τους. Μπορείτε, για παράδειγμα, να δημιουργήσετε πακέτα εκδρομών που εστιάζουν στην πολιτισμική μας κληρονομιά, με επισκέψεις σε μουσεία ή αρχαιολογικούς χώρους. Μπορείτε ακόμη να οργανώσετε εκδρομές σε τοπικά οινοποιεία ή γαστρονομικά φεστιβάλ, προσφέροντας στους πελάτες σας τη δυνατότητα να απολαύσουν γευστικές εμπειρίες και να γνωρίσουν την τοπική κουζίνα και παραδόσεις. Μία ακόμη πιο active επιλογή είναι να οργανώσετε εκδρομές που προσφέρουν δραστηριότητες όπως πεζοπορία, ποδηλασία βουνού ή καγιάκ σε επιλεγμένες περιοχές, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις δεξιότητες των πελατών σας. Η παροχή εξατομικευμένων επιλογών μπορεί να κάνει τους πελάτες σας να αισθάνονται σημαντικοί και να βελτιώσουν τη συνολική τους εμπειρία.
Προσφέροντας προγράμματα επιβράβευσης
Τα προγράμματα επιβράβευσης μπορούν να δώσουν κίνητρα στους πελάτες σας να σας επισκεφθούν εκ νέου. Προσφέρετε εκπτώσεις, ειδικές προσφορές ή αποκλειστικά προνόμια σε πελάτες που επιστρέφουν και μαζεύουν “πόντους” στην επιχείρησή σας, ώστε να τους ενθαρρύνετε να σας επιλέξουν και για τις μελλοντικές ταξιδιωτικές τους αποδράσεις. Αναγνωρίζοντας και επιβραβεύοντας την αφοσίωση, μπορείτε να δημιουργήσετε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες σας και να τους μετατρέψετε σε υποστηρικτές σας.
Δίνοντας τη δυνατότητα παροχής feedback
Το να δίνετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να αφήνουν σχόλια και εσείς να τα διαβάζετε μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε σημεία βελτίωσης και να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες των πελατών σας. Εφαρμόστε μηχανισμούς για τη συλλογή σχολίων από τους πελάτες σας, συμπεριλαμβανομένων ερευνών πριν από το ταξίδι τους, αξιολογήσεων μετά τη διαμονή και διαδικτυακών κριτικών. Ακούστε τα σχόλια των πελατών σας, θετικά ή αρνητικά, και χρησιμοποιήστε τα για να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, να αντιμετωπίσετε τυχόν προβλήματα και να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία των μελλοντικών επισκεπτών σας.
Αναζητώντας επαγγελματικές λύσεις που θα προσελκύσουν περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή σας
Αν θέλετε να βελτιώσετε την τουριστική σας επιχείρηση και όσα προσφέρει στους πελάτες σας, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ευκαιρίες που υπάρχουν και μπορούν να σας παρέχουν λύσεις. Το πρόγραμμα “Business Banking Τουρισμός” υλοποιείται για 14η συνεχή χρονιά και αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκλειστικών προνομίων, τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών, το οποίο απευθύνεται στις τουριστικές επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών, της Χαλκιδικής, της Κρήτης αλλά και των 2 μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνα & Θεσσαλονίκη. Είναι σημαντικό ότι το πρόγραμμα προσφέρει non banking προνόμια σε συνεργασία με τρίτες εταιρείες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους με προνομιακή τιμολόγηση στους πελάτες που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Έτσι, π.χ., για να μπορέσετε να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες, σας προσφέρει 20% έκπτωση στη συνεργασία σας με την εταιρεία Vrisko.gr, ώστε να προβάλλετε προνομιακά την επιχείρησή σας στον κατάλογο του Vrisko.gr ή να βελτιώσετε το προφίλ της επιχείρησής σας στα social media (Facebook, Instagram, LinkedIn κ.ά.), το Google, το TripAdvisor και το YouTube. Ακόμη, μπορείτε να δημιουργήσετε το website ή το e-shop της επιχείρησής σας και να το προωθήσετε με υπηρεσίες SEO, να προωθήσετε την επιχείρησή σας με διαφημίσεις, να οργανώσετε διαφημιστικές καμπάνιες που στοχεύουν σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό και να ενημερώνεστε για τον αριθμό των επισκέψεων στο site της επιχείρησής σας με την υπηρεσία remarketing.
Μπορείτε ακόμη να αξιοποιήσετε την έκπτωση στις direct messaging υπηρεσίες της Apifon. Με την όλα σε ένα (all-in-one) πλατφόρμα της Apifon και συγκεκριμένα με το Premium plan μπορείτε να αυτοματοποιήσετε διαδικασίες, να προσωποποιήσετε τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σας και να διαχειριστείτε πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας από ένα σημείο. Όσοι συμμετέχετε στο πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός θα έχετε έκπτωση 10% τόσο στο μηνιαίο κόστος συνδρομής Viber όσο και στην τιμή ανά Τransactional και Promotional Viber μήνυμα για το ετήσιο πλάνο σας (δέσμευση συμβολαίου για 12 μήνες).
Να σημειώσουμε ότι φέτος το πρόγραμμα “Business Banking Τουρισμός” εστιάζει στις ανάγκες χρηματοδότησης των επιχειρήσεων για την αναβάθμιση των υποδομών τους, την ενίσχυση της ρευστότητάς τους και τη μείωση του λειτουργικού κόστους τους με κύριο όχημα το καινοτόμο προϊόν POS Cash Advance και το εξειδικευμένο πρόγραμμα Ενεργειακού Συμψηφισμού-Net Metering.
Χτίζοντας συνολικά σχέσεις εμπιστοσύνης
Η οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες σας είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους. Επενδύστε χρόνο και προσπάθεια για να δημιουργήσετε σχέσεις μαζί τους, μέσω προσωπικής επικοινωνίας, εξυπηρέτησης ή αλληλεπιδράσεων. Κάνοντας τους επισκέπτες σας να νιώθουν ευπρόσδεκτοι, μπορείτε να δημιουργήσετε αξέχαστες εμπειρίες που αυξάνουν την πιθανότητα να επιστρέψουν στην επιχείρησή σας στο μέλλον.