Η Κορίνα Μαλασίδη, CEO ISOMETRICKS και ο Νικόλαος Σίβας μέλος ISOMETRICKS παραχώρησαν μια διαφορετικού είδους επιχειρηματική συζήτηση.
Έχοντας λάβει την πρώτη θέση παγκοσμίως στην μαθητική επιχειρηματικότητα στο διαγωνισμό JUNIOR ACHIEVEMENT, οι νεαροί επιχειρηματίες, μαθητές Β λυκείου, του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη μας μίλησαν για την εμπειρία τους και το πως κατάφεραν να αποσπάσουν το 1ο Βραβείο επιχειρηματικότητας στον κόσμο, στην εκπομπή «In Business» με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο στο κανάλι της Ναυτεμπορικής.
«Το γεγονός ότι καταφέραμε να κερδίσουμε την πρώτη θέση παγκοσμίως ήταν σίγουρα κάτι πάρα πολύ σημαντικό»
Αρχικά ανέφεραν ότι «Θυσιάσαμε πάρα πολλά πράγματα, χαρήκαμε πάρα πολύ σε όλο αυτό το ταξίδι στην επιχειρηματικότητα, αλλά σίγουρα δυσκολευτήκαμε και κουραστήκαμε. Το βραβείο ήταν κάτι που για μας ήταν βοηθητικό, γιατί τελικά ανταμείφθηκαν οι κόποι μας. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν κάτι εύκολο».
«Το γεγονός ότι καταφέραμε να κερδίσουμε την πρώτη θέση παγκοσμίως ήταν σίγουρα κάτι πάρα πολύ σημαντικό», πρόσθεσαν.
Συστήνοντας την εταιρεία ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι, «Είμαστε η ISOMETRICKS. Μια επιχείρηση που σχεδιάζει, παράγει και εμπορεύεται από το σχολείο το παιχνίδι μας, που είναι ένα παιχνίδι σκέψης και δημιουργίας με μαθηματικό υπόβαθρο. Είναι ένα παιχνίδι που δίνει απεριόριστες δυνατότητες στο χρήστη. Είναι μια συλλογή πολύχρωμων ψηφίδων που συνδέονται μεταξύ τους, δίνοντας στο χρήστη απεριόριστες δυνατότητες δημιουργίας και μάθησης».
Συνέχισαν λέγοντας ότι «Λειτουργεί ως ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για όλους, για όλες τις ηλικίες, αλλά και ως ένα serious game με εφαρμογές στην εκπαίδευση και στην ιατρική.Όπως μας ανέφεραν το έπαθλο των 15.000 €, τα παιδιά σκοπεύουν να τα διοχετεύσουν στην επιχείρηση, «στοχεύουμε να αναπτύξουμε την παραγωγική μας διαδικασία και να ικανοποιήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε την πελατεία μας».
Τα παιδιά επεσήμαναν το γεγονός ότι η ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο project δεν εντάσσεται στο πλαίσιο των μαθημάτων στο λύκειο, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι αυτό «είναι ένα ελάττωμα στο σύστημα το εκπαιδευτικό της χώρας μας. Γιατί η επιχειρηματικότητα και η οικονομία δεν διδάσκεται παρά μόνο στην Γ Λυκείου στο πεδίο της Οικονομίας. Οπότε όποιος δεν ασχολείται με αυτό το πεδίο δεν ασχολείται με την επιχειρηματικότητα και την οικονομία. Θεωρούμε πάρα πολύ σημαντική την δυνατότητα που μας δίνετε από τα προγράμματα JUNIOR ACHIEVEMENT, να μπορούμε να μαθαίνουμε και να εκπαιδευόμαστε πάνω σε τέτοια θέματα τα οποία θα αντιμετωπίσουμε στην μετέπειτα επαγγελματική μας πορεία».
«Δεν είχαμε την παραγωγική δυνατότητα να καλύψουμε την μεγάλη ζήτηση»
Σε ερώτηση για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες σχολίασαν ότι «Μια από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε μετά από τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό και εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που είχαμε λόγω της επιτυχίας του διαγωνισμού, είναι ότι δεν είχαμε, τότε, την παραγωγική δυνατότητα να καλύψουμε την μεγάλη ζήτηση. Οπότε έπρεπε μέχρι τον παγκόσμιο διαγωνισμό να καταφέρουμε να αυξήσουμε κατά πολύ την παραγωγή μας, να βρούμε νέους τρόπους. Αγοράσαμε 3-D εκτυπωτές, φτάσαμε και στην αγορά ενός leiser cut το οποίο δημιουργεί το «WIZZLE» με ξύλινες ψηφίδες…».
Αναφερόμενοι στη χρηματοδότηση είπαν «ουσιαστικά επενδύαμε τα κέρδη, τα έσοδα που είχαμε από την επιχείρηση, από τις πωλήσεις των προϊόντων μας και από τα βραβεία, το πανευρωπαϊκό και το πανελλήνιο, τα χρηματικά έπαθλα που κερδίσαμε».
Τέλος, όσον αφορά στο παιχνίδι τους, το «WIZZLE» (φτιαγμένο από τις λέξεις wizard και puzzle) τα παιδιά είπαν ότι «υπάρχουν πολλές διαφορετικές εκδόσεις.
Πάνω από 30 διαφορετικά μοντέλα από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο ενδιαφερόμενος και όλα αυτά υπάρχουν αναρτημένα στην ιστοσελίδα μας, όπου μπορεί να παραγγείλει όποιος θέλει τα προϊόντα μας. Υπάρχουν έξι διαφορετικοί βαθμοί δυσκολίας, οι οποίοι απευθύνονται σε διαφορετική ομάδα ο κάθε βαθμός δυσκολίας. Με διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, με διαφορετικά σχέδια, από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο χρήστης. Είναι ένα παιχνίδι το οποίο εξασκεί το μυαλό, διεγείρει την φαντασία εξασκεί την λεπτή κινητικότητα και γι’ αυτό το προτείνουμε και χρησιμοποιείται ήδη σε κέντρα αποκατάστασης για ηλικιωμένους που πάσχουν από ήπια άνοια ή Αλτσχάιμερ. Αλλά κι από σχολεία. Κάποιοι δήμοι έχουν παραγγείλει το παιχνίδι για όλα τα σχολεία της περιοχής τους, έτσι ώστε να εξασκούνται τα παιδιά στα σχολεία, ειδικά στο μάθημα γεωμετρίας, αφού πρόκειται για ένα μαθηματικό παιχνίδι».
«Το παιχνίδι αυτό δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να φτιάξει δικά του μοτίβα, συνδέοντας τα κομμάτια μέσω συμμετριών, τις οποίες όμως δε χρειάζεται να τα γνωρίζει. Εξασκεί τον εγκέφαλο του την ώρα που παίζει. Δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο που πρέπει κάποιος να φτιάξει. Ο καθένας φτιάχνει ότι θέλει. Γι’ αυτό κιόλας λέμε ότι, το όριο στο παιχνίδι είναι η φαντασία του κάθε παίκτη. Δεν υπάρχουνε όρια και το πολύ σημαντικό είναι ότι δε χρειάζεται ο χρήστης να γνωρίζει μαθηματικά για να παίξει με αυτό».
«Είναι μια ιδέα που έχει και κοινωνική συνεισφορά»
Ενώ σημείωσαν ότι θα ήθελαν την όποια παραπάνω υποστήριξη αφού πιστεύουν ότι «είναι μια ιδέα που έχει και κοινωνική συνεισφορά, στην εκπαίδευση, σε ανθρώπους με Αλτσχάιμερ και άνοια και είναι οι πολλαπλές πτυχές του προϊόντος μας και όχι μόνο η διασκέδαση που δίνουν τη δυνατότητα σε κάποιον να πιστέψει σε αυτό το όραμα που έχουμε και εμείς».