Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται, σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, η διαδικασία αναχρηματοδότησης – αναδιάρθρωσης των ομολογιακών δανείων της εταιρίας παραχώρησης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί).
Αποτέλεσμα της προαναφερόμενης διαδικασίας αποτελεί μια άτυπη επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους της εταιρίας παραχωρησης, εκτιμώμενου ύψους περίπου 240 – 250 εκατ. ευρώ.
Η συμμετοχή των εταιρειών
Στη σύμβαση παραχώρησης Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συμμετέχουν η Hochtief με 38,89%, η Άβαξ με 23,61%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ) με 22,22% και η γαλλική Vinci Concessions με 15,28%.
Το προαναφερόμενο ποσό αφορά στην κάλυψη από πλευράς των τεσσάρων μετόχων, της έκδοσης (παλιότερα) ομολογιών μειωμένης εξασφάλισης από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, το οποίο πλέον θα υπολογιστεί στην ευρύτερη αναχρηματοδότηση – αναδιάρθρωση δανεισμού την εταιρίας και θα αναληφθεί από τους δανειστές.
Με τον τρόπο αυτό θα επιστρέψουν στις ελληνικές εταιρίες, περίπου 50 – 55 εκατ. ευρώ για κάθε μία αναλόγως του ποσοστού συμμετοχής τους στην παραχώρηση.
Ο ρόλος του Δημοσίου
Στη διαδικασία συμμετέχει πέραν των τραπεζών και το Δημόσιο με τη συνδρομή εξειδικευμένου χρηματοοικονομικού συμβούλου προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντά του με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συναινέσει.
Η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης υπογράφηκε στις 28 Ιουνίου 2007, κυρώθηκε με τον ν. 3605/2007 και λήγει το 2038. Με το πέρας της περιόδου παραχώρησης, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. υποχρεούται να παραδώσει τον αυτοκινητόδρομο στο Δημόσιο σε πλήρη λειτουργία.