Χωρίς το δικαίωμα στο φετινό μέρισμα του 1,30 ευρώ διαπραγματεύεται σήμερα (14/5) η μετοχή του ΟΛΘ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, γεγονός το οποίο ασκεί σημαντικές πιέσεις στον τίτλο της εισηγμένης.
Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διολισθαίνει κατά 4%, με αποτέλεσμα να οπισθοχωρεί στα 21,6 ευρώ, τα οποία αποτελούν το χαμηλότερο επίπεδο από τα τέλη Φεβρουαρίου.
Η πτώση συνοδεύεται από «ζωηρό» επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς μέχρι τις 2.00 το μεσημέρι έχουν διακινηθεί περίπου 3.500 τεμάχια, συνολικής αξίας σχεδόν 75.000 ευρώ.
Αυτό το νούμερο ήδη αντιστοιχεί στο 125% του μέσου ημερήσιου τζίρου για το 2024, ο οποίος ανέρχεται πέριξ των 60.000 ευρώ.
Μαθιός: Οι αστοχίες «θολώνουν» το μέλλον των πυρίμαχων… ηλικίας 134 ετών
«Κόβει» μέρισμα
Η αποκοπή του μερίσματος, όπως προαναφέρθηκε, συνιστά την κύρια αιτία για την εν εξελίξει αναδίπλωση, καθώς από σήμερα η μετοχή διαπραγματεύεται χωρίς το δικαίωμα.
Ας σημειωθεί ότι η καταβολή των χρημάτων, συνολικού ύψους 13,1 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει στις 20 Μαΐου, με τη διοίκηση να παραμένει «πιστή» στο ετήσιο ραντεβού επιβράβευσης των μετόχων.
Απώλειες στο 12μηνο
Από τις αρχές του έτους, πάντως, η μετοχή του ΟΛΘ καταγράφει απώλειες της τάξης του 1,5%, γεγονός το οποίο ανεβάζει τη συνολική πτώση του τελευταίου 12μηνου στο -6% (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η σημερινή συνεδρίαση).
Μην ξεχνάμε, δε, ότι από την «κορυφή» των 28 ευρώ τον Απρίλιο του 2022, η μετοχή βρίσκεται σε μια σταθερή πλαγιο-καθοδικη κίνηση, με τα τρέχοντα επίπεδα των 21 ευρώ να συνιστούν τα χαμηλότερα από την περίοδο της πρώτης πανδημίας (2020).
Οι επενδύσεις 130 εκατ. ευρώ
Το αποτέλεσμα είναι η κεφαλαιοποίηση του λιμανιού να έχει διολισθήσει κάτω των 220 εκατ. ευρώ, με τις υποχρεωτικές επενδύσεις στον προβλήτα 6 να συνιστούν τον βασικό καταλύτη για την έξοδο από την τρέχουσα συσσώρευση.
Πρόκειται για επενδύσεις, ύψους 130 εκατ. ευρώ, οι οποίες προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του 2018 και οι οποίες, αναμφίβολα, έχουν καθυστερήσει, με τη διοίκηση να βρίσκεται αυτήν την περίοδο στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων.
Κέρδη 20,2 εκατ. ευρώ το 2023
Για το 2023, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 20,2 εκατ. ευρώ έναντι 18,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με τα EBITDA να καθορίζονται σε 34 εκατ. ευρώ έναντι 32,9 εκατ. ευρώ το 2022.
Με βάση τα στοιχεία του Bloomberg, o δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E για τη μετοχή του ΟΛΘ ανέρχεται πλέον στο 13,0x, ενώ ο δείκτης λογιστικής αξίας P/BV υπολογίζεται στο 1,2x.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)