Σε περαιτέρω κοινές δράσεις για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον κλάδο προχωρούν από κοινού ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) και το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME).
Στην πρώτη εσπερίδα που συνδιοργάνωσαν με θέμα «Στρατηγικές ανθεκτικότητας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Οι προκλήσεις για διεθνείς μεταφορές & Logistics», ανέλυσαν εκ μέρους τριών ενεργών επιχειρήσεων της αγοράς οι Μιχάλης Γαλιατσάτος-διευθύνων σύμβουλος της Cargo3600, Κωνσταντίνος Χανιώτης-διευθύνων σύμβουλος της Telenavis και η Νάνσυ Καλαϊτζή-διευθύντρια Θαλασσίων Μεταφορών της Goldair Cargo SA, ενώ σημαντικές ήταν οι παρεμβάσεις του προέδρου του ΣΥΝΔΔΕ&L, Νίκου Αργυρίδη, και του τελωνειακού συμβούλου, Γιώργου Βήτου.
Ψηφιακή αναβάθμιση και Διαμετακομιστικό Εμπόριο
Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης ο κ. Χανιώτης μίλησε για την ψηφιοποίηση των μεταφορών και τα βήματα με τα οποία κάθε εταιρεία θα μπορούσε να φτάσει στο βέλτιστο αποτέλεσμα. Περιέγραψε τα πακέτα λύσεων μοντέλων δρομολόγησης της Telenavis και εστίασε στη λειτουργική ευελιξία των πλατφορμών αυτών, που μπορούν να εξυπηρετήσουν κάθε επιχείρηση του κλάδου Logistics. Χαρακτηριστικά επισήμανε: «Δεν έχουμε τη λύση σε ένα πρόβλημα, έχουμε όμως τα εργαλεία ώστε να λυθεί το πρόβλημα».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ανάλυση εκ μέρους της Cargo3600 για την εγγυητική transit στο διαμετακομιστικό εμπόριο, ένα εργαλείο που αποδεικνύεται ιδιαιτέρως χρήσιμο για τους οικονομικούς φορείς και επιχειρήσεις. Ο κ. Γαλιατσάτος εξήρε τη σημασία συνεργασίας με εκτελωνιστικές επιχειρήσεις, καθώς οι 3PL δεν μπορούν να έχουν συνολικά τις γνώσεις για εξειδικευμένα ζητήματα, ενώ εξέφρασε και τη σιγουριά ότι στο άμεσο μέλλον «τα τελωνεία θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για το διεθνές εμπόριο». Παράλληλα, ενημέρωσε το κοινό για τον νέο Ευρωπαϊκό Τελωνειακό Κώδικα και τις αλλαγές που αυτός θα επιφέρει στο διάστημα 2025-20235.
Θαλάσσιες μεταφορές & διεθνές περιβάλλον
Εκ μέρους της Goldair Cargo, η Νάνσυ Καλαϊτζή ανέλυσε στους παρευρισκόμενους την πολυπλοκότητα που επικρατεί αυτούς τους τελευταίους μήνες στο διεθνές περιβάλλον της θαλάσσιας διαμεταφοράς, δίνοντας πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τον διεθνή πληθωρισμό, τις τάσεις ανάπτυξης, το πόσο επηρεάζουν τα ναύλα και τις τιμές της διαμεταφοράς οι γεωπολιτικοί τριγμοί.
Σε διάλογο με τους συμμετέχοντες επιχειρήθηκαν και κάποια σενάρια για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα μεσομακροπρόθεσμα.