Την αποχώρησή της από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, στην οποία κατέχει ποσοστό 17%, έχει αποφασίσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατασκευαστικός όμιλος Hochtief.
Στην εν λόγω παραχώρηση συμμετέχουν επίσης η γαλλική Vinci Concessions με 29,9%, η Άβαξ Παραχωρήσεις με 19,1%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 17% και η ΓΕΚ Τέρνα με επίσης 17%.
Το ποσοστό του, μοιράζονται οι υπόλοιποι
Είθισται όταν κάποιος εταίρος αποχωρεί από μια παραχώρηση το ποσοστό του να μοιράζονται οι υπόλοιποι μέτοχοι. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση αυτή με την αποτίμηση της αξίας της Ολυμπίας Οδού εκτιμάται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ.
Αν λοιπόν το ποσοστό της Hochtief μοιραστεί αναλογικά στους άλλους μετόχους της Ολυμπίας Οδού τότε η Vinci θα ενισχύσει το μερίδιό της κατά περίπου 6% στο 36%, η Άβαξ κατά 4% στο 23% και οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ) και ΓΕΚ Τέρνα με 3,5% η κάθε μία με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται περίπου στο 20,5%.
Πρωταγωνίστησε στο έργο του «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Η Hochtief εισηγμένη σε γερμανικό χρηματιστήριο δραστηριοποιείται στη Ευρώπη, τη Βόρειο Αμερική και την Αυστραλία. Το 2007 στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε ο ισπανικός κατασκευαστικός όμιλος ACS ο οποίος σήμερα κατέχει το 75,7%.
Ήταν από τις ξένες εταιρίες που πρωταγωνίστησε στις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης καθώς και στην κατασκευή και αρχικά και στην εταιρία λειτουργίας του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος.
Μόνο στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
Αποχωρώντας από την Ολυμπία Οδό διατηρεί μόνον τη συμμετοχή της στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί), ως leader με μερίδιο στην παραχώρηση 38,89% και εταίρους την Άβαξ με 23,61%, την Άκτωρ Παραχωρήσεις με 22,22% και την Vinci με 15,28%.
Στην περίπτωση του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου εκκρεμεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της εταιρίας η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα μια «άτυπη» επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους, ύψους περίπου 200 – 250 εκατ. ευρώ, που μεταφράζεται σε σημαντικά έσοδα για όλους, συμπεριλαμβανομένης της Hochtief.
Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπία Οδός συστάθηκε το 2008 έχει κατασκευάσει και λειτουργεί, συντηρεί και εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και προσεχώς και το τμήμα Πάτρα – Πύργος που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα ολοκληρωθεί το 2025. Η σύμβαση παραχώρησης λήγει το 2038.