Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολυεπίπεδο «make over» του διαχειριστικού και λειτουργικού μοντέλου της ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο μέσα από συνέργειες με τις άλλες θυγατρικές του μητρικού ομίλου Ahold Delhaize αλλά και μέσα από πιο tailor made ενέργειες για την ελληνική αγορά, προσδοκά να θωρακίσει σε μακροπρόθεσμη βάση την κερδοφορία και την εγχώρια μεριδιακή δυναμική της αλυσίδας.
Οι βασικοί πυλώνες του σχεδιασμού αφορούν : στην ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας με στόχο την προσέλκυση περισσότερων πελατών αλλά κυρίως στην θωράκιση της πιστότητάς τους στην αλυσίδα καθώς και στην βελτιστοποίηση της απόδοσης του φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος.
Αιχμή το δόρατος είναι η τόνωση της ανταγωνιστικότητας στη σχέση ποιότητα- τιμή. Όπως αναφέρει μιλώντας στην «Ν» ο Brand Manager της ΑΒ κ. Νίκος Λαβίδας «Το 2024 ο βασικός στόχος είναι να γυρίσουμε στην κερδοφορία. Για να γίνει αυτό προϋπόθεση είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις και κυρίως οι όγκοι πωλήσεων. Το κυρίαρχο ζητούμενο εδώ είναι η αύξηση στην επισκεψιμότητα και στο μέσο καλάθι. Προσπαθούμε να δείξουμε ότι είμαστε μια αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
»Σε αυτό το πλαίσιο αναπροσαρμόζεται τόσο η πολιτική για την κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας όσο και για επιπλέον παροχές όπως πχ η επιστροφή χρημάτων (επιταγές AB Plus αξίας 6 ευρώ) μέσα από κατηγορικές εκπτώσεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα προκειμένου ο καταναλωτής να έχει επιπλέον όφελος.
Σε ό,τι αφορά στην ιδιωτική ετικέτα, υλοποιείται μια ενοποίηση σε όλες τις θυγατρικές του ομίλου και χτίζουμε ενιαίο brand για τα private label, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα. Όλοι αγοράζουμε από κοινού, όλες οι διαδικασίες ποιοτικών ελέγχων, labelling κτλ γίνονται ενιαία για όλη την ΝΑ Ευρώπη και με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος που ενδυναμώνουν την ανταγωνιστικότητα της κατηγορίας. Δρομολογούμε 2000 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας σε βάθος διετίας. Η Σίνδος είναι ενδεικτικό του τί πάμε να δημιουργήσουμε. Το hub δεν αφορά μονάχα σε νωπά οπωροκηπευτικά αλλά και σε συσκευασμένα προϊόντα. Αναπτύσσοντας ενιαίο PL κωδικολόγιο με τις άλλες θυγατρικές του ομίλου δίνουμε την ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους. Για παράδειγμα στα μακαρόνια η ελληνική εταιρεία από το Κιλκίς είναι αυτή που κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό και θα παράγει τους κωδικούς PL για όλους όχι μόνο για την Ελλάδα».
Franchise και fast delivery
Στο πεδίο της βελτιστοποίησης στο φυσικό και ηλεκτρονικό κανάλι, οι προβολείς στρέφονται στο μοντέλο franchise και στο fast delivery. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΒ ο σχεδιασμός για το franchise -που αυτή τη στιγμή αριθμεί περί τα 280 σημεία – προσδοκά στην ανάπτυξη 50 νέων συνεργασιών φέτος ενώ το δίκτυο ενισχύεται και από την μετατροπή μικρών εταιρικών σημείων σε καθεστώς δικαιόχρησης.
Σε ό,τι αφορά σε νέα εταιρικά καταστήματα στο επίκεντρο βρίσκεται η νησιωτική Ελλάδα και σύντομα εγκαινιάζεται ένα νέο σημείο στη Χερσόνησο στη Κρήτη. Στο πεδίο των εξαγορών μικρών αλυσίδων διαφαίνεται προοπτική, με την ΑΒ να εξακολουθεί να «σκανάρει» την επικράτεια προς αναζήτηση ελκυστικής ευκαιρίας. Για το ηλεκτρονικό κανάλι, το fast delivery ενδυναμώνεται περαιτέρω και πέρα από την υφιστάμενη συνεργασία της ΑΒ με την Wolt σύντομα θα ενεργοποιηθεί αντίστοιχη με την efood. Στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης του δικτύου προωθείται και η αναδιοργάνωση του τρόπου ελέγχου και λειτουργίας του φυσικού δικτύου μέσα από τη δημιουργία «μικρών πυρήνων» διαχείρισης ανά περιοχή ενώ παράλληλα διακόπτεται η λειτουργία σε μη αποδοτικά καταστήματα».