Στα 14,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ το α’ τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας μείωση κατά 7,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (15,3 εκατ. ευρώ), με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 58% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, για το πρώτο τρίμηνο του 2024 η διοίκηση της εταιρείας αναμένει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2023, λόγω της εξισορρόπησης των τιμών υλών και ενέργειας σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του πρώτου τρίμηνου του 2023.
Για το σύνολο του έτους, εκτιμάται ενίσχυση του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2023, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024, οπότε θα είναι σε πλήρη εξέλιξη οι νέες συνεργασίες που ήδη υλοποιούνται.
Πλώρη για νέες συνεργασίες
Όπως τονίζεται από την εταιρεία, η ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου (που μεταξύ άλλων έχει επεκτείνει σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα) έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες. Η Παπουτσάνης βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες για νέα έργα που θα ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη της δραστηριότητας.
Η εικόνα ανά τομέα δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 19% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, η οποία οφείλεται κατά μεγάλο βαθμό στο brand ΑΡΚΑΔΙ, που με την είσοδο του στις νέες κατηγορίες φροντίδας ρούχων και υγρών πιάτων παρουσιάζει μία αύξηση πωλήσεων κατά 42%. Εξαιρώντας το ΑΡΚΑΔΙ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων προσωπικής περιποίησης Παπουτσάνης εμφανίζουν αύξηση 6% στην Ελλάδα σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, κερδίζοντας σταθερά μερίδιο σε αξία σε μία αγορά που κινείται με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης (+2,2% σε αξία για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό με βάση τα στοιχεία αγοράς για το οργανωμένο λιανεμπόριο). Τέλος, οι εξαγωγές των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αναπτύσσονται δυναμικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφοντας ανάπτυξη κατά 28% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.
Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2024, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, της δυναμικής διαφημιστικής υποστήριξης και της ενίσχυσης της παρουσίας μας στα καταστήματα.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων κινήθηκαν πτωτικά κατά 29% το πρώτο τρίμηνο του 2024, γεγονός που οφείλεται στις πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό, οι οποίες αν και παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρουσιάζουν υστέρηση σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο λόγω έκτακτων μεμονωμένων παραδόσεων στις αρχές του 2023.
Οι πωλήσεις προς τις ξενοδοχειακές μονάδες της εγχώριας αγοράς κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2023 και τα μηνύματα για την ελληνική τουριστική αγορά το 2024 είναι θετικά με την προϋπόθεση να μην επεκταθούν περαιτέρω τα τρέχοντα γεωπολιτικά γεγονότα. Επιπλέον, οι εξαγωγές των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης έχουν υπερδιπλασιαστεί στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, δημιουργώντας – σύμφωνα με την εταιρεία – ισχυρές βάσεις για δυναμική ανάπτυξη και ενισχύοντας την παρουσία των brands της Παπουτσάνης στο εξωτερικό.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 12%, τάση που οδηγείται από τις αγορές του εξωτερικού και η οποία αναμένεται να αντιστραφεί έως το τέλος του χρόνου. Όπως τονίζεται, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο, λόγω της πλήρους εξέλιξης νέας συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία. Επιπρόσθετα, το πρώτο τρίμηνο του 2023 παραδόθηκαν ποσότητες σε πολυεθνικές-πελάτες, προϊόντων που μεταγενέστερα καταργήθηκαν στα πλαίσια της επαναξιολόγησης του προϊοντικού τους χαρτοφυλακίου με βάση το χαμηλό περιθώριο κέρδους λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Οι πωλήσεις της κατηγορίας των σαπωνομαζών από πλευράς όγκου παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά του πρώτου τριμήνου του 2023 και με πολύ καλύτερη κερδοφορία. Στόχος της εταιρείας παραμένει η διεύρυνση του πελατολογίου και η ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών.