Σειρά συσκέψεων με στόχο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να αντεπεξέλθουν εξυπηρετώντας με επιτυχία το αυξημένο κύμα τουριστών που αναμένεται φέτος το καλοκαίρι, πραγματοποιεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις διοικήσεις ΣΤΑΣΥ (Μετρό) και ΟΑΣΑ
Το βάρος δίδεται στο μετρό και επιδιώκεται λύση που θα επιτρέψει να πυκνώσουν τα δρομολόγια στη Γραμμή 3 προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι προβλέψεις για αύξηση-ρεκόρ της τουριστικής κίνησης τη φετινή σεζόν και ο περιορισμένος αριθμός συρμών που διαθέτει η ΣΤΑΣΥ καθιστά δύσκολη την αύξηση των δρομολογίων. Σήμερα τα δρομολόγια από Δημοτικό Θέατρο προς αεροδρόμιο πραγματοποιούνται κάθε 36 λεπτά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται οι συρμοί του αεροδρομίου να ξεκινούν από άλλο σταθμό (που να λειτουργεί με μεσαία αποβάθρα, όπως π.χ. το Μοναστηράκι ή η Εθνική Άμυνα) ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια.
Το πρόβλημα με τις πόρτες και η αγορά νέων συρμών
Θετικά στη βελτίωση της εξυπηρέτησης θα συμβάλει και η αποκατάσταση του τεχνικού προβλήματος με τις πόρτες των συρμών της Hyundai Rotem.
Οι πόρτες παρουσίαζαν συχνά προβλήματα με αποτέλεσμα να αποσύρονται καθημερινά συρμοί. Πλέον βρέθηκε τεχνική λύση που εφαρμόζεται σταδιακά στον στόλο της ΣΤΑΣΥ. Πάντως, οριστική λύση για την αύξηση της συχνότητας δρομολογίων στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό θα δοθεί με την αγορά 15 νέων συρμών από την Ελληνικό Μετρό, όπως έχει αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς.
Πρόκειται όμως για μακροπρόθεσμο σχέδιο, καθώς ο διαγωνισμός δεν έχει προκηρυχθεί ακόμη (βρίσκεται στο τελικό στάδιο) και θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσουν οι νέοι συρμοί. Υπενθυμίζεται ότι για την πύκνωση των δρομολογίων στη Γραμμή 1 του μετρό (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), η ισπανική Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2022 σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών.
Οι Ισπανοί έχουν ήδη μισθώσει εγκαταστάσεις του ομίλου Κιολεΐδη στον Βόλο στις οποίες θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση των συρμών του ηλεκτρικού.
Πρόκειται για συρμούς που είχαν τεθεί σε κυκλοφορία την περίοδο 1983 – 1985 και θα αναβαθμιστούν πλήρως, ώστε να είναι λειτουργικοί για άλλα 25 χρόνια.
Υπογειοποίηση στο τμήμα Νέο Φάληρο – Πειραιάς
Επίσης, στο στάδιο της οριστικοποίησης είναι και η διαδικασία με την οποία θα προχωρήσει η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Νέο Φάληρο – Πειραιάς.
Για το θέμα έχει κινητοποιηθεί η δημοτική αρχή του Πειραιά για χρηματοδότηση της επικαιροποίησης των υφιστάμενων μελετών, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, που προβλέπουν εκτός από την υπογειοποίηση και τη δημιουργία ενός νέου σταθμού (Καμίνια) στην περιοχή του παλαιού καπνεργοστασίου της Κεράνης.
Το έργο, σύμφωνα με τον κ. Κοτταρά, είναι ώριμο από πλευράς αρχαιολογίας και μπορεί να προχωρήσει.