Ο εφοπλιστής Ηλίας Γκότσης είναι το νέο πρόσωπο στο μετοχικό κεφάλαιο της Quality & Reliability (Q&R), αποκτώντας μερίδιο της τάξης του 5% και κάνοντας ακόμα ένα βήμα επέκτασης προς την… ξηρά.
Κι’ αυτό, διότι μην ξεχνάμε ότι ο νέος μέτοχος της τεχνολογικής εισηγμένης είχε πρωτο-εκφράσει τις προθέσεις του το β’ εξάμηνο του 2022, όταν και απέκτησε το 15,7% της Intrakat, συμμετέχοντας στο νέο ξεκίνημα της εταιρείας υπό τη διοίκηση των Μπάκου – Καϋμενάκη – Εξάρχου.
Πέρυσι, ο εφοπλιστής αποφάσισε να διαθέσει σε ξένο επενδυτή ένα πακέτο 1,6 εκατ. μετοχών της Intrakat, αποκομίζοντας άμεσο όφελος 3,84 εκατ. ευρώ. Σήμερα, επομένως, ο κ. Γκότσης διαθέτει το 14,7% του μετοχικού κεφαλαίου της κατασκευαστικής, το οποίο αποτιμάται σε τρέχουσες τιμές στα 127 εκατ. ευρώ, έχοντας τριπλασιάσει την αξία της αρχικής επένδυσης.
Όσον αφορά την είσοδο στην Q&R, σίγουρα τα ποσά -άρα και το ρίσκο- είναι σαφώς μικρότερα. Η αγορά του 5% έγινε στην τιμή του 0,87 ευρώ/μετοχή (αρχική επένδυση 1,1 εκατ. ευρώ), με τη συναλλαγή να περιλαμβάνει υψηλό discount. Σήμερα η μετοχή έχει ξεπεράσει το 1,30 ευρώ, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε όφελος για τον κ. Γκότση της τάξης του +60% μέσα σε ελάχιστες ημέρες.
H ληστεία του 2023
Κοινή συνισταμένη και στα δύο -εκτός ναυτιλίας- βήματα του επιχειρηματία είναι η παρουσία ισχυρών «παιχτών». Στην περίπτωση της Intrakat υπάρχει το δίδυμο Μπάκος – Καϋμενάκης, με τους οποίους γνωρίζεται εδώ και αρκετά χρόνια από το Ντουμπάι, ενώ στην περίπτωση της Q&R ρόλο φαίνεται ότι διαδραμάτισε η είσοδος της Σοφίας Σωτηράκου (βασική μέτοχος με 31,99%), συζύγου του εφοπλιστή Καραγεώργη.
Πάντως, όπως αναφέρεται και σε αρκετά δημοσιεύματα του Τύπου, ο κ. Γκότσης -αν και απολαμβάνει τον σεβασμό της εφοπλιστικής κοινότητας- προτιμά να διατηρεί χαμηλό προφίλ και να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Το ίδιο έπραξε και πέρυσι τον Φεβρουάριο, όταν φέρεται να έπεσε θύμα διάρρηξης. Άγνωστοι εισέβαλαν στην οικία του στη Φιλοθέη και κατάφεραν να αρπάξουν μια λεία – μαμούθ, αξίας σχεδόν 1 εκατ. ευρώ.
Η Eurotankers
Ο κ. Γκότσης ασχολείται κυρίως με τις θαλάσσιες επιχειρήσεις του -και ιδίως με τη Eurotankers. Πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία, με έδρα τον Πειραιά, η οποία διαθέτει έναν διψήφιο στόλο δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.
Τα… βαπόρια του εφοπλιστή δραστηριοποιούνται σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα του κόσμου, από τη Μέση Ανατολή και την Ιαπωνία έως την Αυστραλία και την Αμερική. Κι από τη Βαλτική έως τη Μεσόγειο.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)